K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-08-2011, 06:12   #1
pedo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 10-04 2011
Indlæg: 39
Styrke: 14
pedo er ny på vejen
Kroniske smerter

Min sagsbehandler mener ikke kroniske smerte er en diagnose, ved godt den ikke kan ses, men den kan sgu mærkes, er det en af de sygdomme som kommunen ikke anerkender ?????? ved i noget om det??? hvordan kan en speciallæge så bruge dette ord, hvis ikke det betyder noget.
pedo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2011, 06:49   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
"Kroniske smerter" plejer, så vidt jeg ved, at dække over en specifik diagnose.

For mit eget vedkommende har jeg en reel ryglidelse (som har et navn), og denne ryglidelse giver så "kroniske smerter".

Man kan også f.eks. have kroniske smerter p.g.a. piskesmæld, hypermobilitetssyndrom, fibromyalgi o.s.v. o.s.v.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2011, 07:37   #3
pedo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 10-04 2011
Indlæg: 39
Styrke: 14
pedo er ny på vejen
tak for dit svar, det er i forbindelse med piskesmæld.
pedo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2011, 08:51   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Kroniske smerter er stærkt under vurderet ,men skal nok prøve at leve med dem før man rigtig forstår hvordan "de" kan påvirke hele ens liv.

Selv,prøver jeg at leve med dem og på tros af dem, hvis man kan sige det sådanne,jeg vil ikke styres af dem men kan heller ikke styre uden om dem så det bliver ikke altid som men lige havde tænkt sig det skulle være.Hovedet vil et og kropen vil noget andet.

Men kroniske smerter betyder jo også noget,det har da betydning for arbejdsevnen,men det kan være svært at finde balancen mellem smerter aktivitet og smerte stiledende medicin SÅ det passer til det liv man skal leve. særligt når man skal presset af krav udefra som oven i har det sidste ord i forhold til ens indkomst,havde det været et ægteskab hade vi nok søgt skelsmisse alle samme her inde
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2011, 09:03   #5
pedo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 10-04 2011
Indlæg: 39
Styrke: 14
pedo er ny på vejen
hvor er det rigtigt det du skriver, det er svært for andre at mærke ens smerte, heldigvis, måske det ville være godt hvis sagsbehandleren kunne det også som du skriver, at andre skal bestemme over ens økonomi og fremtid, det giver også smerter i kroppen, jeg trænger virkelig til at få ro i min sag og komme vidre i livet, om det så er på bistand eller hvad, må tiden vise,
kan se en ende på sagen, bare det giver lidt ro i sindet.
pedo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2011, 09:36   #6
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
Kroniske smerter har et diagnosenummer i WHO, så jo det ER en reel diagnose. bare vent så skal der nok komme nogle af de mere vidende på banen.
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2011, 09:47   #7
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
det var jeg ikke klar over, fribro skulle også stå på listen nu,det syntes jeg at have læst her inde,men det trivler nogle, både læger og sagsbehandler så stadig på er en dianose,så hvad hjælper det enlig at det står der, der skal nok lang tid til før der så også tages notist af det ..
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2011, 09:49   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af pedo Se meddelelser
tak for dit svar, det er i forbindelse med piskesmæld.
Jamen, så er "piskesmæld" jo diagnosen.

Så når din sb udtaler, at hun ikke mener, at "kroniske smerter" er en diagnose, så bør du gøre hende opmærksom på, at din diagnose ikke er "kroniske smerter", men "piskesmæld", som så giver dig kroniske smerter.

Håber du kan se pointen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2011, 11:24   #9
pedo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 10-04 2011
Indlæg: 39
Styrke: 14
pedo er ny på vejen
Smiler sødt til jer alle sammen.
Ja men hvor langt kan man trænge ind i en sagsbehandlers hovede, der er jo altid en sygdom ( piskesmæld ) fibo, eller hvad det nu kunne være, for at du kan få en diagnose som så hedder KRONISKE SMERTER, hvorfor skal alting være så svært ved kommunen, og nogle læger, også min egen, fatter bare ikke hvad det er, den er godkendt i det der who eller hvad det hedder.
pedo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2011, 11:58   #10
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jamen, så er "piskesmæld" jo diagnosen.

Så når din sb udtaler, at hun ikke mener, at "kroniske smerter" er en diagnose, så bør du gøre hende opmærksom på, at din diagnose ikke er "kroniske smerter", men "piskesmæld", som så giver dig kroniske smerter.

Håber du kan se pointen.
Et piskesmæld er ingen diagnose, skaden ved et piskesmæld hedder Whiplash som så er diagnosen, når skaderne kan siges at være permanente og kroniske

Et piskesmæld er selve dèt der sker i ulykkesøjeblikket, og får man skader af dèt smæld der sker med nakken (altså selve piskesmældet), så er diagnosen Whiplash/Whiplash syndrom/Whiplash traume. Der kan være mange forskelligartede skader, der er individuelle hos den enkelte. Der er kun en lille del, af de som er udsat for et piskesmæld (selve hændelsen med nakken i ulykkesøjeblikket) der får alvorlige permanente skader der så også kan være kroniske smerter.

Så er en diagnose vigtig, så er det Whiplash - og det undrer mig overhovedet ikke at en sagsbehandler siger at piskesmæld ikke er en diagnose eller kan medføre kroniske smerter - for SB har ret, når SB holder sig strengt til fakta og manipulerer rundt med begreberne.

Jeg fik 12% i mèn, fastsat af ASK, for mit piskesmæld/Whiplash - ikke èt sted, i afgørelsen, bruges ordet piskesmæld eller Whiplash, der er kun en lang beskrivelse af de skader fra ulykken, der blev kroniske og permanente. For få dage siden, fik jeg afgørelsen angående erhvervsevnetab - heller ikke i dèn afgørelse, bruges der ordene piskesmæld/Whiplash - på trods af en afgørelse om 100% i erhvervsevnetab, som desværre så, alligevel kun blev på 50%, da jeg før ulykken var fleksjobvisiteret p.g.a noget helt andet.

Kun i lægeskønnet fra kommunen, er nævnt Whiplash, som en klar diagnose der var medvirkende til tilkendelse af pension.

Men måske det er vigtigt, at man selv har styr på begreberne - så kommunen ikke kan manipulere rundt. Piskesmæld er selve hændelsen i ulykkesøjeblikket og Whiplash er diagnosen, når skaderne, i få tilfælde, bliver permanente og kroniske.

Jeg selv bruger piskesmæld, i daglig tale - men er diagnose vigtigt så er det Whiplash.

Til piskesmæld/whiplash skadede - kan det være en god idè at google Whiplashforeningen.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kroniske smerter nullertrold Alt det andet 5 11-10-2013 20:35
Ung med kroniske smerter TylerGirl Hjælpemidler til handicappede 21 17-06-2011 09:27
Kroniske smerter wipo Din historie 3 17-08-2009 01:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension