K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-08-2008, 22:49   #1
Dorthe 1971
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Dorthe 1971s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2008
Lokation: Vestjylland
Indlæg: 48
Styrke: 16
Dorthe 1971 er ny på vejen
Kan jeg for jeres vurdering?

Er det ikke bare typisk, når kroppen endnu en gang gør kludder og begynder at smerte for 717. gang, og man sidder og overvejer om man skal have maldolgin at sove på eller om man skal slåes ned af en gang oxycontin, ja så begynder tankerne om de her hjælpemidler man burde have søgt

Jeg har længe snakket om at en transport kørestol kunne hjælpe mig, så jeg også kan komme rundt og ud de dage hvor kroppen gør ondt. ( skal fx med på formland messe i Herning i morgen) det har jeg glædet mig til og så begynder den "lorte" krop at skabe sig i dag,og det selvom jeg har fået behandling

Der hvor jeg mener at jeg kunne have stor "glæde" af en kørestol er, når vi tager på udflugt med børnene og man skal gå rigtig meget og langt, fx Givskud dyrepark og hvis vi skal ud at handle eller på besøg en dag hvor kroppen gør ondt, så kan jeg tage med, hvor jeg som det er nu bliver hjemme.

Så er det den kære handicapbil/ trivselsbil ( nok den jeg er mest nervøs for at søge) og der jeg gerne vil høre jeres mening. Skal jeg prøve eller kan jeg lige så godt droppe det som det er pt.
Grunden til at jeg vakler lidt er, at mit liv lidt groft sagt er delt i to dele forstået på den måde at jeg fungerer næsten normalt i seks måneder og så har jeg seks måneder hvor jeg har brug for masser af hjælp og støtte i hverdagen pga. smerter og en venstre side der sætter ud fra tid til anden.

Jeg er som sagt født med en mild cerebral parese (Spastiker) i hele venstre side. Som min fys sagde i dag "hvis man ikke ved det så kan man faktisk ikke se det)

I sommerperioden og et stykke hen på efteråret har jeg det normalt fint og kan fint løbe en lille tur ca. 2 km eller gå 5 km, og kan sådan set leve 90 % normalt. Så kommer vinteren og så er det at jeg mange gange bliver smadret af smerter pga. jeg ikke kan klare frostvejr og riv og rusk så går min krop i baglås.
Så er det frem med krykkerne, badestolen på plads under bruseren, smertestillende står fremme på bordet og min elevationsseng drøner op og ned i takt med at jeg skal ned og ligge og alligevel ikke kan holde det ud og så op igen I de perioder er min gang distance voldsomt nedsat og nogle dage kommer jeg slet ikke ud af en dør fordi jeg ikke orker det pga. af smerterne og ben der ikke vil lystre.

Det jeg gerne vil have handicapbilen udstyret med er automatgear og fartpilot.

I de perioder hvor jeg har mange smerter og venstre ben svigter af og til, der er min eneste mulighed for at komme på arbejde, at jeg køre bil. Jeg kan ikke cykle eller gå distancen i de perioder til trods for at jeg kun har 1,5 km fra hjem til job.

Min mand synes ikke det er særlig betryggende at jeg køre bil i de perioder, for som han siger hvis dit venstre ben pludselig svigter det er slet ikke smart


Jeg ved godt at det er ud fra et begrænset grundlag at jeg ber om jeres vurdering, men håber I vil give mig jeres personlige vurdering/mening, Skal jeg gå efter det eller skal jeg bare glemme det ?

Knus

Dorthe

Sidst redigeret af Dorthe 1971; 15-08-2008 kl. 22:52.
Dorthe 1971 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2008, 22:57   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg ved, der er andre, der søger bil, så de kan sikkert bidrage med noget.

Da du har brug for den pga. arbejde, så er "dørene" måske mere åbne for dig. Ellers er der jo taxa-mulighed, du kan søge om.

Men det er sikkert en lang og sej proces at søge om det... hvis det overhovedet lykkes at få den bevilget.

Jeg ved, at siden www.ryk.dk har mange erfaringer, man kan læse om. Der kan du sikkert også få nogle tip om processen og betingelserne.

Prøv at læse Stoktofts tråd: http://www.k10.dk/showthread.php?t=4...bilans%F8gning

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 15-08-2008 kl. 22:59. Årsag: indsat link
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2008, 23:08   #3
Dorthe 1971
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Dorthe 1971s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2008
Lokation: Vestjylland
Indlæg: 48
Styrke: 16
Dorthe 1971 er ny på vejen
Tak Zuza

Du er nu altid så sød til at svarer og hjælpe det du kan.
Det er rigtig dejligt når man lige sidder og har lidt ondt af sig selv og piver lidt

Næ taxa ordning... den tror jeg ikke en gang selv på.

Knus

Dorthe
Dorthe 1971 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2008, 11:03   #4
fruensvilje
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-02 2008
Lokation: Viborg
Alder: 59
Indlæg: 44
Styrke: 17
fruensvilje er ny på vejen
Hej Dorthe...

Det kunne jo også være, at du kunne få bevilliget en el-scooter som hjælpemiddel. Det har jeg selv fået, da jeg ikke kan gå lange distancer.

Den kommer bl.a. med på traileren, hvis vi skal på familieudflugter og hvor er det altså skønt, at man ikke skal blive hjemme - blot fordi man ikke kan gå særlig langt.

Held og lykke

Knus
Fruensvilje
fruensvilje er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2008, 18:01   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Dorthe det er svært at give en vudering af , jeg kender folk der har fået bevilliget div redskaber på mindre end det du nævner og så kender jeg andre i andre kommuner der har søgt igen og igen , og har det betydeligt værre og har fået afslag , så det er noget nær rullette hvad man får og ikke får...

Jeg ved at jeg kender en der som dig sad og tænkte kan det betale sig og når vi andre sagde prøv dog , så næææ nej , får sq nok ikke noget alligevel ...

Til sidste var vi nogen andre der sparkede til og sagde se så for fanden at søg ..

Og sørme om ikke vedkommen inden for tre måneder havde alt det der var behov for inkl elevator seng og el-scooter ---

og hvad er det så jeg siger .. jo du kan ikke vide om du kan få det før du prøver det

Så ring til kommunen og hør hvem du skal tale med på mandag og kom i gang , en ting er sikkert de kommer ikke og tilbyder dig det

Og hvad er det værste der kan ske , de kan sige nej og så er du hvor du er i dag og de kan sige ja og du får et meget lettere liv ikk

MVH

Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 17-08-2008, 09:07   #6
Dorthe 1971
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Dorthe 1971s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2008
Lokation: Vestjylland
Indlæg: 48
Styrke: 16
Dorthe 1971 er ny på vejen
Tak for dit svar fruensvilje.

Ja, det kunne selvfølgelig være en idé med en el-scooter.

Det sjove er så, at søger jeg om det, skal jeg til en gangtest m.m hos min kollega fordi den Kommune jeg bor i har lavet en aftale med den fysioterapi jeg arbejder hos.

Jeg er ikke nervøs for testen, eller for min kollegaes reaktion, for som hun siger ... stod det til hende så fik folk i 99 % af tilfældene det de søgte om for folk søger vel for hunnen da ikke hvis de ikke har brug for det

Der hvor jeg så bliver træt af det ... er når jeg høre om nogle af de afgørelser de tager i andre sager ... så er det jeg tvivler på at jeg bliver bevilliget en el-scooter ... men lad os nu se ... du har sendt mig i tænkeboks

Knus

Dorthe
-----------------------------------------------------------------
Tak Hejdien.

Jeg så dit svar i går aftes,da jeg kom hjem, men var så smadret efter turen på formland messen i Herning i går at jeg ikke orkede mere :-)

Tak for sparket ... gad vide om det spark jeg er øm af i dag eller om det er turen på formland messen i går

Du har jo hel ret i at de ikke kommer og tilbyder mig noget som helst, og at det er op til mig om jeg vil have flere hjælpemidler. Skulle jeg få et nej, ja så er det jo ikke første gang


Der hvor jeg altid har synes det er svært er, at jeg ikke ligner en der fejler noget til trods for at jeg er født med en CP, og det er jeg tit blevet dømt på, men der er jo ikke nogen der kan se hvor ondt det egentlig gør fra tid til anden.

Jeg må i gang med at kæmpe igen ... men nu gør det forhåbentlig ikke noget at det ikke lige bliver i morgen mandag jeg ringer til dem ? Hvis nu jeg bare lover at det bliver i løbet af næste uge jeg ringer ?

Knus

Dorthe

Sidst redigeret af Webmaster; 18-08-2008 kl. 01:12. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et
Dorthe 1971 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2008, 20:58   #7
fruensvilje
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-02 2008
Lokation: Viborg
Alder: 59
Indlæg: 44
Styrke: 17
fruensvilje er ny på vejen
Hej igen Dorthe...

Jeg kan ikke forstå, hvis du skal op til en gangtest for at kunne få bevilliget en el-scooter - det var jeg da ikke...

Kan lige nævne i forbifarten - at kender man mig ikke, kan man heller ikke se, at jeg fejler noget. Jeg har neuropati smerter i mine fødder - men det kan jo ikke ses - kun føles.

Så selv om dit handicap ikke er synligt, så er der mulighed for hjælp.

Knus
Fruensvilje
fruensvilje er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2008, 12:05   #8
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Hej Dorthe 1971

Du kan lige så godt gå i gang, først som sidst med at søge, du får ingenting, hvis du ikke søger. Og der er jo som bekendt en vis sagsbehandlingstid

Tja du siger man ikke kan se din sygdom på dig, ja men det kan man heller ikke på mig, jeg har også en usynlig sygdom (flere), faktisk er jeg rigtig god til at skjule dem, når det er en af de dårlige dage, ja så bliver jeg hjemme (er pensionist), f.eks. i dag kommer den bette knægt ikke i børnehave, jeg har så mange smerter, at jeg ikke tør køre bil, og føleforstyrrelserne har kostet 3 fald i dag, hmmm av av

Det jeg vil sige til dig, er søg det du mener du har behov for, bil, elscooter, kørestol o.s.v. nu, og se så hvad du får, når du søger om bil til erhvervsmæssig formål, er det NOGET nemmere end til trivselsmæssig grundlag, en bil gør jo, at du har mulighed for, at bevare dit forsørgelsesgrundlag, og det bliver der lagt stor vægt på.

Et spark kommer her............ smak, kunne du mærke den? kom i gang, de(kommunen) kommer ikke til dig og siger værså artig, dette er til dig

mange hilsener og til dig

Stoktoft
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2008, 13:31   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Dorthe skrev

Tak Hejdien.

Jeg så dit svar i går aftes,da jeg kom hjem, men var så smadret efter turen på formland messen i Herning i går at jeg ikke orkede mere :-)

Tak for sparket ... gad vide om det spark jeg er øm af i dag eller om det er turen på formland messen i går
Det er helt klart messen så hårdt sparker jeg sgi ikke

Håber du er ved at være på højkant igen


Citat:
Du har jo hel ret i at de ikke kommer og tilbyder mig noget som helst, og at det er op til mig om jeg vil have flere hjælpemidler. Skulle jeg få et nej, ja så er det jo ikke første gang


Der hvor jeg altid har synes det er svært er, at jeg ikke ligner en der fejler noget til trods for at jeg er født med en CP, og det er jeg tit blevet dømt på, men der er jo ikke nogen der kan se hvor ondt det egentlig gør fra tid til anden.
Jeg har selv usynlige sygdomme og kender udmærket godt problematikken omkring det at andre ikke forstår, i mit sidste fleksjob havde jeg faktisk en kollega som kunne kigge på mig og sige . sig mig engang har du ikke sovet i nat , og selv om jeg havde sovet kunne han spørge mig , bagefter kunne jeg i bagklogskabens navn se at han faktisk registrede min forværring af helbreddet før jeg selv gjorde (jeg gav nogen af mine gamle diagnoser skylden uden at vide at der var kommet nyt til )

Underligt at der er mennesker der kan se det på folk , den evne burde alle kommunalt ansatte have

Citat:
Jeg må i gang med at kæmpe igen ... men nu gør det forhåbentlig ikke noget at det ikke lige bliver i morgen mandag jeg ringer til dem ? Hvis nu jeg bare lover at det bliver i løbet af næste uge jeg ringer ?

Knus

Dorthe
Ja så pyt da, så i løbet af ugen, men så skal du altså heller ikke trække den længere he he

håber du får en edder positiv oplevelse ud af det og kommer og fortæller os andre hvad de sagde og gjorde
  Besvar med citat
Gammel 21-08-2008, 16:49   #10
Dorthe 1971
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Dorthe 1971s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2008
Lokation: Vestjylland
Indlæg: 48
Styrke: 16
Dorthe 1971 er ny på vejen
Hej igen Fruensvilje

Jeg hænger stadig med hovedet efter den tur til Herning så har ikke rigtig haft overskud til at være herinde .

Citat: Jeg kan ikke forstå, hvis du skal op til en gangtest for at kunne få bevilliget en el-scooter - det var jeg da ikke...

Jeg forstår det egentlig heller ikke, men den test vi laver er åbenbart målestok for hvem der kan få hjælpemidler og hvem der ikke kan.

Så kan man jo lide det eller lade være, men jeg er bare af den holdning, at man søger da for hunnen ikke hjælpemidler hvis man ikke har brug for dem ?

Knus

Dorthe
Dorthe 1971 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
vurdering arbejdsevne nielsen69 Alt det andet 11 04-10-2012 20:28
Vurdering Olsen22 Spørgsmål ang fleksjob 7 18-08-2012 13:30
Jeres råd ? dobar Spørgsmål ang fleksjob 16 04-01-2011 10:54
vurdering hemala Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 16-09-2010 21:45
Hvad er jeres vurdering? Whattodo Spørgsmål ang fleksjob 7 04-11-2008 04:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension