K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-10-2014, 09:49   #1
simsons
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2013
Indlæg: 147
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
simsons er ny på vejen
Erfaringer med Ankestyrelsen / Anden Klageinstans

I sommers modtog jeg afgørelse fra Ankestyrelsen som hverken havde taget mine bemærkninger eller DUKH's bemærkninger med i deres afgørelse. Det vil sige de klager der var udarbejdet var ikke en del af det som Ankestyrelsen lagde vægt på i deres afgørelse. Der var andre sagsakter som indgik i deres afgørelse - især kommunens fordrejning og et engangsbesøgs læges synspunkt. De læger som har tilset mig mest og talt klart og tydeligt for min sygdomssituation - deres bemærkninger kom ikke med.

Som jeg skriver det nu, - står det næsten klart at det giver mening at skrive til Ankestytrelsen at de har overset det væsentlige.

Men jeg har ikke haft overskuddet til at skrive det til dem for frygten er den erfaring jeg har gjort mig, at uanset hvem der er skrevet til, er jeg blevet overhørt den ene gang efter den anden.

Med denne tråd søger jeg mest af alt andres erfaring/deling med det at have haft en klage i en instans og det at blive overhørt med ens egen fremlagte dokumentation?

Sidst redigeret af simsons; 07-10-2014 kl. 10:14. Årsag: formuleringsfejl
simsons er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2014, 10:40   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Absolut surt for dig og selvfølgelig har du en subjektiv opfattelse af sagen.
Ankestyrelsen skal behandle kommunens afgørelse og det kan være svært at afgøre, hvad de har læst.
Prøv at bede om svar på dine spørgsmål hos Ankestyrelsen. Bestemt ikke rart at være i uvished.
Har tidligere oplevet, en grundig information har givet op/afklaring i en sag.

Sidst redigeret af stampe; 07-10-2014 kl. 10:54.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2014, 11:11   #3
simsons
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2013
Indlæg: 147
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
simsons er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Absolut surt for dig og selvfølgelig har du en subjektiv opfattelse af sagen.
Ankestyrelsen skal behandle kommunens afgørelse og det kan være svært at afgøre, hvad de har læst.
Prøv at bede om svar på dine spørgsmål hos Ankestyrelsen. Bestemt ikke rart at være i uvished.
Har tidligere oplevet, en grundig information har givet op/afklaring i en sag.
Hej stampe

Mener du at du selv tidligere har henvendt dig til Ankestryelsen efter en afgørelse og fået bedre op/afklaring på din sag.?
simsons er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2014, 21:36   #4
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Ankestyrelsen er IKKE sidste mulighed

Citat:
Oprindeligt indsendt af simsons Se meddelelser
I sommers modtog jeg afgørelse fra Ankestyrelsen som hverken havde taget mine bemærkninger eller DUKH's bemærkninger med i deres afgørelse. Det vil sige de klager der var udarbejdet var ikke en del af det som Ankestyrelsen lagde vægt på i deres afgørelse. Der var andre sagsakter som indgik i deres afgørelse - især kommunens fordrejning og et engangsbesøgs læges synspunkt. De læger som har tilset mig mest og talt klart og tydeligt for min sygdomssituation - deres bemærkninger kom ikke med.

Som jeg skriver det nu, - står det næsten klart at det giver mening at skrive til Ankestyrelsen at de har overset det væsentlige.

Men jeg har ikke haft overskuddet til at skrive det til dem for frygten er den erfaring jeg har gjort mig, at uanset hvem der er skrevet til, er jeg blevet overhørt den ene gang efter den anden.

Med denne tråd søger jeg mest af alt andres erfaring/deling med det at have haft en klage i en instans og det at blive overhørt med ens egen fremlagte dokumentation?

Du er ikke alene om din oplevelse Simsons -se her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=28266

Skriv gerne videre i den tråd.

Det er netop et stort problem, at man ikke ved HVEM i Ankestyrelsen, og HVILKE kompetencer de (ikke) har bag sig, når de tilsyneladende, ligesom mange ufaglærte sagsbehandlere, vælger og vrager i den af Borgeren fremlagte dokumentation.

Ankestyrelsen ignorerer simpelthen dele af dokumentationen, og deres uddybninger på afslag, er ofte selvmodsigende og svært gennemskuelig 'sort snak.

Det er flere gange set, at de i afslag direkte modsiger nogle af deres egne tidligere kendelser og Principafgørelser.

På sigt er det målet at samle folk der vil gå med i et søgsmål mod Ankestyrelsen - der er flere der har vundet sager over dem.

Ankestyrelsen er IKKE ufejlbarlige - tværtimod.

Husk også at svare på DUKH'S undersøgelse om netop DINE oplevelser i mødet med 'Det Offentlige': http://www.k10.dk/showthread.php?t=30781




husk:
__________________
"Hunden løber efter kæppen - løven går efter manden der svinger den."

Din kontakt med Det Offentlige: ALT hvad man ikke har PÅ SKRIFT eksisterer IKKE.
Få kvittering på alt afleveret, og acceptér ingen telefonsamtaler, eller møder uden bisidder/optagelse af samtale.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2014, 12:30   #5
simsons
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2013
Indlæg: 147
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
simsons er ny på vejen
[QUOTE=L.S.;314620]Du er ikke alene om din oplevelse Simsons -se her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=28266

Skriv gerne videre i den tråd.

Det er netop et stort problem, at man ikke ved HVEM i Ankestyrelsen, og HVILKE kompetencer de (ikke) har bag sig, når de tilsyneladende, ligesom mange ufaglærte sagsbehandlere, vælger og vrager i den af Borgeren fremlagte dokumentation.

Ankestyrelsen ignorerer simpelthen dele af dokumentationen, og deres uddybninger på afslag, er ofte selvmodsigende og svært gennemskuelig 'sort snak.

Det er flere gange set, at de i afslag direkte modsiger nogle af deres egne tidligere kendelser og Principafgørelser.

På sigt er det målet at samle folk der vil gå med i et søgsmål mod Ankestyrelsen - der er flere der har vundet sager over dem.

Ankestyrelsen er IKKE ufejlbarlige - tværtimod.

Husk også at svare på DUKH'S undersøgelse om netop DINE oplevelser i mødet med 'Det Offentlige': http://www.k10.dk/showthread.php?t=30781



Tak L.S. for henvisning til anden tråd.

Ja, der er både væsentlige dokumenter som er udeladt og gentagne modsigelser i Ankestyrelsen afgørelse.

Jeg har haft min sag forbi BAN som hjemsendte sagen til kommunen.

BAN nævnte flere lovmæssige punkter kommunen ikke havde forholdt sig til. De skrev at min sag led af alvorlige sagsbehandlingsmangler. Kommunen undveg disse mangler, så sagen gik videre til Ankestyrelsen med yderligere 14 måneders ventetid.

Da kommunen sendte sagen videre med en affejning af BANs bemærkninger, fornemmede jeg at det var/er en procedure de var/er vandt med, for så at opnå Ankestyrelsen senere blot giver kommunen medhold.

Jeg oplever at taktikken fra systemets side har været at holde min sag hen, for derefter at lave en afgørelse der ignorerer alle væsentlige dokumenter.

simsons er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2014, 12:35   #6
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Man kan godt få oplyst hvem ens sagsbehandler er deroppe.
Det fik jeg og har efterfølgende checket ham på LinkedIn. Han er fuldmægtig og uddannet jurist. Så det lyder da OK med hensyn til uddannelse.

Sidst redigeret af Akvamarin; 08-10-2014 kl. 12:39.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2014, 13:09   #7
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Jeg har ikke selv henvendt mig til Ankestyrelsen efter en afgørelse, men er bekendt med flere. der har og efterfølgende har modtaget svar på opklarende spørgsmål.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2014, 13:25   #8
simsons
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2013
Indlæg: 147
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
simsons er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Jeg har ikke selv henvendt mig til Ankestyrelsen efter en afgørelse, men er bekendt med flere. der har og efterfølgende har modtaget svar på opklarende spørgsmål.
Hej stampe

Vil det sige at at de sager du er bekendt med, har fået et bedre udfald/ny afgørelse efter henvendelse til Ankestyrelsen på en sag som ikke har været ordentlig afdækket/belyst?
simsons er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2014, 23:37   #9
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Simsons;

Har du haft aktindsigt i de dokumenter som Ankestyrelsen har modtaget, idet kommunen jo ikke altid sender det hele med ind?

Du kan også be Ankestyrelsen genbehandle og/eller se på din oplysninger igen, samt stille spørgsmål, til afgørelsen. Evt be om at de uddyber begrundelserne.

Prøv evt først at ringe og ta en snak med sagsbehandleren/juristen

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2014, 09:53   #10
simsons
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2013
Indlæg: 147
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
simsons er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Simsons;

Har du haft aktindsigt i de dokumenter som Ankestyrelsen har modtaget, idet kommunen jo ikke altid sender det hele med ind?

Du kan også be Ankestyrelsen genbehandle og/eller se på din oplysninger igen, samt stille spørgsmål, til afgørelsen. Evt be om at de uddyber begrundelserne.

Prøv evt først at ringe og ta en snak med sagsbehandleren/juristen

VH Popiae
Hej Popiae

Ja, jeg har haft aktinsigt, de væsentlige dokumenter har været med, de indgår bare ikke i afgørelsen.

Jeg har også talt med sagsbehandleren/juristen på min sag. Ikke en rar en af slagsen - vedkommende var meget afvisende. Det er samme person som skal genvurdere sagen og vedkommende lod mig mærke, at jeg ikke skulle vente der var noget at komme efter.

Jeg ved godt der er ombudsmanden tilbage, - det er bare ikke så enkelt da det er meget nedbrydende at opleve denne ene mur efter den anden, hvor ingen rigtig læser det som står i det dokumenteret.

Nu flere instanser der har været på sagen, nu sværere bliver det at blive taget alvorligt. Som min eftertænksomme læge sammenlignede min sagsbehandlings situation med, ved at sige disse ord: Nu flere fejlskøn fra fagpersoner nu svære genoprettelse, fordi det nu ikke mere handler om patientens ved og vel, men om hvem som har fejlet.
simsons er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension