K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-08-2012, 09:29   #1
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Kørepenge

Hvordan er det nu lige det er med kørepenge,

er det efter de første 25 km man kan få kørepenge,

og et andet spørgsmål er, hvis man selv skal køre til et praktiksted

i bil, er det så de takster som gælder

eller er der noget andet ??
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2012, 11:56   #2
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mand Se meddelelser
Hvordan er det nu lige det er med kørepenge,

er det efter de første 25 km man kan få kørepenge,

og et andet spørgsmål er, hvis man selv skal køre til et praktiksted

i bil, er det så de takster som gælder

eller er der noget andet ??

jeg er på Kh da jeg gik til praktik fik jeg 1000 kr. brutto. udbetalt hver måned..

jeg kørte med bil men det er ens uanset om du køre med bus eller bil
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2012, 12:52   #3
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
ok,

men der må da være nogle faste regler for det.

nu ved jeg ikke hvor langt du har skulle køre.
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2012, 13:08   #4
Pinny
Klart Afhængig af K10
 
Pinnys avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 494
Styrke: 13
Pinny er ny på vejen
Kørepenge?

Det har jeg aldrig fået, men der er et skattefradrag pr kørt kilometer. (I min tid var det alt over 24 km)
Der ringede jeg bare til Skat- og det gjaldt så også offentlig transport- eller om jeg tog min mukkebik. (knallert).
Kørepenge er noget din arbejdsplads skal betale, hvis du bruger din egen bil til ærinder, i embeds medfør.
__________________
Mvh Pinny


"Det er godt at kunne det man vil, og ville det man kan"
Charles M. Schultz ("Radiserne")
Pinny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2012, 14:46   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Der findes disse regler...

Bekendtgørelse af lov om en aktiv beskæftigelsesindsats

Citat:
Befordringsgodtgørelse m.v.
§ 82. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 1-5, og som deltager i tilbud efter kapitel 10-12, personer, der er omfattet af § 2, nr. 1, og som deltager i selvvalgt erhvervsrettet voksen- og efteruddannelse efter kapitel 8 a, og personer, der er omfattet af § 2, nr. 7, og som deltager i tilbud efter kapitel 10 og 11, har ret til befordringsgodtgørelse, når den daglige transport mellem bopæl og stedet, hvor tilbuddet eller uddannelsen gennemføres, og retur er mere end 24 km. Godtgørelsen pr. dag kan alene udbetales for de kilometer, der ligger ud over de første 24 km. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 1-3, og som ansættes med løntilskud efter kapitel 12 hos en privat arbejdsgiver, har dog ikke ret til befordringsgodtgørelse.

Stk. 2. Ved deltagelse i tilbud og selvvalgt erhvervsrettet voksen- og efteruddannelse, jf. stk. 1, godtgøres 1,00 kr. pr. kilometer (2011-niveau). Denne kilometersats følger den til enhver tid gældende kilometersats, som Skatterådet efter ligningslovens § 9 c fastsætter for fradrag for befordring mellem hjem og arbejdsplads over 120 km pr. arbejdsdag.

Stk. 3. Ved udbetaling afrundes den samlede godtgørelse til nærmeste hele kronebeløb.

Stk. 4. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 1-4 og 7, har ret til den faktiske udgift til befordring, hvis udgiften er en følge af en nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne. Det samme gælder for personer, der er omfattet af § 2, nr. 5, og som deltager i tilbud som led i afklaringen af den enkeltes arbejdsevne, jf. kapitel 6 i lov om aktiv socialpolitik.

Stk. 5. Beskæftigelsesministeren fastsætter regler om muligheden for befordringsgodtgørelse.

§ 83. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 2 og 3, og som deltager i tilbud efter kapitel 10 og 11, kan efter jobcenterets vurdering få udbetalt op til 1.000 kr. om måneden i hel eller delvis godtgørelse til anslåede udgifter ved at deltage i tilbuddet. Godtgørelsen anvendes dog ikke til dækning af udgifter til befordring ud over de første 24 km, jf. § 82, stk. 1.

Stk. 2. Kommunen fastsætter nærmere retningslinjer for udbetaling af godtgørelsen. Kommunen giver information til kommunens borgere om indholdet af retningslinjerne.

Stk. 3. Beskæftigelsesministeren kan fastsætte regler om, at beløbet på 1.000 kr. i stk. 1 kan hæves til 1.500 kr.
Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms...d=142553#Kap15
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2012, 18:00   #6
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
pyha ha, er ikke til alle de paragraffer.

det drejer sig om jeg skal i praktik, for at afklare min arbejdsevne,

der er ca 40 km ialt frem og tilbage, skal jeg så kun have for de

16 km om dagen,

eller er der et andet beløb ??
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2012, 18:39   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja det er kun de Km der ligger ud over de 24 km man får for...meeen...det kommer an på om du høre ind under §82 Stk. 4

Citat:
Stk. 4. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 1-4 og 7, har ret til den faktiske udgift til befordring, hvis udgiften er en følge af en nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne. Det samme gælder for personer, der er omfattet af § 2, nr. 5, og som deltager i tilbud som led i afklaringen af den enkeltes arbejdsevne, jf. kapitel 6 i lov om aktiv socialpolitik.
Du kan selv se hvilken persongruppe du høre under ved at kigge på §2 i Bekendtgørelse af lov om en aktiv beskæftigelsesindsats her https://www.retsinformation.dk/Forms...id=142553#Kap2

Fleksere høre under persongruppen §2 nr 7

Kontanthjælpsmodtagere som er syge høre som regel under persongruppen §2 nr. 3 medmindre man er omfattet af integrationsprogrammet efter integrationsloven....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2012, 19:58   #8
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Ok.

Tak for hjælpen, er blevet lidt klogere.
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2012, 20:25   #9
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis de dækker udgiften giver de et beløb svarende til billigste transportmulighed.. dvs oftest bus.
Så kan man selv bestemme om man vil købe månedskortet til bussen. eller bruge dem til benzin.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2012, 23:44   #10
havheks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2010
Indlæg: 206
Styrke: 14
havheks er ny på vejen
hvis du er påkontanthjælp kan du ... efter de første 24 km
og ja hold nu fast..... 1.05 pr km
uanset om du køre eller i bus
havheks er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
invalidebil og kørepenge MTVRV1 Alt det andet 29 12-04-2010 09:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension