K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-08-2012, 16:55   #1
dsoder
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2012
Indlæg: 1
Styrke: 0
dsoder er ny på vejen
Vidne til mord

Hejsa.

Jeg skriver fordi jeg er blevet anbefalet af en ven til at gøre et eller andet

I år 2004 var jeg vidne til at en mand blev skudt i hovedet på klods hold med et jagtgevær.

Det var meget voldsomt og har sat sit præg på mit liv lige siden - jeg var 16 da det skete og blev tilbudt psykolog som jeg var hos 1 gang.

Jeg er 24 nu og lige siden det skete har mit liv været præget af en usammenhængende tilværelse, jeg er flyttet mange gange, kan ikke passe et arbejde optimalt, skiftet uddannelse flere gange, stiftet en enorm gæld og taget ALT for mange stoffer.

Jeg har svært ved at sove og jeg hader høje knald, ballon'er, nytårsaften mv.

Min ven har altså anbefalt mig at søge råd herinde, til et eller andet.

Jeg tænker på om jeg evt. ville kunne få noget hjælp eller en erstatning for deres manglende 'behandling' af mig - jeg var 16 år og fuldstændig uvidende omkring hvad sådan en oplevelse kan gøre ved ens sind, men nu er jeg 24 og kan kigge tilbage og se at mit liv er gået ned af bakke lige siden.
dsoder er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2012, 19:14   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Hjælp kan du få, men erstatning tror jeg ikke du skal regne med, både fordi det er DIT ansvar at møde op og tage imod den hjælp der gives (uanset om du ved bedre eller ej) men også fordi det er så mange år siden.

For at få noget hjælp er du nød til at gå til din egen læge fortælle hvordan og hvorledes og bede denne om en henvisning til behandling, både for dit misbrug, men også for dine psykiske traumer.

Jeg VED det kan være svært i forhold til systemet de kan finde på at:
Den ene siger at de ikke kan behandle dit misbrug før du har fået behandling for din psyke, og den anden så siger at de ikke kan behandle din psyke før du har modtaget behandling for dit misbrug.

Derfor vil jeg skyde på du gør klogt i at bede din læge om at komme på et døgn behandlingstilbud (altså hvor du bor) hvor de kan håndtere både og.

Desværre er ventetiden temmelig lang (siges der har ikke forstand på området) og det alene er årsag til at mange bliver tabt, så der vil du gøre smart i at bede din læge om midlertidig behandling ind til da, så du bliver holdt lidt i ørerne *ss*

Det kan også være at en misbrugskonsulent kan hjælpe dig (og sikkert også meget bedre end hovedparten af os på k10 kan *ss* eller i hvert fald jeg kan *gg*)
Men hvordan du får fingrene i sådan en har jeg overhovedet ingen anelse om, dog vil jeg skyde på at din bopælskommune vil kunne hjælpe, om ikke andet med hvor pokker du får fat i sådan en fisk, men lur mig om din læge ikke også vil kunne hjælpe på vej med den del.

Men uanset så kræver det altså at du virkelig ønsker at få hjælp, ikke kun til det ene men til det hele, det er ikke nok at du kun "gider" (forstå den vending rigtigt *ss*) få det bedre psykisk, du skal også være VILLE! smide stofferne HELT! VILLE have styr på din økonomi, VIL have styr på din boligsituation, du skal VIL undvære 97% af de venner og bekendte du har i dag (dem med den dårlige indflydelse) osv osv, det er ikke bare, det er en livsændring du skal ville og det er SVÆRT og tager tid.

Men i første omgang er det første skridt at du går til din læge, og ikke mindst er ærlig, ikke kun med skudepisoden men også (især) med stofferne, og så ellers beder om hjælp.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2012, 19:25   #3
ladytass
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 144
Styrke: 13
ladytass er ny på vejen
Du har ptsd. Du skal til læge. Skriv ned hjemmefra hvordan du har det og hvad det har gjort ved dig og dit liv. Skriv alt og skjul intet.
Du skal kræve at blive henvist til distrikts psykiatrien. Derigennem skal du prøve at blive henvist til en angstklinik. De behandlet svær ptsd og vil hjælpe dig gennem forløbet.
Det er en lang process og ventetiden bliver ikke mindre af, at du holder dig tilbage eller venter med det.

Jeg fejler det samme og mit liv er smadret. Får først hjælp nu 13 år efter min oplevelse, som ødelagde mig. Smid et brev i min indbakke hvis du vil tale med mig om det

Jeg er kvinde og 33 år og ok sød at tale med, hvis jeg da selv skal sige det ha ha
ladytass er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2012, 21:20   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Når du var under 18 år, var det jo dine forældre, der skulle tage affære dengang.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2012, 21:42   #5
Pinny
Klart Afhængig af K10
 
Pinnys avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 494
Styrke: 13
Pinny er ny på vejen
Thumbs down Jeg har så kun set

En lille pige blive kørt ihjel, og en MC- der hjernede ind i bil. Motorcyklisten døde.

Det nager mig, så jeg synes da, du skal tage i mod hjælp. Jeg får ingenting, det er så længe siden, at hjælp ikke var opfundet.
__________________
Mvh Pinny


"Det er godt at kunne det man vil, og ville det man kan"
Charles M. Schultz ("Radiserne")
Pinny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2012, 20:21   #6
Guldfax
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-12 2010
Lokation: Randers
Alder: 37
Indlæg: 136
Styrke: 14
Guldfax er ny på vejen
som en skriver..

du har nogen symptomer på PTSD..

det vil være smart at søge læge som kan henvise dig til en psykiater for udredning..

Jeg har selv PTSD, og farer feks sammen bare nogen taber en kuglepen.. men de rører ved dig i det omfang du kan holde til.. det bedste er samtaler som at være ved psykolog.. for at få snakket igennem osv.. og få "ændret" din oplevelse fra dårlig til tålelig...

en sådan oplevelse glemmer man aldrig, men man kan lære at leve med den..

men søg læge og fortæl ham/hende symptomerne og få vedkommende til at forstå du skal have hjælp.. nogen læger tager stadig ikke denne diagnose alvorligt desværre.. det er bare med at komme afsted.. <3
Guldfax er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Igen er vi vidne til svindel i dette land. Indiansummer Politik og Samfund 3 08-09-2012 22:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension