K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-09-2012, 10:56   #1
zen-q
Føler sig hjemme på K10
 
zen-qs avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2012
Lokation: Fra Fyn
Indlæg: 29
Styrke: 12
zen-q er ny på vejen
Dagens spørgsmål

Hejsa :0)

Kan jobcenter forlange, at jeg skal tabe mig 10 kg i håb om at mine modicsmerter mindskes, når der ikke har været forsket i dette og man ikke ved om der vil være mærkbar forskel??

Skal til samtale på jobcenter på tirsdag, og vil derfor gerne være godt forberedt

God søndag derude :0)
zen-q er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2012, 11:19   #2
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Ved ikke om de kan kræve det, men jeg tror det dog ikke.
Men, det kan da være et forsøg værd - ikke for dem, men for dig selv - for tænk hvis du fik det bedre af det?
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2012, 11:22   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
tror ikke de kan kræve vægt tab med mindre en læge har sagt det ville være godt.
men de må geren sende dig på motions kursus, hvis de tror det kunne hjælpe.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2012, 11:25   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Der er jo mange tilfælde, der omtaler, at mange symptomer forsvinder, hvis man opnår en normalvægt. Men nok ikke nogen facitliste. Og individuelt. Mange faktorer kan spille ind.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2012, 11:40   #5
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
zen-q

jeg tror ikke de ka forlange det..uanset hvad de ka forlange og ikke forlange - hjælper det ingenting - hvis du ikke selv vil og er motiveret..

jeg har selv for 14 år siden tabt 4o kg af mig selv -uden nogen bad mig om det..men jeg hørte tit i krogene at jeg var buttet osv..det var da træls at høre på..men jeg tænkte at det måtte jeg vel selv om...''

men vil sige jeg fik det meget bedre..jeg fik højere selvværd og mange ting blev lettere...
jeg skriver det her - fordi uanset hvad de forlanger er det dig selv der skal være motiveret og føler du dig ikke parat,ja så nytter det jo ikke noget..

mvh stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2012, 11:45   #6
flexjober
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2012
Indlæg: 106
Styrke: 12
flexjober er ny på vejen
Jeg tror nu heller ikke de kan tvinge dig til det men på den anden side kan de måske sætte din sag på hold indtil du har tabt dig
De kan jo sige alle muligheder ikke er udtømt når du ikke har tabt dig??
flexjober er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2012, 12:03   #7
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Om de kan tvinge til vægttab tør jeg ikke udtale mig om, men de kan sige at ikke alle behandlingsmuligheder er udtømte..
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2012, 12:20   #8
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Der er ikke noget der hedder tvang i dette land, men der er noget der hedder frivillig tvang, vi lever i et land hvor man skal yde for at nyde, det gælder også os der er syge.

De kan ikke tvinge dig til noget som helst hvis du ikke vil deltage, vil du ikke deltage.
MEN for at modtage offentlige ydelser er der nogle krav man skal opfylde, og et af kravene for sygedagpenge er at man selv gør en indsats for at blive rask og arbejdsdygtig, at man deltager i de "tilbud" der serveres for en (kun en læge kan sige man ikke bør deltage) Og det er alt lige fra at tabe sig til at tage medicin over samtaleterapi til praktik arbejdsprøvning og træning i at stå op om morgenen.

Så har en læge (det gælder også lægekonsulenten) foreslået vægttab (selv hvis lægen har skrevet at vægttab MÅSKE vil give dig en bedre livskvalitet på længere sigt, tæller det) vil kommunen kunne stanse dine sygedagpenge, så du ryger over på KHJ ydelse.

Men det er 100% dit eget valg, valg har bare konsekvenser, nogle gange gode konsekvenser, andre gange knap så behagelige konsekvenser, og i dette system har ordet nej tit økonomiske konsekvenser for borgerene, borgerene gør MEGET dumt i at sige nej, jeg vil ikke, hvis de ikke samtidig er villige til at nøjes med KHJ ydelsen (eller for rigtig mange leve af deres ægtefælles indkomst)

Men nej de kan ikke tvinge dig til noget du ikke har lyst til, værgen til at forsøge vægttab, deltage i arbejdsprøvning eller møde op til et møde, det er 100% DIT valg.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2012, 21:35   #9
zen-q
Føler sig hjemme på K10
 
zen-qs avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2012
Lokation: Fra Fyn
Indlæg: 29
Styrke: 12
zen-q er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af carolines Se meddelelser
Ved ikke om de kan kræve det, men jeg tror det dog ikke.
Men, det kan da være et forsøg værd - ikke for dem, men for dig selv - for tænk hvis du fik det bedre af det?
Helt rigtigt, men det skal være når det passer MIG at gå på kur, og ikke når det passer DEM! Forstå mig ret :0)

Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
tror ikke de kan kræve vægt tab med mindre en læge har sagt det ville være godt.
men de må geren sende dig på motions kursus, hvis de tror det kunne hjælpe.
Problemet når man har Modic er bare, at jo mere fysisk man er, jo flere smertet får man..

Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
zen-q


men vil sige jeg fik det meget bedre..jeg fik højere selvværd og mange ting blev lettere...
jeg skriver det her - fordi uanset hvad de forlanger er det dig selv der skal være motiveret og føler du dig ikke parat,ja så nytter det jo ikke noget..

mvh stribe førtidspensionist
Jeg har altid været overvægtig, så jeg ved godt hvad det handler om.. Men når jeg får oplyst at det ikke hjælper på Modicsmerter, så mener jeg ikke at jobcenter skal planlægge mit vægttab.. De styrer sgu rigeligt i forvejen...

Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Der er ikke noget der hedder tvang i dette land, men der er noget der hedder frivillig tvang, vi lever i et land hvor man skal yde for at nyde, det gælder også os der er syge.

De kan ikke tvinge dig til noget som helst hvis du ikke vil deltage, vil du ikke deltage.
MEN for at modtage offentlige ydelser er der nogle krav man skal opfylde, og et af kravene for sygedagpenge er at man selv gør en indsats for at blive rask og arbejdsdygtig, at man deltager i de "tilbud" der serveres for en (kun en læge kan sige man ikke bør deltage) Og det er alt lige fra at tabe sig til at tage medicin over samtaleterapi til praktik arbejdsprøvning og træning i at stå op om morgenen.

Så har en læge (det gælder også lægekonsulenten) foreslået vægttab (selv hvis lægen har skrevet at vægttab MÅSKE vil give dig en bedre livskvalitet på længere sigt, tæller det) vil kommunen kunne stanse dine sygedagpenge, så du ryger over på KHJ ydelse.

Men det er 100% dit eget valg, valg har bare konsekvenser, nogle gange gode konsekvenser, andre gange knap så behagelige konsekvenser, og i dette system har ordet nej tit økonomiske konsekvenser for borgerene, borgerene gør MEGET dumt i at sige nej, jeg vil ikke, hvis de ikke samtidig er villige til at nøjes med KHJ ydelsen (eller for rigtig mange leve af deres ægtefælles indkomst)

Men nej de kan ikke tvinge dig til noget du ikke har lyst til, værgen til at forsøge vægttab, deltage i arbejdsprøvning eller møde op til et møde, det er 100% DIT valg.
Det jeg mener er bare, at når jeg er sygemeldt pga Modicsmerter, og der ikke ligger nogen lægelig dokumentation der siger at vægttab virker, kan de så forlange at jeg skal tabe mig?

For - ja gu' fa'en vil jeg gerne blive i systemet, men jeg vil SGU selv bestemme så meget som muligt!!
zen-q er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2012, 21:46   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af zen-q Se meddelelser
Hejsa :0)

Kan jobcenter forlange, at jeg skal tabe mig 10 kg i håb om at mine modicsmerter mindskes, når der ikke har været forsket i dette og man ikke ved om der vil være mærkbar forskel??

Skal til samtale på jobcenter på tirsdag, og vil derfor gerne være godt forberedt

God søndag derude :0)
Jeg vil vove den påstand, at hvis din overvægt kun er på ca. 10 kg, og du er alm. af højde, så er der ikke én, der vil løfte et øjebryn over det.

Jeg kæmpede med kommunen i ca. 15 år, der var aldrig nogen, der nævnte et ord om, at jeg skulle tabe mig, min overvægt må have været på ca. 15 kg.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
dagens griner extra Alt det andet 4 06-09-2011 17:14
Dagens 12 beha Alt det andet 4 14-01-2011 01:09
Dagens vits Angel Dit og Dat 3 29-09-2009 23:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension