K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-08-2012, 18:43   #11
kiwimor
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2011
Lokation: herlev
Indlæg: 108
Styrke: 13
kiwimor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kimse Se meddelelser
Oprigtig er målgruppen dem med store boligudgifter og mange børn.

Jeg har lavet et beregningsskema i Excel.
Skemaet kan findes på:
http://www.fleksjobber.dk/lovstof/index.htm

Det der er vigtig for at modtage §34 støtte er den indtægt man kommer fra inden der ansøges om kontanthjælp.

Kommunen skal selv lave denne beregning, men gør det ikke.

Derfor er det en god ide at søge og ved afslag forlang en udskrift af beregningen. Tit er der tale om flere tusen kroner pr. måned.


Følgende personer kan ikke få særlig støtte:
1.Ægtepar, der er omfattet af § 13, stk. 7 og 8.
2.Personer under 25 år, som får hjælp efter § 25, stk. 1, nr. 3 og 4 og stk. 12, nr. 3 og 4.
3.Personer, der får hjælp efter §§ 25 a og 27.
4.Personer, der modtager orlovsydelse efter lov om børnepasningsorlov.


Beregning af støtte
Kan Kommunen tilbydeen rimelig, en billigere bolig i lokalområdet til indflytning i straks, så er det den udgift/beregning der gælder §5. stk. 2 og 3
1. Du skal oplyse dine indtægter
2. Du skal have samlagt dine boligudgifter - § 4
3.Du skal have et grænsebeløb beregnet - § 3
4. En skatteberegning -Din trækprocent m.m.
5. Tidliger indtægt - Find lønseddel de sidste 1-3 månder


Begrænsning af støtten
Den udmålte støtte nedsættes ved indtægter ud over kontanthjælpsniveauet, eller hvis støtteberettigedestøder mod et af de lofter for den samlede hjælp.
6. Den samlede hjælp/§34 efter skat, må ikke overstige 90% af din hidtidige lønnettoindtægt - §6. 1 loft
7.Nedsættelse af hjælpen efter § 25 og § 34 efter 3 måneder til dagpengemaksimum - § 7 . 2 loft

Husk at gå på skattekontoret og få alle fradrag med på skattekortet inden du søger særlig §34 støtte


Loven for §34 kan læses sidst på siden, og alle satser kan læses på http://www.fleksjobber.dk/nyheder/Aktuelle_beloeb.pdf
har rigtig svært ved at gennemskue de forskellige paragraffer osv men håber du kan hjælpe alligevel??

er på kontanthjælp på 11 år er alene med et barn lige pt kan jeg ikke få paragraf 34 meeen kæresten og jeg overvejer at flytte sammen ,jeg har skrevet mig op til en masse rækkehuse her i herlev , hvis nu vi for tilbudt et rækkehus til 9000 kr som er det højeste inden for rækkehuse her i herlev , og vi så ulykkeligvis går fra hinanden ?? regner jo med den højeste boligsikring som ligger på ca 3200 kr hvad vil jeg så kunne få i paragraf 34?? medmindre kommunen selvfølgelig finder en billigere lejl til mig .

er i syv sind om jeg "tør" flytte sammen med kæresten ,for tænk nu hvis dte ikke gik? vi har godt nok været sammen i 4 år men alligevel ?

en som kan fortælle mig eller regne ud for mig hvad jeg ville kunne få i paragraf 34? så vill ejeg blive enormt glad
kiwimor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2012, 18:53   #12
kiwimor
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2011
Lokation: herlev
Indlæg: 108
Styrke: 13
kiwimor er ny på vejen
som sagt når jeg sidder og kikker på det skema du har sat ind kimse går jeg helt i sort

så jeg ville blive rigtig glad hvis der var en venlig sjlæ som kunne hjælpe ?? hvis i mangler nogle oplysninger for at lave min beregning så skriv det lige

håber jo på flex job , men er først lige satrtet sag op i min kommune ,så der kan jo godt gå lang tid inden der er en afgørelse.. så jeg regner ud fra min kontanthjælp indtid videre ?
kiwimor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2012, 19:18   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tror så ikke lige du skal regne med en boligsikring på 3200 kr hvis du er alene med et barn, nok nærmere det halve, men du kan regne det ud inde på borger.dk.
Jeg får 3200 kr i boligsikring, og har 3 børn.

Min overbo får 1325 kr for 1 barn i boligsikring i tilsvarende lejlighed.

Hende der bor øverst oppe får 620 kr uden børn.

Og vær også opmærksom på, at §34 ryger hvis du bliver tilkendt fleks og dermed overgår til ledighedsydelse. Så femtidsudsigterne skal du også lige kende.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2012, 19:39   #14
thyradanebod
Elsker at være her på K10
 
thyradanebods avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-07 2010
Indlæg: 96
Styrke: 14
thyradanebod er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kimse Se meddelelser
Oprigtig er målgruppen dem med store boligudgifter og mange børn.

Jeg har lavet et beregningsskema i Excel.
Skemaet kan findes på:
http://www.fleksjobber.dk/lovstof/index.htm

Det der er vigtig for at modtage §34 støtte er den indtægt man kommer fra inden der ansøges om kontanthjælp.

Kommunen skal selv lave denne beregning, men gør det ikke.

Derfor er det en god ide at søge og ved afslag forlang en udskrift af beregningen. Tit er der tale om flere tusen kroner pr. måned.


Følgende personer kan ikke få særlig støtte:
1.Ægtepar, der er omfattet af § 13, stk. 7 og 8.
2.Personer under 25 år, som får hjælp efter § 25, stk. 1, nr. 3 og 4 og stk. 12, nr. 3 og 4.
3.Personer, der får hjælp efter §§ 25 a og 27.
4.Personer, der modtager orlovsydelse efter lov om børnepasningsorlov.


Beregning af støtte
Kan Kommunen tilbydeen rimelig, en billigere bolig i lokalområdet til indflytning i straks, så er det den udgift/beregning der gælder §5. stk. 2 og 3
1. Du skal oplyse dine indtægter
2. Du skal have samlagt dine boligudgifter - § 4
3.Du skal have et grænsebeløb beregnet - § 3
4. En skatteberegning -Din trækprocent m.m.
5. Tidliger indtægt - Find lønseddel de sidste 1-3 månder


Begrænsning af støtten
Den udmålte støtte nedsættes ved indtægter ud over kontanthjælpsniveauet, eller hvis støtteberettigedestøder mod et af de lofter for den samlede hjælp.
6. Den samlede hjælp/§34 efter skat, må ikke overstige 90% af din hidtidige lønnettoindtægt - §6. 1 loft
7.Nedsættelse af hjælpen efter § 25 og § 34 efter 3 måneder til dagpengemaksimum - § 7 . 2 loft

Husk at gå på skattekontoret og få alle fradrag med på skattekortet inden du søger særlig §34 støtte


Loven for §34 kan læses sidst på siden, og alle satser kan læses på http://www.fleksjobber.dk/nyheder/Aktuelle_beloeb.pdf
Jeg kan altså ikke finde det skema til udregning af §34. Jeg kommer ind på en side om Fleksjob, hvor der står en masse. Kan du specificere linket?
thyradanebod er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2012, 19:47   #15
kiwimor
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2011
Lokation: herlev
Indlæg: 108
Styrke: 13
kiwimor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Tror så ikke lige du skal regne med en boligsikring på 3200 kr hvis du er alene med et barn, nok nærmere det halve, men du kan regne det ud inde på borger.dk.
Jeg får 3200 kr i boligsikring, og har 3 børn.

Min overbo får 1325 kr for 1 barn i boligsikring i tilsvarende lejlighed.

Hende der bor øverst oppe får 620 kr uden børn.

Og vær også opmærksom på, at §34 ryger hvis du bliver tilkendt fleks og dermed overgår til ledighedsydelse. Så femtidsudsigterne skal du også lige kende.....
agh er det rigtig ?? men hvis jeg først for flex efter 1 jan bortfalder ledigheds ydelsen jo og jeg fortsætter på kontanthjælp indtil jeg har fået mig et job? er det ikke sådan ? eller har jeg misforstået noget?

jeg fik 3200 kr i boligsikring da jeg boede i kbh kommune for et halvt år siden? der havede jeg 78 kvm og 3 vær og betalte 7000 kr?? og stadig kun 1 barn?

Sidst redigeret af kiwimor; 09-08-2012 kl. 19:51.
kiwimor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2012, 19:50   #16
kiwimor
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2011
Lokation: herlev
Indlæg: 108
Styrke: 13
kiwimor er ny på vejen
hmm sku da lige før jeg ikke tør flytte sammen med kæresten øvøv
kiwimor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2012, 19:54   #17
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
KIWIMOR

hvis du flytter sammen med kæresten er i vel også 2 til at betale..for mange er det nærmest en underskudsforretning at flytte sammen,men så er der så mange andre plusser...

stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2012, 19:56   #18
kiwimor
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2011
Lokation: herlev
Indlæg: 108
Styrke: 13
kiwimor er ny på vejen
har lige lavet en beregning


Ifølge denne foreløbige beregning kan du få:


Månedlig boligsikring i alt:3.293 kr.

Hvorfor kan jeg få dette beløb?

Nedenfor kan du se nogle af de begrundelser og mellemregninger der ligger til grund for din beregning:

Din samlede husleje overstiger hvad du kan få boligstøtte til. Når du bor i en husstand med et barn, kan du få boligstøtte til en husleje på højst 78.600 kr. pr. år.
Boligstøtten er nedsat til lovens maksimum på 3.293 kr., der gælder for husstande med ingen eller op til 3 børn.
Da din husleje udgør mere end halvdelen af din indkomst, vil kommunen vurdere dine konkrete forhold yderligere. Vi beder dig derfor kontakte din kommune.
Beregningen bygger på disse oplysninger:

Din samlede husleje er:78.600 kr.
Din indtægtsandel:4.770 kr.
Din samlede formue:0 kr.
Heraf formuetillæg:0 kr.
Din samlede indkomst:160.000 kr.
Antal voksne:1 Antal børn:1
kiwimor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2012, 19:58   #19
kiwimor
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2011
Lokation: herlev
Indlæg: 108
Styrke: 13
kiwimor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
KIWIMOR

hvis du flytter sammen med kæresten er i vel også 2 til at betale..for mange er det nærmest en underskudsforretning at flytte sammen,men så er der så mange andre plusser...

stribe førtidspensionist
stribe .. det var mere hvis nu vi gik fra hinanden !! om jeg så kunne sidde i den lejl alene?? sku da godt klar over kærlighed ikke kan gøres op i penge ) men tør da heller ikke ende med at stå på gaden hvis manden vælger at gå fra mig ???
kiwimor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2012, 20:00   #20
kiwimor
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2011
Lokation: herlev
Indlæg: 108
Styrke: 13
kiwimor er ny på vejen
har prøvet det en gang før ..desværre men kendte ikke til paragraf 34 dengang så nåede ikke at søge eller undersøge inden jeg stod på gaden ..
kiwimor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension