K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-11-2011, 18:40   #21
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Wink

Jeg kan godt forstå din kommentar, Jasch ...
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Det er bare så nemt for jer som har sikret sig en indtægt, at se det positive i alle tiltag.
... men, man bider ikke den hånd der fodrer en, er vist ganske logisk for de fleste.
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 18:42   #22
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Ja sikke en ****e finanslov intet godt nyt for sygedagpengemodtagere eller os der har fået frataget dem.

Helenekr syge borgere skal tvangsaktiveres idag så man går ikke hjemme og bare kan holde "ferie".

Jeg er røv træt og syg af det system alle lovede at fjerne varigheden på sygedagpengene jeg overlever sq ikke et år uden penge og stadig syg.
Der er da det gode nyt, at sagsbehandlingen skal strammes op... Jeg tror at regeringen er obs på problemet.. Men der skal penge til at lave alle de ting .. og de har så prioriteret at de ledige skal sikres endnu ½ år .. og set sådan helt firkantet, så er det vel også en god ide... det er jo dem, som skal ud at arbejde så hjulene kan blive holdt igang...

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 19:12   #23
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Question

Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Der er da det gode nyt, at sagsbehandlingen skal strammes op... Jeg tror at regeringen er obs på problemet.. Men der skal penge til at lave alle de ting .. og de har så prioriteret at de ledige skal sikres endnu ½ år .. og set sådan helt firkantet, så er det vel også en god ide... det er jo dem, som skal ud at arbejde så hjulene kan blive holdt igang...
Hvordan hjælper det Jasch, der er jo fortsat syg, Lunasdatter?

Hvilke "hjul"? Der er jo i forvejen ikke arbejde til alle dem der vil arbejde.
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 19:23   #24
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Jeg synes ærligt, der er nogle gode takter i regeringens udspil. Men selvfølgelig er der plads til forbedring - jeg har dog aldrig været en af dem, der troede på, at alt ville blive godt med en ny regering, så jeg er såmænd ikke så overrasket. Men altså der ér jo også en bund i pengekassen et sted, så man kan nok ikke lige regne med, at alt bliver godt med det samme.
Har selvfølgelig fuld forståelse for, at der nogen, der er skuffede og som sidder i en svær situation, men sådan vil det nok altid være uanset hvad.
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 19:38   #25
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tante Ana Se meddelelser
Hvordan hjælper det Jasch, der er jo fortsat syg, Lunasdatter?

Hvilke "hjul"? Der er jo i forvejen ikke arbejde til alle dem der vil arbejde.
Det hjælper hende da heller ikke til at blive rask.. og mig bekendt så skrev jeg heller ikke det..

Citat:
Jeg er røv træt og syg af det system alle lovede at fjerne varigheden på sygedagpengene jeg overlever sq ikke et år uden penge og stadig syg.
Hvem siger at det der er vedtaget i finansloven ikke også kommer til at vedrøre Jasch...
Jeg har ihvertfald ikke hørt om mennesker her i DK som overhovedet ikke har/får penge....

Og hvis man lytter efter så bliver sygedagpengeloven endevendt næste år...
Og der skal penge til...
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 19:59   #26
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Thumbs down

Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Hvem siger at det der er vedtaget i finansloven ikke også kommer til at vedrøre Jasch... Jeg har ihvertfald ikke hørt om mennesker her i DK som overhovedet ikke har/får penge....
Det har jeg. F.eks. alle familier hvor den sygemeldte ægtefælle falder for varighedsbegrænsningen og derefter bliver sendt ud på ægtefælleforsørgelse, uanset at ægtefællen ellers er lavtlønnet. Omkring 200.000 om året før skat, er grænsen vist nok og ikke noget tilovers til at købe medicin for.
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 20:36   #27
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tante Ana Se meddelelser
Det har jeg. F.eks. alle familier hvor den sygemeldte ægtefælle falder for varighedsbegrænsningen og derefter bliver sendt ud på ægtefælleforsørgelse, uanset at ægtefællen ellers er lavtlønnet. Omkring 200.000 om året før skat, er grænsen vist nok og ikke noget tilovers til at købe medicin for.
Jeg er ikke så meget inde i hvilket beløb som er grænsen før det udløser ægtefælleforsørgelse.. men det skal nok pase når du skriver det.. og i de 200.000,- bliver der som minimum fratrukket 2x personfradrag.. på ca 86.000,- Jeg kan godt se at der ikke er mange penge at slå til søren for...

Men nu skrev Jasch jo at hun overhovedet ingen penge havde.. og det var det jeg kommenterede på....

Jeg har været alene om indtjeningen siden 1993 .. og jeg ved udemærket godt hvordan det er at skulle spænde livremmen ind... og hele tiden være på forkant så man ikke kommer ud i uføre med en masse gæld..

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2011, 22:43   #28
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Ang. vores snak om 5 ugers ferie...

Kopierer lige mit indlæg fra denne tråd http://www.k10.dk/showthread.php?t=20274&page=2 angående retten til 5 ugers ferie på kontanthjælp.

---


Her er hele teksten

Citat:
Kontanthjælpsmodtagere skal have mulighed for at holde ferie
I dag har kontanthjælpsmodtagere som udgangspunkt ikke ret til ferie på kontanthjælp.
Regeringen og Enhedslisten er enige om at sikre, at kontanthjælpsmodtagere får ret til ferie,
således at de i 5 uger om året undtages fra kravet om at stå til rådighed for arbejdsmarkedet.
Der vil være tale om en ret til ferie i 5 uger årligt for kontanthjælpsmodtagere, der har modtaget kontanthjælp i 12 sammenhængende kalendermåneder. De 5 ugers ferie skal holdes i lø-
bet af de næste 12 måneder
. De kan ikke holdes i forbindelse med et ansættelsesforhold efter kontanthjælpsforløbet.
Feriens placering skal aftales nærmere mellem den enkelte og kommunen, idet der skal tages hensyn til både beskæftigelsesindsatsen og personens øvrige forhold, herunder placering af familiens ferie. Eventuel optjent ferie med feriegodtgørelse skal afholdes forud for ferie
på kontanthjælp.

I dag har kontanthjælpsmodtagerne en friperiode på en måned, hvor den pågældende ikke er
omfattet af rådighedsforpligtelsen, hvis kontanthjælpsmodtageren er i et aktiveringsforløb, der 38 Aftaler om Finansloven for 2012 · November 2011
har en varighed på mindst 12 måneder. Der kan fremover ikke både holdes en friperiode efter
aktiveringsreglerne og ferie.
Initiativet træder i kraft 1. april 2012.
Det er citeret fra side 37 i finanslovsforslaget som er her http://www.fm.dk/Publikationer/2011/...or%202012.ashx
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Syg dagpenge kayjay Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 06-10-2013 08:44
fra syge til dagpenge luffen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 12 28-11-2012 03:19
fra SDP til alm. dagpenge imzadi Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 13-01-2012 11:42
Dagpenge thmn Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 13-04-2011 18:55
Kan man søge førtidspension hvis man ikke er på kontanthjælp eller dagpenge? tbbe Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 29-01-2009 23:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension