K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-08-2012, 21:42   #1
havheks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2010
Indlæg: 206
Styrke: 14
havheks er ny på vejen
fradrag i kontanthjælpen

hvis nu man skal ha et fradrag i sin kontanthjælp fordi man ikke er mødt op til noget.. hvor meget er det så ??
havheks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2012, 22:33   #2
Pinny
Klart Afhængig af K10
 
Pinnys avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 494
Styrke: 13
Pinny er ny på vejen
Det kommer an på

Om du har ringet og meldt fra i tide. Hvis du ikke har- er det vel fra, du har ringet. Og om de accepterer det!
Ellers kan du miste hjælpen. Så skal du starte forfra, melde dig til mv.

De er stride!
__________________
Mvh Pinny


"Det er godt at kunne det man vil, og ville det man kan"
Charles M. Schultz ("Radiserne")
Pinny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2012, 22:53   #3
havheks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2010
Indlæg: 206
Styrke: 14
havheks er ny på vejen
det er min dreng der er i praktik. han havde fået at vide de havde fri. men chefen på stedet har sat det som en fraværsdag...
så han har fået brev om at der er fradag i kontanten den dag..
og er godt tosset på den chef. har da også tænkt på at ringe til ham...men det bliver jo påstand mod påstand.
havheks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2012, 23:12   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Har han slet ikke fået en skriftlig afgørelse eller blevet "forhørt" i sagen? - fra jobcentret.

Hvis nej, så skriv en klage over, at der han hverken er blevet partshørt eller fået en skriftlig afgørelse på, at de har valgt at trække ydelsen fra for den dag, han ikke var der. Hvis altså din dreng fortsat mener at have retten på sin side, at nogen havde sagt til ham, at han havde fri.... (lyder som om der er sket nogen misforståelser, når chefen ikke betragter det på samme måde).
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2012, 00:10   #5
havheks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2010
Indlæg: 206
Styrke: 14
havheks er ny på vejen
han har fët et brev i dag,hvor der står..
du er den 27/7 udeblevet fra dit beskæft.tilbud .
du er forsat i tilbud og derfor straks møde i tilbudet.
da du er udeblevet fra dit tilbud skal kommune foretage et fradrag i hjælpen for de dage du er udeblevet helt eller delvis.
også står der at inden de træffer afgørelse har han ret til at komme med indsigelser..

jeg syns for det første det er meget truene brev.. da han jo da mødte op mandag 30 ... han havde jo kun fri fredag.. også havde han så ferie ons.tors. og fredag ugen efter... hmm gad vide om de vil lave nummere med det også.. får jeg snakket med mange forskel. den dag.. ikke nogen viste noget ..
nogen sagde han ikke kunne holde ..mens andre sagde det ku han godt... hmm
spændt på at se hvad det udvikler sig til det her


pt syns jeg godt nok de er efter alle os 2 i min husstand
havheks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2012, 00:20   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af havheks Se meddelelser
han har fët et brev i dag,hvor der står..
du er den 27/7 udeblevet fra dit beskæft.tilbud .
du er forsat i tilbud og derfor straks møde i tilbudet.
da du er udeblevet fra dit tilbud skal kommune foretage et fradrag i hjælpen for de dage du er udeblevet helt eller delvis.
også står der at inden de træffer afgørelse har han ret til at komme med indsigelser..

jeg syns for det første det er meget truene brev.. da han jo da mødte op mandag 30 ... han havde jo kun fri fredag.. også havde han så ferie ons.tors. og fredag ugen efter... hmm gad vide om de vil lave nummere med det også.. får jeg snakket med mange forskel. den dag.. ikke nogen viste noget ..
nogen sagde han ikke kunne holde ..mens andre sagde det ku han godt... hmm
spændt på at se hvad det udvikler sig til det her


pt syns jeg godt nok de er efter alle os 2 i min husstand
Ok Han har fået noget skrifligt... Men ingen klagevejledning til den afgørelse? Hvis nej, synes jeg bestemt, at der skal skrives en skriftlig klage over, at man vil klage over afgørelsen og se, hvad det ender med, og skriv, at der ikke var vedlagt en klagevejledning (det skal der være i enhver afgørelse) i at de har valgt at trække ydelsen fra for den dag.... Det er den vej, han kan gå.... Husk når din søn er over 18, så skal han selv køre klagesagen medmindre der er vedlagt en fulmagtsskrivelse, hvor din søn giver dig lov til at klage over afgørelsen... (hvis han ikke vil selv bruge tid på det). Klagen bør ikke afleveres til den, der skrev brevet. Bare att.: jobcentret eller sådan noget (eller aflevere det personligt til skranken).
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2012, 10:09   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er et partshørringsbrev.

I skal promte komme med jeres indsigelser.(mener I har 8 dage).
Få fat i ham der har givet ham fri, og be om skriftlig tilkendegivelse.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2012, 11:16   #8
havheks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2010
Indlæg: 206
Styrke: 14
havheks er ny på vejen
ja 8 dage.. ved jeg nu ikke det er dateret d. 10 . modtager jeg d. 11 og vi har til d. 17 med at svare.. jeg ringer også til ham der har givet fri i morgen.. men men det er jo også ham der har skrevet sedler går jeg ud fra.. så. men nu må vi se..
havheks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2012, 12:40   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af havheks Se meddelelser
hvis nu man skal ha et fradrag i sin kontanthjælp fordi man ikke er mødt op til noget.. hvor meget er det så ??
Dette kan vi ikke svare på, for det bliver udregnet individuelt og på baggrund af rådighedsbeløbet gennem ydelseskontoret....

Dette link handler om sanktioner og er meget relevant for jer.

http://statsforvaltning.dk/sfdocs%5C...sanktioner.pdf
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Pludselig modregning i kontanthjælpen.. BubberDK Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 38 28-09-2012 06:36
overførselsindkomst-nu kører de igen på kontanthjælpen østerbro Politik og Samfund 8 23-05-2012 13:23
Må kommunen modregne erstatning i Kontanthjælpen !? Roadrunner Alt det andet 27 06-11-2009 12:59
Kontanthjælpen udebliver - politianmeldelse uundgåelig. jonas At søge førtidspension 14 17-09-2009 23:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension