K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-08-2012, 20:02   #21
kiwimor
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2011
Lokation: herlev
Indlæg: 108
Styrke: 13
kiwimor er ny på vejen
derfor tænkte jeg om nogle kunne regne en paragraf 34 ud for mig så jeg med ro i maven kan sige ja til at flytte sammen med kæresten??
kiwimor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2012, 20:14   #22
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
KIWIMOR

det skal der også nok være nogen der kan..du ka prøve at finde din tråd frem de næste par dg og se om der kommer flere på banen..det er jo ikke alle der er på hverdag..

jeg ka desværre ikke hjælpe..det er ikke mere end et par uger max siden jeg hørte om den paragraf for 1 gang her på siden..i forbindelsen med en anden tråd..
så det er desværre det bedste råd jeg ka gi dig..jeg er gift og bor i egen bolig og kender ikke så meget til det

stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2012, 20:17   #23
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Såvidt jeg kan læse mig til vil du ikke være berettiget til § 34, men har ikke den store forstand på det.

§ 3. Der kan ydes støtte, når nettoboligudgiften, som opgjort efter § 4:
1) overstiger 2.700 kr. pr. måned for personer, der ikke har forsørgelsespligt over for børn,
2) overstiger 3.900 kr. pr. måned for personer, der har forsørgelsespligt over for et hjemmeboende barn, eller
3) overstiger 4.000 kr. pr. måned for personer, der har forsørgelsespligt over for et ikke hjemmeboende barn

§ 4. Til nettoboligudgiften medregnes for lejere huslejeudgiften efter fradrag af tilskud efter boliglovgivningen

Som jeg læser det så med din husleje på 6500 minus 3200 i boligsikring kommer du lige under grænsen for forsørger med 1 barn.

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=140247
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2012, 20:17   #24
kiwimor
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2011
Lokation: herlev
Indlæg: 108
Styrke: 13
kiwimor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
KIWIMOR

det skal der også nok være nogen der kan..du ka prøve at finde din tråd frem de næste par dg og se om der kommer flere på banen..det er jo ikke alle der er på hverdag..

jeg ka desværre ikke hjælpe..det er ikke mere end et par uger max siden jeg hørte om den paragraf for 1 gang her på siden..i forbindelsen med en anden tråd..
så det er desværre det bedste råd jeg ka gi dig..jeg er gift og bor i egen bolig og kender ikke så meget til det

stribe førtidspensionist
ok tak stribe og tak for svaret ..
kiwimor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2012, 20:22   #25
kiwimor
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2011
Lokation: herlev
Indlæg: 108
Styrke: 13
kiwimor er ny på vejen
sidder og prøver at udfylde det skema og den siger at jeg har -3500 kr i kontanthjælp og paragraf 34

så hvis der er en venlig sjæl der lige gider hjælpe ville jeg blive rigtig glad og kan selvfølgelig heller ikke finde ud af og ligge det skema fren her så håber der er en der lige vil gå lidt tilbage i tråden og finde den

hiver lige tråden frem om nogle dage , jo ikke alle der er på hverdag
kiwimor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2012, 20:24   #26
kiwimor
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2011
Lokation: herlev
Indlæg: 108
Styrke: 13
kiwimor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Helle Smith Se meddelelser
Såvidt jeg kan læse mig til vil du ikke være berettiget til § 34, men har ikke den store forstand på det.

§ 3. Der kan ydes støtte, når nettoboligudgiften, som opgjort efter § 4:
1) overstiger 2.700 kr. pr. måned for personer, der ikke har forsørgelsespligt over for børn,
2) overstiger 3.900 kr. pr. måned for personer, der har forsørgelsespligt over for et hjemmeboende barn, eller
3) overstiger 4.000 kr. pr. måned for personer, der har forsørgelsespligt over for et ikke hjemmeboende barn

§ 4. Til nettoboligudgiften medregnes for lejere huslejeudgiften efter fradrag af tilskud efter boliglovgivningen

Som jeg læser det så med din husleje på 6500 minus 3200 i boligsikring kommer du lige under grænsen for forsørger med 1 barn.

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=140247
nej 6500 kr var min gamle husleje det vil være en husleje på ca 8 eller 9000 det koster de rækkehuse herude i herlev ;o)
kiwimor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2012, 20:26   #27
kiwimor
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2011
Lokation: herlev
Indlæg: 108
Styrke: 13
kiwimor er ny på vejen
helle smidt vil du prøve at regne det ud med en husleje på lad os sige 8500 minus 3200 i boligsikring ? for som sagt er total tal blind ;(
kiwimor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2012, 20:29   #28
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af kiwimor Se meddelelser
agh er det rigtig ?? men hvis jeg først for flex efter 1 jan bortfalder ledigheds ydelsen jo og jeg fortsætter på kontanthjælp indtil jeg har fået mig et job? er det ikke sådan ? eller har jeg misforstået noget?

jeg fik 3200 kr i boligsikring da jeg boede i kbh kommune for et halvt år siden? der havede jeg 78 kvm og 3 vær og betalte 7000 kr?? og stadig kun 1 barn?
Nej, det er omvendt. Efter 1 januar bortfalder kontanthjælpen for fleksere, så de istedet kommer på ledighedsydelse. Dog forbliver ledighedsydelsen på kontanthjælpssatsen, hvis man kommer fra kontanthjælp.

Så samme sats, bare under nyt navn. Og uden mulighed for §34.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2012, 20:37   #29
kiwimor
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2011
Lokation: herlev
Indlæg: 108
Styrke: 13
kiwimor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Nej, det er omvendt. Efter 1 januar bortfalder kontanthjælpen for fleksere, så de istedet kommer på ledighedsydelse. Dog forbliver ledighedsydelsen på kontanthjælpssatsen, hvis man kommer fra kontanthjælp.

Så samme sats, bare under nyt navn. Og uden mulighed for §34.
*** *** aej nu er jeg endnu mere ked ... så gælder det bare om at få sig et flex job lyn børge !!! ved fandeme ikke om jeg tør flytte sammen med ham tænk hvis det ikke går ? og jeg sidder med håret i postkassen

agh what 2 do ??
kiwimor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2012, 20:54   #30
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Tror så ikke lige du skal regne med en boligsikring på 3200 kr hvis du er alene med et barn, nok nærmere det halve, men du kan regne det ud inde på borger.dk.
Jeg får 3200 kr i boligsikring, og har 3 børn.
Og så er du førtidspensionist.

Mens du var på kontanthjælp fik du sandsynligvis mindre i boligsikring.

Sådan har det været for mig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension