K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-01-2013, 12:24   #1
MP84
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2013
Indlæg: 39
Styrke: 12
MP84 er ny på vejen
Det er mig en gåde

Hej
hvordan kan det være at der ikke er nogen fagforening eller andet. der har rest spørgsmålet om fleksjob reformen, som den pt er.
Det er mig en gåde, at der ikke er nogen der har spurgt politikkerne, hvorfor man kan lave en reform og la den træde i kraft, uden at der er lavet de nødvendige regler, for hvordan folk skal ansættes.

Måske de sgu ha koncentreret sig om at få dagpengereformen på plads først, også ha taget fleksjobreformen i næste omgang.

Jeg forstår det virkelig ikke. Der er jo ingen, ikke engang jobkonsulenterne, der ved helt præcist, hvordan folk skal ansættes og hvordan det skal gøre.

De ku jo ha stået den i situation, at der fx stod 5 flok med et fleksjob på hånden lige pt. men de ku ikke blive ansat. fordi ingen kender til de præcise regler.
MP84 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2013, 16:03   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.789
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til...

Kære MP84.

Læs følgende og surf videre på Folketingets hjemmeside, så vil du opdage at mange har gjort deres mening bekendt til politikerne.

http://www.ft.dk/samling/20121/lovfo.../bilag.htm#dok

Her havde du også mulighed for at skrive din mening! Når du får lejligheden i næste reform (kontanthjælpsreform) skal du bare tage stilling om din mening skal være offentlig.

Om hvad sagsbehandlere of jobkonsulenter kender til er mindre vigtigt end hvad du og vi andre har af konkret viden om hvad loven siger. Gå med i kampen om at blive dygtigere:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=25550

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 15-01-2013 kl. 16:52.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 16-01-2013, 14:10   #3
MP84
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2013
Indlæg: 39
Styrke: 12
MP84 er ny på vejen
tjaaa. men jeg syntes stadig det er underligt, at det i denne tid, ikke bliver snakket om det i medierne eller andet.
MP84 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2013, 14:14   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Der er jo også en del der er mægtig tilfredse - alene ledighedsydelsen (nu også for dem der kommer fra kontanthjælp) ser ud til at have en nærmest hypnotisk virkning, for nu må de have formue, kæreste osv.
Så der er en stor del der ikke vil have det anderledes.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2013, 14:24   #5
MP84
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2013
Indlæg: 39
Styrke: 12
MP84 er ny på vejen
tjo. men hvis man var ansat i et fleksjob, så er ledighedsydelsen vel også underordnet
MP84 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2013, 14:27   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Præcis, men dem der er så glade for ledighedsydelsen, er jo nok dem der ikke har et job, og heller ikke får et........for lad os se sandheden i øjnene, største delen af fleksjobberne, vil jo aldrig få et job. de skal bare parkeres på en lav ydelse, langt væk fra førtidspensionen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2013, 17:05   #7
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Der var desværre også en god del førtidspensionister der bare havde den holdning "jeg har mit på det tørre, så jeg er ligeglad". Hvilket var ret øv.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2013, 14:08   #8
HvadNuLilleDu
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2012
Indlæg: 115
Styrke: 13
HvadNuLilleDu er ny på vejen
fagforening er da lige glade med folk som os selv om mange af os har knoklet i mange år når man så bliver syg er de bare kold, det er jo ikke deres problem mere for vi betaler ikke længre til deres store middage.

Ja det er utrolig man ikke kan få et svar eller noget info man kan sende til et firma man søger job ved.

det samme gælder det nye tandlæge tilskud man kan godt søge men de kan ikke behandle ens ansøgning for de har ingen information om det lol.

Jeg har aldrig i mit liv været så skuffet over en Socialdemokratisk ledet regering.
HvadNuLilleDu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2013, 14:50   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det der med at få noget Info man kan sende til en evt arbejdsgiver....det er noget der kommer...

De har afsat et par millioner til en fleksjob kampagne og til Info man blandt andet kan henvise en arbejdsgiver til...

Problemet er så at når man haster sådan en reform igennem...ja så er der desværre ingen der ved hvornår de bliver færdig med denne kampagne...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Migrænens gåde er måske løst buster Dit og Dat 9 31-08-2010 13:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension