K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-08-2012, 18:32   #1
KasperHansen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2012
Indlæg: 3
Styrke: 0
KasperHansen er ny på vejen
Bio polar lidelse og erstatning

Hej alle k10.

Jeg er helt ny herinde, og har lidt svært ved at finde rundt i det hele.

Jeg står i den sit at jeg snart blir tilkendt færtids pension.

Jeg lider af ADHD, som først blev opdaget i 2009.
Har mani depresiv, og skal starte med seroquel og lithium her i næste månede, har forsøgt forgæves med lamotrigin (modsat effekt) og lykke piller med nedsat effekt.

Det er ikke 100 fast lagt med dignose, men
Jeg start i den sit at jeg ikke er klar over om mine forsikringers skal dække en evt erstatning.

Jeg har gået i 2.5 år sygemeldt ind og ud af kurser osv osv, job prøvning, og er nu i relivadering som slutter om en måned, hvor det ender med førtidspension.
Hele mit helbred er ødelagt, hukommelsen er ødelagt, har samtidige symtop på mani og evt angst. Stress som udløste det hele, da jeg arbejde som sælger hos Falck.

Mit spørgsmål er jeg har alm udlykke forsikring hos tryg, og der stå beskrevet at den dækker et engang beløb ved varig sygdom, (=medicin sygedom) dækker den min lidelse?

Derud over har jeg igennem Nordea liv og pension og tryg en kunde gruppelivforsikring, vil der være noget at hente her? Betaler forsat til den, men jeg ka vel ikke ryge under gruppen kroniske lidelser da jeg ikke har Feks kræft.

Har talt med Nordea iv og pension og de mente ikke det var noget de dækkede , men han vil undersøge dette, og har ikke fået svar endnu.

Men som jg ka læse mig frem til er en medicisk lidelse vel også min sit?

Jeg har også talt med pension Danmark, og det viser sig at de opsiger ens forsikringer når der ikke bliver indbetalt i 12 måneder. Hmm underligt, der er pengene på pensione, hvor de plejer at trække pengene, men skulle ringe når min pension var på papir, så kunne de måske ansøge alligevel.

Håber nogle ka hjælpe mig, dagen idag er helt ødelagt, liv glæden er helt væk, det sociale netværk er gone, intet overskud, intet munder mig op...m

Ka snart ikke holde til flere nederlag.
KasperHansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2012, 21:38   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af KasperHansen Se meddelelser

Mit spørgsmål er jeg har alm udlykke forsikring hos tryg, og der stå beskrevet at den dækker et engang beløb ved varig sygdom, (=medicin sygedom) dækker den min lidelse?
En ulykkesforsikring dækker kun hvis sygdommen er opstået p.g.a. en ulykke.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2012, 15:00   #3
KasperHansen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2012
Indlæg: 3
Styrke: 0
KasperHansen er ny på vejen
Hej, det er så ikke helt korrekt du kan blive syg, og ikke kunne arbejde, men du kan også komme ud for en ulykke. Det er ihvertfald hvad betingelser siger ang tryg forsikring, men ka være jeg misforstår ?

Endelig er dt også en ulykke, da dt er kommettil utryk i den tid jeg har gået sygemeldt.

Ellers er det mig der intet fattet, og det er også en mulighed
KasperHansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2012, 15:09   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du skal have en forsikring for tab af erhvervsevne, enten i gennem et tidligere arbejde
eller en du har tegnet privat.

en alm udlykke forsikring dækker kun ved en akut skade
alså et trafik uheld eller du falder og så videre
den dækker ikke en løbende sygdom, som dit

men du kan da ringe til dem og forklare din situation og så kan du jo kun få et nej

du kan også prøve og gå ind på https://www.pensionsinfo.dk/Borgerse...velkommen.html
du skal logge på mit dit nemid
der kan du se en oversigt over dine forsikringer
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2012, 22:52   #5
KasperHansen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2012
Indlæg: 3
Styrke: 0
KasperHansen er ny på vejen
Hej. Takker og bukker.

Har i nogle forslag til Nordea gruppelivforsikring , skal de dække.?
KasperHansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
KL, Screening for psykisk lidelse phhmw Politik og Samfund 7 19-12-2013 12:10
Bipolar lidelse annagw Dit og Dat 62 22-06-2013 21:00
stationær lidelse: Hvad nu? baldur Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 5 23-10-2012 00:51
Bipolar lidelse. singel12 Dit og Dat 0 13-04-2011 13:42
Varig lidelse pga. arbejdsskade Madrid Alt det andet 4 23-09-2010 22:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension