K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-12-2015, 22:01   #1
moskilde
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-08 2015
Lokation: brønderslev
Indlæg: 5
Styrke: 0
moskilde er ny på vejen
Erhverssygdom og psykisk arbejdsmiljø

Hej allesammen.
Jeg står i en situation hvor jeg ikke længere aner hvad jeg skal Gøre og hvad der er op og ned, men først og fremmest aner jeg ikke hvor meget jeg selv bør Gøre.

Sagen er at jeg fik konstateret en erhverssygdom,som har gjort at jeg ikke længere fungere i det erhverv som jeg er uddannet i.
Erhverssygdommen blev anerkendt ved ask i maj 2015. Dog ankede erhverssygdom forsikringen den anerkendte mengrad på 5%. Da de ikke mente der var beviser for egentlige gener. Sagen er til dags dato stadig til behandling i ask da ankestyrelsen hjemsendte den.
Jeg har selv sørget efterfølgende for at skaffe dokumentation for de gener jeg mener der har Været.

Sygdommen gav store sociale problemer, og udelukkede mig bla. For samvær med svært syge mennesker i 2 situationer da min situation/sygdom kunne Være fatal for dem.
Der er flere problemer med sygdommen, som jeg vil lade ligge da det vil være for omfattende at beskrive hele forløbet.

Jeg gik ned psykisk af situationerne og blev af en psykolog på arbejdsmedicinsk klinik diagnostiseret med ptsd. Min behandlende psykolog som jeg var hos igennem en halvårlig periode, var enig i diagnosen.

Ptsd blev anmeldt til ask, men blev afvist samtidig med anerkendelse af erhverssygdomen.
Begrundelsen var at der ikke forelå nogen psykiatrisk dokumentation.
Ask havde ikke foretaget sig noget i sagen om ptsd, og når jeg kikker på sagsmappen så står det en anmeldelse og ca et år efter en afvisning.
For mig at se har de ikke behandlet sagen.

Jeg har via min fagforening som er en af landets største og dyreste anket ptsd skaden.
Det var her jeg sendte alle dokumenter som kunne dokumentere gener som er kommet af sygdommen.

Det jeg sidder og tænker på nu, er at det er åbenbart nærmest umuligt at få anerkendt en psykisk arbejdsskade.
Hvor meget kan og skal man Gøre selv i form af dokumentation? Jeg tænker journaler er ikke altid det bedste og beskriver ofte ikke en situation særligt godt. Bør man vedlægge egen beskrivelser ved dokumentation?

2 måneder efter jeg ikke kunne fortsætte på mit arbejde, så begyndte jeg at tabe hår , først en tot på størrelse med en 5 krone. Min læge mente bestemt det var pga stress, og kan se på nettet at det er vel anerkendt at man kan få hårtab få måneder efter en kraftig psykisk påvirkning.
Idag godt et år efter mangler der hår i det samme område blot er det ca en 7x7 cm hvor der ingen hår gror.
I min desperation for at blive taget alvorlig, så mener jeg måske nu at det er min bedste dokumentation på at der har Været en kraftig psykisk påvirkning.
Hvad mener i? Kan jeg bruge det som en form for dokumentation?

Jeg aner ikke mine levende råd, og min fagforening er ikke til megen hjælp, det eneste de Gør er at sende mig en mail når der er nyt i sagerne, men det samme gør eboks når der er ny post. Jeg er dybt skuffet!

Håber nogen kan give et par fif så jeg har noget at gå videre med. Det her vrider mig i stykker.
moskilde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2015, 22:43   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.789
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Muligvis skulle du og fagforeningen se på denne dom

Kære moskilde

http://www.k10.dk/showthread.php?t=26515&page=9 indlæg # 90

http://www.elmer-adv.dk/ptsd-millionerstatning/

Studer følgende google-søgning:

https://www.google.dk/?gws_rd=ssl#q=...styrelsen+ptsd

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 13-12-2015 kl. 23:22.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 14-12-2015, 07:51   #3
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Du kan ikke på se min sag følge sagsbehndlingen af din sag. Her kan du kun følge de dokumenter som ligger til grund for din sag. Fx anmeldelsen, lægepapirer, afkørelser m.v

Så der kan sagtens være sket en sagsbehandling, selv om du ikke kan se det.

I afvisningen, står der nogle årsager til afvisningen, har du tjekket at de er korrekte.

Min egen eraring med ASK er at ens egne beskrivelser ikke hjælper meget. Der skal speciallægeudtalelser til. Ask har ihvertfald fået lavet et utal af dem i min sag.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2015, 21:40   #4
moskilde
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-08 2015
Lokation: brønderslev
Indlæg: 5
Styrke: 0
moskilde er ny på vejen
Hej og tak.
Min tanke går på at det er velkendt at det kræver en stærk bevis byrde at få anerkendt en psykisk arbejdsskade. Så jeg tænker at hvis der foreligger en anden dokumentation end den som ask har adgang til, typisk journal og sociale oplysninger, så må det vel være en fordel at Gøre opmærksom på det, informationer i feks en journal kan vel mange gange være sparsomt beskrevet. Her kan man vel Gøre opmærksom på hvad oplysninger går ud på.

Jeg føler at der ikke har Været nogen sagsbehandling eller rettere en grundig gennemgang, når man ikke indhenter nye oplysninger!
moskilde er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension