K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-10-2011, 04:02   #41
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg personligt vinder ikke en pind ved denne regering, her er situationen uændret, med mindre gemalens skattelettelse da bliver så stor at den giver MERE end div afgifter på fødevare, hvilket er temmelig tvivlsomt, dog bliver skaden mindre med denne regering end med tidligere.

Jeg (og mange andre) vil stadig stå som syg uden for systemet, jeg vil stadig ikke kunne modtage KHJ (forsørger satsen skal ændres til det bedre i så fald, og det har vi ikke hørt at den vil blive)

Børnefamilie ydelsen mærker vi heller ikke til, vi blev "kun" ramt på den yngste, mens hun var under 3, nu er hun blevet 3, og jeg tvivler på det bliver med tilbagevirkende kraft, så heller ikke der får jeg en pind ud af det.

Så personligt er der ikke meget at glæde sig over ved ny regering.

MEN jeg må indrømme at jeg jublede da jeg hørte at varighedsbegrænsningen på sygedagpenge fjerne, det er næsten for godt til at være sandt, SÅ menge mange tusinde mennesker får glæde af det, tænk hvor mange der nu undgår at havne uden en krone pga ægtefælleforsørgelsen, det ændrer godt nok ikke en døjt for de som ryger ud vis revalidering, og der tror jeg vi kommer til at se en KRAFTIG stigning af sager med folk der tydeligt ikke kan klare en reva, komme over på denne ordning (for hvordan skal kommunerne ellers spare de penge de nu mister på sygedagpengene?) Det er temmelig bekymrende, meeen det mås vi jo bare gøre den kære Mette opmærksom på.

Og så er jeg GLAD på de børns vegne som er ramt af KHJ loftet, skidt med forældrene de skal nok klare sig, nej det er s q ungerne det her gerne skulle ramme positivt, og endnu mere glad på børnene i mange børns familierne, loftet på børnefamilieydelsen har virkelig gjort ondt hos dem, med børnene som tabere, og SÅ mange familier er der altså heller ikke med 4 og flere børn.

Jeg er dog bekymret, for endnu har vi stort set kun hørt om alle de steder hvor de vil give, eneste sted de vil tage er betalingsringen (mod billigere offentlig transport) men hvor vilde ellers tage?? der er underskud i kassen de KAN ikke kun give, de er tvunget til at tage mere end de giver.
Jo jo vi har da hørt under valgkampen, men nu må det stå temmelig klart for de fleste at de løfter ikke rigtigt holder vand (pga Radikale, hovedsagligt) så tro deres "vi tager her" lovning holder vand, nej, jeg vil høre hvor de tager nu regeringsgrundlaget ER på plads, det er DET der tæller, og ikke hvad de har lovet i øst og vest, for det er DET vi skal leve med.

Så lad os nu se, og ellers håbe på at det er børnene af de svageste som får mest ud af det her uanset hvor der så tages
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2011, 08:04   #42
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Gifte sig med udlændinge m.v.

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg er selv meget ambivalent hvad angår udlændingepolitiken, jeg er glad for 24 års reglen og tilknytningskravet, men pointsystemet er simpelthen for dumt, det rammer helt skævt....

Og så er jeg generelt modstander af, at staten skal bestemme hvem man vil gifte sig med og hvor man vil bo. Det burde være en RET som dansker, at man fx kan rejse til udlandet, blive forelsket, finde sin mand/kone, og kunne vende hjem igen med ham hende - eller blive i det andet land, alt efter hvad de begge føler........det er bare ikke fair at man smider sine borgere på porten fordi de har fundet den ''forkerte'' ægtefælle med den forkerte uddannelse.

I dag er det jo kun de Kongelige der kan gifte sig med udlændinge, og tage dem til landet UDEN at få stillet krav.
Den ret så jeg gerne alle danskere have også.
Der skal da bare være en bestemmelse om, at man IKKE kan komme til Danmark og fra dag 1 kunne få danske sociale ydelser.
Jeg mener absolut ikke at Danmark skal påtage sig forsørgelsen.
Så jeg vil mene, at dem, der importerer udenlandske ægtefæller - selv skal forsørge dem.
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2011, 10:16   #43
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zastrow Se meddelelser
Der skal da bare være en bestemmelse om, at man IKKE kan komme til Danmark og fra dag 1 kunne få danske sociale ydelser.
Jeg mener absolut ikke at Danmark skal påtage sig forsørgelsen.
Så jeg vil mene, at dem, der importerer udenlandske ægtefæller - selv skal forsørge dem.
ØØØØH, har du sprunget mit indlæg #35 over??

Der skriver jeg jo

''

Nej, men følge ny regering lukker socialkontoret også - dem der kommer hertil SKAL kunne tale dansk, skal stå til rådighed for arbejdsmarked, skal blive forsørget af den der får dem hertil - og statskassen er lukket de første 5 år.

Det synes jeg lyder fint. Men synes også statskassen måtte være lukket i 10 år...bare for at understrege alvoren.

Jeg er HELT enig i, at folk ikke bare skal kunne komme dalrende efter forgodt befindende. Der skal stilles krav, og ovenstående finder jeg rimeligt.

Jeg ser også gerne at det skal blive endnu lettere at sende de brodne kar retur til hjemlandet såfremt de begår kriminalitet og ikke har dansk statsborgerskab - farvel med dem. Hurtigst muligt.

Ghettoerne må de også gerne få gjort noget ved - og helst inden min egen ejendom bliver en ghetto, for vi er godt påvej.....både med sharia og racistiske udlændinge der dagligt er efter mine børn.

Og jeg er også enig i at vi skal hjælpe vores egne først, vi må bare ikke glemme alle de andre, så deres problemer vokser os over hovedet, for jeg er personligt mere bange for utilpassede udlændinge, end familier på kontanthjælp...og er meget bevidst om, hvem af de to grupper der er den største trussel - både for velfærden, men også landet generelt''
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2011, 10:42   #44
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Tror vi er enige, Helene...

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
ØØØØH, har du sprunget mit indlæg #35 over??

Der skriver jeg jo

''

Nej, men følge ny regering lukker socialkontoret også - dem der kommer hertil SKAL kunne tale dansk, skal stå til rådighed for arbejdsmarked, skal blive forsørget af den der får dem hertil - og statskassen er lukket de første 5 år.

Det synes jeg lyder fint. Men synes også statskassen måtte være lukket i 10 år...bare for at understrege alvoren.

Jeg er HELT enig i, at folk ikke bare skal kunne komme dalrende efter forgodt befindende. Der skal stilles krav, og ovenstående finder jeg rimeligt.

Jeg ser også gerne at det skal blive endnu lettere at sende de brodne kar retur til hjemlandet såfremt de begår kriminalitet og ikke har dansk statsborgerskab - farvel med dem. Hurtigst muligt.

Ghettoerne må de også gerne få gjort noget ved - og helst inden min egen ejendom bliver en ghetto, for vi er godt påvej.....både med sharia og racistiske udlændinge der dagligt er efter mine børn.

Og jeg er også enig i at vi skal hjælpe vores egne først, vi må bare ikke glemme alle de andre, så deres problemer vokser os over hovedet, for jeg er personligt mere bange for utilpassede udlændinge, end familier på kontanthjælp...og er meget bevidst om, hvem af de to grupper der er den største trussel - både for velfærden, men også landet generelt''
Jeg er endda villig til at se bort fra dybt kriminelle, der har tiltusket sig et dansk statsborgerskab. De skal - efter min mening - også sendes retur - og det kan kun gå for langsomt.
Et dansk statsborgerskab skal man gøre sig fortjent til - og ikke udnytte det, som det jo reelt sker nu, hvor de kan arte sig som det passer dem - og blot henvise til det danske statsborgerskab de har fået. Ikke godt, for der er 100% mange fremmede, der ville honorere det - og ikke blot tage det for givet, at uanset, hvordan man opfører sig - så kan man blive her - for man er jo "dansk statsborger".
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2011, 10:23   #45
NPH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 71
Indlæg: 280
Styrke: 14
NPH er ny på vejen
Hej

Har i over 20 år været FP på den gamle ordning, husejer gift og har 4 børn, er nok efter de flestes vudering gammel

Bliver forsørget af min kone, FP på gammel ordning rækker lige som nye ordning ikke langt når man er gift med en lønmodtager


Hvad laver jeg så her

Har selv skjult skade ( hjerneskade) har kæmpet med systemet i mange år for at få den hjælp der er behov for

Der er efterhånden kommet fysiske ting til, men har som alle herinde brug for at vide at jeg ikke er den eneste

To af mine børn har psykiske sygdomme og skal kæmpe med systemet i mange år

Og kunne jeg bare spare en eller anden for nogle af de dumheder jeg har oplevet,

Det ville være godt

Jeg stemte rødt, og det gjorde jeg af overbevisning, ikke fordi jeg troede det kunne hjælpe mig personligt.

Men fordi jeg tror det er den rigtige vej

Har oplevet Poul Hartling; Anker Jørgensen; Poul Slütter, Poul Nyrup,Anders Fogh, og så videre

Jeg synes det er fantastisk at høre nye politikere, de brænder for at gøre en forskel,

Det håber jeg kan komme danmark tilgode

Hilsen
NPH
NPH er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
kan man gøre noget ?? grå i toppen Din historie 4 02-06-2010 05:47
Café sygemeldt MELDER- nu det NOK-vi må gøre noget! Hejdien Politik og Samfund 24 04-11-2009 23:57
Har alder noget med fleksjob at gøre? pman1986 Spørgsmål ang fleksjob 12 24-10-2008 16:40
ikke noget med noget at gøre Hejdien Dit og Dat 5 16-06-2008 14:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension