K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-11-2011, 19:46   #1
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
Vi sender børnene tidligst i vuggestue

http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/article1661785.ece

- send flere lykkepiller
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2011, 19:56   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har altid haft mine børn hjemme til de var omkring 16-20 mdr. Men jeg har jo heller ikke et job. Det sker vel fordi forældrenes barselsperiode udløber, eller??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2011, 20:20   #3
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Det er vel logik nok ar børn sendes i dagpleje omkring 1 årsalderen, for der udløber orloven.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2011, 22:32   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Min den store var over 2 den mellemste ca 1½ og den yngste 1.
De 2 store startede samtidig, fordi jeg fik mere end svært ved at magte 65 timer alene med dem, det var kort før jeg fik min ADHD diagnose, mens den yngst kom så tidligt af sted lidt imod min vilje.

Jeg er meget modstander af vuggestue (netop indstudieionneringen af vores børn, INGEN kan bilde mig ind at det er sundt for så små børn, mens man sagtens kan bilde mig ind at det er for forældrenes egen bekvemmelighed, endnu har jeg ikke hørt nogen der ikke har fremhævet at vuggestuen ikke holder lukket pga sygdom, at de vælger vuggestue frem for dagpleje, altså der hvor man stadig har et valg, for det er jo trods alt ikke alle steder.

Her åbnede en lille vuggestue og lukkede en dagplejer, så der er 2 tilbage i byen, og ville jeg have hende i dagpleje, kunne jeg kun nå at få en plads der hvis jeg tog den da hun blev 1, ellers ville der først komme en plads igen når hun var 2½, og det var alligevel lige sent nok, når nu hun jo som alle andre skulle i børnehave når hun blev 3. Det vil være synd at hun skulle skifte 2 gange inden for 6 måneder, samtidig ville jeg ikke kunne magte at have hende hjemme til hun blev 2½, det vil også være synd, ikke kun for hende men for alle 3 unger.
Jeg spurte til om muligheden for "bare" at betale og så ikke bruge pladsen, men den gik ikke, mødte hun ikke op, og var ikke meldt syg (hvilket hun jo heller ikke ville kunne være i 6 måneder) så gik pladsen til en anden... der var kø nok mindst 3 fra den årgang stod i kø, og måtte vælge vuggestuen i stedet for.

Fordelen var jo så at jeg fik en rigtig dejlig mulighed for at holde mange fridage (i snit mindst en om ugen) skiftevis med hver af ungerne (dog fik den bette ikke mange i starten, men det var mere fordi hun skulle have lov at finde sig til rette) især den største havde et stort behov for det og NØD det (heldigt for ham at den mellemste hellere ville være i børnehaven, sådan har den yngste det også, så selv om at hun er den eneste der kan holde fridage når vi har lyst bliver det ikke til så meget for hun bliver stik tosset over ikke at komme af sted *gg*) det ville jeg ikke kunne have gjort i samme omfang hvis den bette ikke var kommet af sted, jeg er jo ligesom nød til at fordele mine tændstikker så jeg kan magte "det hele" uden at gå ud af fatningen.

Så inden var det før af sted end jeg syntes de små skal, eller også noget der ville være langt værre, der tid havde jeg jo massere af mulighed for at aflevere sent og hente tidligt

MEN de fleste af dem jeg kender vælger at sende ungerne af sted faktisk så snart de kan (altså 6-7 måneder) og stort set alle siger at det bygger på økonomi, hvilket får mig til at spekulere på hvad de vil gøre hvis de bliver langtidssyge, og ryger på KHJ, så får de edder rønme et problem. En enkelt har så valgt at holde den lange barsel med den yngste, som hun siger har de enlig ikke råd, og det er uhe så svært at få det til at hænge sammen, jamen søde ven i tager da på ferie mindst 3 gange årligt (2 * en uge til udlandet og 1-2 uger på mindst 4-stjernet camping) HVIS du mener det er nødvendigt så forstår jeg s q godt det er svært at få til at løbe rundt med en alm gennemsnits løn og en dagpenge, det værste er at hun er i højrisiko for at få en arbejdsskade, hun har med starffe anbragte unge at gøre (voldelige og psykisk syge) og de har overhovedet ikke skænket det en tanke at systemet altså ikke griber, at hun grundet hans løn vil ryge på ægtefældeforsørgelse uanset at det har 3 børn. Ærligt troede hun det havde betydning om folk har børn og hvor mange, hun blev noget chokket da jeg fortalte at det altså ikke fungere sådan.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2011, 23:47   #5
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
Mit indlæg var ikke for at give nogen skyldfølelse,
men at fokusere på et stort problem i den industrielle verden.
Nemlig de mange tilknytningsforstyrrelser o.a.

Efter hvad jeg læser starter tilknytningen først efter 6 mdr. (relativt)
Afhængighed - uafhængighed - tilknytning

Den ene fase skal gennemleves før den næste!
- ifølge bogen af psykolog Lars J. Sørensen
"Særpræg - Særhed - Sygdom"
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
FOA: Kommune sender syge borgere i arbejdsprøvning Webmaster K10 Nyheder 0 07-07-2012 11:50
Sender min sag til min borgmester. Maj-Britt Dit og Dat 4 28-05-2008 21:16
Stress sender flest på førtidspension? Stella Politik og Samfund 16 01-03-2008 21:47
Contra A/S sender folk i arbejdsprøvninger. Stella Dit og Dat 1 04-02-2008 16:17
Husk Børnene... Stella Politik og Samfund 0 20-08-2007 10:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension