K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-07-2013, 16:15   #11
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Jeg vidste det godt.

Måske derfor, at kommunen var 4 måneder om at sende min klage videre.
De tog lige 5 timer i skp/bostøtte med 2-3 dages varsel.
Link fra handiklip og netop denne støtte, bliver så vist ikke prioriteret:

http://www.kanalbroenderslev.dk/vis/...levet-nedlagt/

Ved ikke, hvor spændende det er.
Jeg har da vist tabt på forhånd
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2013, 18:09   #12
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Mella....din klage skal jo behandles som den ellers skulle....den skal bare behandles i Ankestyrelsen...i stedet for det social nævn...

Så det er langt fra sikkert at du har tabt endnu...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2013, 04:01   #13
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Ja web.
Ikke andet end at vente, men spændende er det ikke - når det er egen sag
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2013, 12:59   #14
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Ringede lige til BAN SYD eller hvad det nu hedder i dag for at høre hvor min sag var henne i systemet

Beskeden fra ankestyrelsen var, at de ikke kunne se min sag pt. og at der kunne gå op til 2 måneder før ens sag var blevet overført til ankestyrelsen.

Begrundelsen var at beskæftigelsesankenævnet og ankestyrelsen ikke kører samme system

Så jeg skulle regne med at der kunne gå op til 2 måneder før ankestyrelsen havde min sag

Hvis ikke jeg havde hår på brystet før jeg blev syg, skal jeg da lige love for at hårene vrimler frem nu tålmodighed er jo en dyd som man siger .........
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2013, 18:43   #15
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Tålmodighed? Forstår ikke?!

Trods at min datter udførligt har skrevet at a l kommunikation med min klage, skal gå gennem hende, fordi jeg ikke kan rumme mere - så fik jeg brev fra ankestyrelsen i dag.

Jeg er så frygtelig vred, ked af det og frustreret :'-(
Begrundelserne for at nedlægge de sociale nævn, var sådan som jeg husker det, at sagsbehandlingen skulle være mere ensartet og kortere behandlingstid.
Men ingen personer er nu med fra handicaporganisationerne.

Kommunen var f...... 4 måneder om at sende klagen videre.
Har næsten lige åbnet brevet og så skriver de, at sagsbehandlingstiden er omkring 11 måneder, måske mere :-S
Jeg føler ikke, at retssikkerheden på det sociale område mere eksisterer.
De tog mine timer med meget få dages varsel og hvad hulen det ikke har kostet mig - og samfundet siden.
Det er for vildt.

Godt jeg ikke har kørekort ligesom fyren i dec. eller måske... ;-)
Eeeejjj ,jeg må hellere holde med at skrive :-O
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2013, 18:50   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
1 års sagsbehandlingstid er bare IKKE okay!!!!

Og du har ret, de solgte ideen på det grundlag, at ventetiderne skulle nedbringes!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2013, 06:55   #17
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mella Se meddelelser
Tålmodighed? Forstår ikke?!

Trods at min datter udførligt har skrevet at a l kommunikation med min klage, skal gå gennem hende, fordi jeg ikke kan rumme mere - så fik jeg brev fra ankestyrelsen i dag.

Jeg er så frygtelig vred, ked af det og frustreret :'-(
Begrundelserne for at nedlægge de sociale nævn, var sådan som jeg husker det, at sagsbehandlingen skulle være mere ensartet og kortere behandlingstid.
Men ingen personer er nu med fra handicaporganisationerne.

Kommunen var f...... 4 måneder om at sende klagen videre.
Har næsten lige åbnet brevet og så skriver de, at sagsbehandlingstiden er omkring 11 måneder, måske mere :-S
Jeg føler ikke, at retssikkerheden på det sociale område mere eksisterer.
De tog mine timer med meget få dages varsel og hvad hulen det ikke har kostet mig - og samfundet siden.
Det er for vildt.

Godt jeg ikke har kørekort ligesom fyren i dec. eller måske... ;-)
Eeeejjj ,jeg må hellere holde med at skrive :-O
Den med tålmodigheden er underforstået at der er nada at gøre ved det og man som borger bliver hængt op i et træ og man kan hænge der indtil man rådner op.

Sørgeligt at høre Mella at du også skal vente i evigheder på en afgørelse.

Jeg fik et brev fra ankestyrelsen i går ( 9/7-13), der står jeg skal vente i op til 10 måneder mere før min sag er færdig behandlet og hvis de ikke kan nå det inde hos ankestyrelsen indenfor de 10 måneder vil jeg høre fra ankestyrelsen igen.

Min pensionssag blev sendt videre til BAN af min kommune i starten af marts/april 2013, den 9 Juli 2013 får jeg omtalte brev fra ankestyrelsen, om der nu yderligere kan gå op til 10 måneder ( evt. mere ) før der kommer en afgørelse, dvs. jeg skal vente på en afgørelse i bedste fald til maj 2014, jeg kan da godt forstå at kommunerne ikke tager det så alvorligt, det der med at overholde diverse tidsfrister, når systemet flyder efter for godt befindende og sætter tingene op så det passer ind i deres kram og der er intet man som borger kan gøre ved det.

Så de der omtalte 16 ugers behandlingstid hos BAN er nu blevet til hmmmm omkring 60 ugers behandlingstid og venten på en afgørelse.

Det skulle lige være omvendt, at man som borger ikke overholdte diverse tidsfrister overfor systemet, uuuha da, systemet vil komme og køre en over med en vejtromle så man som borger ligger fladt ned, hvis man da kan blive mere flad efter en tur igennem systemet ................

Sidst redigeret af mookmik; 10-07-2013 kl. 07:04.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2013, 17:01   #18
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
På grund af min tilstand i går, opfattede jeg ikke den sorte tålmodighedshumor, mookmik

Ja. Vi fik brev fra dem samtidig og samme ordlyd.
Eneste forskel er de 10 og 11 måneder :-s

Jeg husker, at Ombudsmanden har udtalt, at det ikke er i orden med så lange sagsbehandlingsfrister, fordi der klages over indgribende hændelser og forandringer i borgernes liv.
Tænker, at jeg burde kontakte ham, men det hverken orker eller magter jeg lige nu, at finde ud af proceduren.
Sikkert papirer som skal findes frem og jeg har reelt, ikke lyst til, at se kommunens breve lige nu.

Sikkert en lille chance for at få medhold eller hjemvisning fra Ankestyrelsen, men den ventetid vi har fået, udover den vi havde i forvejen siger da slam i sjælen.

Udover det så har borgervejlederen i min kommune gjort dem opmærksomme på, at sager der vender tilbage, har en meget lang svartid/reaktion.
Også 4 måneder.
Jeg får det sådan, at man lige så godt kan lade være med at klage.
Inden man får svar, er man vel død eller noget der ligner.
Har mistet alt håb for retssikkerheden
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2013, 06:46   #19
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Det ser dælme sort ud med den lange sagsbehandlingstid, det kan tage pippet fra enhver.

Jeg har klage til ombudsmanden 2 gange, første gang fik jeg brev tilbage om at jeg havde nævnt det jeg klagede over til ombudsmanden også indgik i min klage til BAN over afgørelsen på afslag til førtidspension, så derfor kunne ombudsmanden ikke tage stilling før BAN havde taget stilling til den note i min klage der omhandler sagsbehandlings delen fra jobcenters side.

2 gang jeg klagede var på grundlag af den konklusion min borgmester fik fra jobcenteret og som gav flere spørgsmål and svar og derfor valgte jeg så på det grundlag, at jeg har omtalte konklusion fra min kommune, valgte jeg at klage til ombudsmanden over den konklusion som min borgmester støtter op om, selvom loven er klar på dette område, men selvom man viser dem loven får man et svar der hedder, lidt alla, at sådan læser vi ikke loven bla bla bla og lige nu venter jeg så svar fra ombudsmanden om han tager den del op nu eller om jeg skal vente 1 års tid på at jeg har fået svar fra ankenævnet før ombudsmanden vil tage stilling til den konklusion som set med mine øjne bryder loven.

At klage til ombudsmanden er nem og ikke mindst gratis, det er bare at udfylde dette skema https://ssl.ombudsmanden.dk/klageskema/ og det er det.

Ved godt jeg har skrevet BAN, men skal forståes sådan, at det nu er ankestyrelsen der skal tage stilling til min klage, men på omtalte tidspunkt var det BAN.

Jeg tror at hvis man klager over sagsbehandlingstiden til ombudsmanden, så melder han sikkert tilbage at dette kun er en overgangs fase, da det vælter ind med klager osv.

Men det er rystende at man som i mit tilfælde, skal vente i 60 uger ( eller mere ) på en afgørelse over et afslag på ftp og lidt den samme ventetid er der i dit tilfælde går jeg ud fra Mella.

Men kan godt være jeg på et tidspunkt sender en klage af sted til ombudsmanden, om han er klar over den laaaange behandlingstid der nu køres med.

Jeg er i noget fleks cirkus max 2 timer om ugen ( ikke et fleksjob ), det er resultatet af et afslag på ftp, men det er jo nok også meningen med den galskab der er i systemet gældende her i 2013 og fremad rettet.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2013, 12:42   #20
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Din sag lyder lige så røget, som min er speget, mookmik.
Vendte forbi Ombudsmanden.
Fristende at klage til ham, men så skal jeg bede min datter om hjælp igen... og hun har først lavet klagen til kommunen og rykket for deres revurdering.
Hun har også yderligere skrevet mere til Det Sociale Nævn, mens sagen lå der.
Så måske lidt meget at bede hende om.

Hun fik aldrig svar på klagen fra kommunen, selvom hun pænt rykkede for det nogle gange.
Til sidst fandt borgerrådgiveren deres svar efter 2 måneder, men det blev aldrig sendt til min datter.
Han mailede det så til mig og kun derfor vi har deres afslag.

Siden de tog hjælpen fra mig, har der kun været forviklinger og reelt ingen hjælp.
Den sidste 'bostøtte' meldte til lederen, at hun ikke vil have mig og den nye får jeg først, når han kommer tilbage fra ferie.
Så jeg har ingen besøg i 6 uger.
Tænker, at siden jeg ikke oplever noget støtte, er det måske bedre, ikke at have den.
Jeg bliver meget frustreret over, at t r o at de støtter og så har jeg ikke fået det alligevel.
Der var jo grunde til, at jeg har fået praktisk hjælp gennem flere år og lige pludselig står jeg uden nogen form for hjælp i lang tid.
Føler mig som Palle alene i verden og skal ligesom du vente i en uendelighed.
Ikke så godt med min diagnose og jeg er bekymret over, at tiden er i mod mig og det måske ender fatalt.

Flex cirkus? Hvad er det mon?
Måske alle FP'ere ryger over i sådan noget på et tidspunkt...
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
FP pr. 1 juli susa71 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 23-06-2011 11:21
visitationsmøde 10 juli shylock Spørgsmål ang fleksjob 11 18-07-2009 22:17
jobcenter slagelse ønsker REVA nedlagt buster Alt det andet 3 12-05-2009 07:46
Velfærdsministeriet bliver nedlagt Webmaster K10 Nyheder 0 07-04-2009 08:50
1. juli 2008 - nye aktiveringsregler zuza Nyt om loven 18 12-07-2008 19:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension