K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-09-2012, 14:27   #1
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Det er ikke ild i r.ven, der kendetegner sagsbehandlingstid i Det Sociale nævn.

Klage vedr. merudgifter afsendt 13. januar til Det Sociale Nævn (via kommunen).
Fik brev den 16. februar om, at de havde meget travlt, så jeg skulle forvente 6 mdr. behandlingstid.
Dette har jeg så lige forhørt mig om, for der er nu gået 7 måneder uden jeg har hørt noget.
Fik et nyt brev, at der ville gå yderligere 6 måneder, inden de havde tid.
I alt 13 måneder (hvis det ikke bliver udsat yderligere 6 mdr.) - andre på arbejdsmarkedet var sgu da blevet fyret for manglende kompetence og indsats.

Tager jeres sagsbehandling lige så lang tid????

Hvad bestiller de mennesker i grunden????
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2012, 16:36   #2
samp
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-12 2011
Indlæg: 86
Styrke: 13
samp er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zastrow Se meddelelser
Klage vedr. merudgifter afsendt 13. januar til Det Sociale Nævn (via kommunen).
Fik brev den 16. februar om, at de havde meget travlt, så jeg skulle forvente 6 mdr. behandlingstid.
Dette har jeg så lige forhørt mig om, for der er nu gået 7 måneder uden jeg har hørt noget.
Fik et nyt brev, at der ville gå yderligere 6 måneder, inden de havde tid.
I alt 13 måneder (hvis det ikke bliver udsat yderligere 6 mdr.) - andre på arbejdsmarkedet var sgu da blevet fyret for manglende kompetence og indsats.

Tager jeres sagsbehandling lige så lang tid????

Hvad bestiller de mennesker i grunden????
Er det beskæftigelsesnkenævnet?? min sag hos denne var lovet skullet tage 6 mdr. og nu er den sat op til at skulle tage 10 mdr. grundet stor sagstilgang.

/Samp
samp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2012, 17:26   #3
Papdronning
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-07 2012
Indlæg: 39
Styrke: 12
Papdronning er ny på vejen
Jeg undrer mig at sagsbehandling for en klag vedr.§100 kan tage så lang tid når Statsforvaltningen på sin hjemmeside oplyser 32 uger sagsbehandlingstid for det sociale nævn. Det kunne da være anledning til at skrive en mail til vores socialminister, Karen Hækkerup, og spørge hvordan det hænger sammen
Papdronning er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2012, 19:00   #4
Kal
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2012
Indlæg: 26
Styrke: 13
Kal er ny på vejen
Også lang sagsbehandlingstid her...

Det sociale nævn har modtaget min klage over afslag af §100 d. 28.9.2011. Efter der er gået over 8 måneder og jeg endnu ikke havde hørt noget fra dem skriver jeg og rykker.

Får brev d. 20.6.2012 om at de endnu engang forventer at behandle sagen indenfor 6 måneder.

Så her kan jeg i værste fald komme til at vente i op til 14 måneder, på en hjælp jeg tidligere har modtaget i flere år, men som de pludselig synnes jeg ikke er berettiget til mere selvom jeg stadig har diabetes og kronisk tarmbetændelse, og mer eller mindre har de samme udgifter som tidligere.

Så nej, det er ikke kun dig der har en langsom sagsbehandling

Jeg bor selv i Københavns Kommune, og en af grundene til den meget langsomme sagsbehandling tror jeg ligger i at kbh kommune konsekvent har sagt nej til til folk, simpelthen for at prøve sagerne af. Samt den gevinst kommunen får fra dem der opgiver at gå videre med en klage.
Kal er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2012, 07:30   #5
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Lyder fuldstændigt som her.

Pt. har §100 sagen taget 10 måneder (november 2011), og jeg har stadig kun modtaget "vi har for øjeblikket travlt, du hører snarest muligt fra os"....

Det er helt forrygende - for vi sætter da bare lige vores sygdom og behov på HOLD! indtil de får tid!


Ak!
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Det sociale nævn. velcro Alt det andet 9 20-04-2012 21:06
det sociale anke nævn ?? henningv Alt det andet 3 16-02-2012 19:03
Så kom afslag fra Det Sociale Nævn om § 100 Indiansummer Alt det andet 1 08-11-2011 23:34
Det sociale nævn, og anke Mariepigen Alt det andet 6 06-08-2011 12:10
Det sociale Nævn. popiae Politik og Samfund 13 02-12-2008 00:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension