K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-06-2010, 12:47   #1
frurabbit
På vej til at lære K10
 
frurabbits avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2010
Lokation: Køge Vest, BORUP
Alder: 72
Indlæg: 6
Styrke: 0
frurabbit er ny på vejen
En god reumatolog på Sjælland / København

Jeg står i den situation, at jeg har bedt min læge om at sørge for, at jeg får en second opinion vedr. en MR scanning, der er lavet på min ryg/lænd foretaget på Valdemar Privathospital i Ringsted i januar måned 2010. Scanningen viste, at jeg har en relativ, men ikke absolut central spinal stenose på L4/L5 niveau. Min lægevikar har foreslået, at jeg skal til en reumatolog, og det er jeg godt tilfreds med, i og med, at neurologerne på Roskilde sygehus ikke har kunnet fastslå noget som helst vedr. mine nervesmerter. Dem jeg har i øvrigt ikke noget til overs for.
En neurokirurg ved navn Ebbe Bonde Sørensen foretog neurokirurgisk vurdering vedr. operation og han ville ikke operere. Han skulle være en kompetent læge, som nu opererer, når der er grundlag for det.
Det var JEG meget skuffet over - ikke min mand, som var med til samtalen, han syntes det var herligt, at jeg ikke skulle under kniven – for jeg så en operation som løsningen på mine kroniske nervesmerter i fødder og ben. Jeg er på stærk medicin både metadon og gabapentin, som jo gør, at jeg er nogenlunde smertefri visse dage (hvis jeg holder mig hjemme eller i sengen) men som også gør, at jeg er fuldstændig sløv, gider ingen ting, kan ikke planlægge noget, kan ikke huske noget m.m. Alting er faktisk blevet lala og desuden afhængig af medicinen nu!
Kroniske smerter og medicin er da også grundlaget for, at jeg er blevet tilkendt førtidspension pr. 1. maj 2010 af Køge kommune.
Min psykiater mener, at jeg skal få om en second opinion for at fastslå 100 % at en operation ikke kan løse mine smerter. Min smertelæge på Valdemar udtaler: det er mit smertenervesystem, der reagerer forkert og så siger hun: og hvorfor gør det så det?? Du er så smækfuld af medicin, så må de jo komme med en forklaring på, hvorfor det er sådan, for kun folk med sclerose har nerver, der reagerer forkert.
Det skal siges, at hun er og har været mit anker i hele den tid, da mine smerter startede i sommeren 2008.
Jeg har fået en henvisning til en reumatolog i Holbæk, Helen Bentsen, men der er ventetid indtil september.
Det synes jeg er lang tid at vente på, og jeg vil nu prøve at finde en reumatolog på Sjælland, evt. i Københavnsområdet, som kan foretage en vurdering af den MR scanning som jeg har modtaget på Cd-rom. og så spørger jeg jer, om I kender en??

Sidst redigeret af frurabbit; 04-06-2010 kl. 14:18.
frurabbit er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2010, 13:18   #2
Sandie75
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sandie75s avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2010
Indlæg: 185
Styrke: 15
Sandie75 er ny på vejen
Uhhh jeg skulle ellers lige til at henvise dig til dem i Holbæk, dem går jeg hos og jeg er super glad for dem :-)

Beklager at jeg ikke kan hjælpe dig, med hvor der er en med kort ventetid.

Jeg har selv en diskus samme sted som dig og har følelsesløshed og brændende fornemmelser, soven og snurren i mine ben... Men min smertelæge siger, at jeg skal tænke mig meget godt om omkring operation, da der er en stor risiko for at det kommer igen efter operation + at en operation kan forværre din situation.

Inden du bliver for skuffet, skal du måske undersøge hvad deres procent er for at du bliver forbedret ved operation, hvad procent der er ved forværring og procent for at det kommer igen.
Sandie75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2010, 13:37   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Er du helt sikker på, at det er en reumatolog du har brug for?

Hvis du ønsker en second opinion vedr. operation, tror jeg nærmere, at det er en neurokirurg du bør snakke med.

Min mor er opereret for spinal-stenose L4/L5 på rigshospitalet for 3 år siden, med godt resultat.

Men hvis det er en reumatolog du har brug for, kan jeg da varmt anbefale Torben Grube Christensen, han var engang på Slagelse sygehus, men han er vist flyttet derfra, du kan prøve at google på navnet.

Vedr. min egen ryglidelse var jeg engang på Glostrup sygehus, og talte med en neurokirurg om operation, han hed Juul til mellemnavn, og var både fornuftigt og behagelig, og lød til at vide hvad han talte om.

Men prøv at spørge din læge, om det nu også er en reumatolog du har brug for.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2010, 13:53   #4
Sandie75
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sandie75s avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2010
Indlæg: 185
Styrke: 15
Sandie75 er ny på vejen
Vovse Det er en reumatolog hun skal have fat i for det dem der henviser videre til neurokirurgisk afd.
Sandie75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2010, 14:22   #5
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hm, lige så forskellige vi mennesker er, lige så mange forskellige opfattelser er der af rheumatologer.

Giver dig lige et link herinde fra ang dette:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=8746&page=2

-der er måske noget heri du kan bruge

Personligt så har jeg også kun positivt at sige om Torben Grube iøvrigt men syns nok også at jeg/vi har mødt en del flere gode rhematologer igennem årene udover ham...
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2010, 18:14   #6
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
hej

kan anbefale dig overlæge lars emil. ansat på hørsholm sygehus.
hvis han er der endnu, men ellers google ham, han er meget grundig, dygt,kompenten.
er selv blevet opereret af ham 2 gange 1 gang hvor han var på køge, og derefter på hørsholm .
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2010, 19:53   #7
bONNIE
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2010
Indlæg: 69
Styrke: 15
bONNIE er ny på vejen
Hej
Jeg har været hos Orla Als Arresødahl privathospital i Frederiksværk, han er
grundig, håber du får den rigtige behandling.
bONNIE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2010, 20:43   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sandie75 Se meddelelser
Vovse Det er en reumatolog hun skal have fat i for det dem der henviser videre til neurokirurgisk afd.
Det har du da fuldstændig ret i.

Det var faktisk Torben Grube Christensen der henviste mig, kan jeg godt huske nu.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2010, 15:14   #9
frurabbit
På vej til at lære K10
 
frurabbits avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2010
Lokation: Køge Vest, BORUP
Alder: 72
Indlæg: 6
Styrke: 0
frurabbit er ny på vejen
Endelig valgt - håber at ha valgt rigtigt

Hej alle og undskyld mit sene besvarelse

Mange, mange tak for besvarelser.
Jeg har været noget i vildrede, for hvad skulle jeg vælge, men til slut har jeg kontaktet reumatologen i Holbæk og har fået en tid, godt nok først i oktober, men sådan er jo ventetiderne til speciallæger.

Jeg vender tilbage, når jeg har været hos hende - er meget spændt på, hvad hun agter at gøre, for jeg er efterhånden blevet svært afhængig af metadon, det skidt - frurabbit
frurabbit er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2010, 12:51   #10
Gifa
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-12 2008
Lokation: Skive
Alder: 56
Indlæg: 1
Styrke: 0
Gifa er ny på vejen
Operation for Spinalstenose

Hej til dig med en spinalstenose.
Min mor har også haft en, samtidig med en discusprolaps. Hun blev opereret for begge dele på Nykøbing Mors Sygehus i, jeg tror det var i 94 - eller 95.
Inden opererationen blev hun spået, at det kunne ende med, at hun kom til at sidde i en kørestol resten af sit liv.
Hun var heldig at operationen lykkedes med et godt resultat. Desværre har hun nu gennemgået discus nummer 3. Har lige været på rygcenter i Skagen i 3uger, og har det nu bedre, end hun har haft længe.

Bare lige som svar på den ulykkelige situation som du står i. Held og lykke til dig. Jeg kender selv til det, at være smerteplaget dagligt. Det er jo samtidig arveligt med rygproblemer, må man da vist hermed sande.
Men tro mig, der er lys forude alligevel...

Mange hilsener
Gifa
Gifa er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Psykiater - Sjælland ? TBQ Alt det andet 3 12-03-2013 23:09
Reumatologer - Sjælland Den Tossede Dit og Dat 12 13-04-2012 13:35
Distrikspsykiatri på Sjælland Fido Alt det andet 0 02-06-2010 11:09
fleksjob på sjælland martin1000 Er det overhovdet til at få fleksjob? 2 10-10-2009 09:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension