K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-04-2010, 01:31   #11
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg ved heller ikke hvilken indflydelse det kan få....

Men du bør evt kommentere det i din ressourceprofil....så alle oplysninger står klart og tydeligt i den....

Du skal partshøres i ressourceprofilen....og der kan du komme med dine egne kommentarer og de SKAL indarbejdes i ressourceprofilen...også selv om sagsbehandleren er uenig i det du skriver...

Ressourceprofilen skal løbende opdateres så den hele tiden giver et korrekt billede af dig...

Det er ressourceprofilen der skal give et klart indblik i hvordan du har det på nuværende tidspunkt...og hvad du kan klare...

Så hvis ikke de fejlagtige oplysninger er indarbejdet i din ressourceprofil....så sørg for at de bliver det...

De skal ikke bare ligge på et stykke papir ved siden af det hele...for så er der ingen garanti for at det bliver set...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2010, 09:59   #12
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Det vil jeg skrive mig bag øret.
Har fået brev fra kommunens advokat, hvori hun noterer min protest, punkt for punkt, som anført ved profilen. Day Poulsens påstande "ud i det blå" står der dog intet om (at jeg sætter en masse igang, jeg ikke kan overskue, samt at jeg skulle være tilbøjelig til at følge "guruer". I beg your pardon!) Disse ting vil jeg også have påpeget, da det står som karakteristik og er helt hans egne opfindelser
Jeg tror, at det hele netop ligger på et stykke papir. Det bliver lidt interessant at se, hvordan det ser ud. Venter foreløbig på partshøringen.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2010, 10:15   #13
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære mukke

Du kan godt få oplysningerne slettet, hvis de ikke er korrekte, nemlig via Persondataloven:
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=828

Kapitel 4
Behandling af oplysninger
§ 5. Oplysninger skal behandles i overensstemmelse med god databehandlingsskik.
Stk. 2. Indsamling af oplysninger skal ske til udtrykkeligt angivne og saglige formål, og senere behandling må ikke være uforenelig med disse formål. Senere behandling af oplysninger, der alene sker i historisk, statistisk eller videnskabeligt øjemed, anses ikke for uforenelig med de formål, hvortil oplysningerne er indsamlet.
Stk. 3. Oplysninger, som behandles, skal være relevante og tilstrækkelige og ikke omfatte mere, end hvad der kræves til opfyldelse af de formål, hvortil oplysningerne indsamles, og de formål, hvortil oplysningerne senere behandles.
Stk. 4. Behandling af oplysninger skal tilrettelægges således, at der foretages fornøden ajourføring af oplysningerne. Der skal endvidere foretages den fornødne kontrol for at sikre, at der ikke behandles urigtige eller vildledende oplysninger. Oplysninger, der viser sig urigtige eller vildledende, skal snarest muligt slettes eller berigtiges.
Stk. 5. Indsamlede oplysninger må ikke opbevares på en måde, der giver mulighed for at identificere den registrerede i et længere tidsrum end det, der er nødvendigt af hensyn til de formål, hvortil oplysningerne behandles.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2010, 16:21   #14
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Tak tak tak. Det hele bliver printet ud! Så har jeg godtnok en anvisning!

Jeg venter også på en indkaldelse til Frederiksberg hospital. (Mine lægepapirer er jo bare en bunke papirer, der bliver sparket rundt). Håber, at der efterhånden kommer en slags samling på min sag.
Mange små skridt.

Hilsen, Mette
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2010, 20:57   #15
Loppen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-04 2009
Indlæg: 69
Styrke: 16
Loppen er ny på vejen
Det er da utroligt så mange problemer der er med den mand! (HDP).
Loppen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 12:27   #16
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Hejsa Mukke

Jeg kan læse mig til at du har en masse bøvl med din ressourceprofil og det er naturligvis trals. Men jeg kunne godt tænke mig at vide, om du på noget tidspunkt har fået revideret den ? Og hvem har udarbejdet den fra starten af ?

Det er nemlig af afgørende betydning for om ressourceprofilen overhovedet kan bruges i din sag
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 15:10   #17
Zania
Hvor skulle jeg ellers være
 
Zanias avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Lokation: Østjylland
Indlæg: 194
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Zania er ny på vejen
Hejsa,

min søster fik en 2 opinion. Hun havde fået en diagnose hos en psykiater på lokal psyk, men var rasende over den Så hun fik en henvisning til en anden psyk.

Lone
Zania er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 17:47   #18
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ressourceprofilen SKAL laves af din sagsbehandler. Det er fastslået i en principiel afgørelse af ankestyrelsen.

Se afgørelsen her: Ankestyrelsen: http://ast.kommuneinformation.dk/Pri.../P-036-04.aspx
Der skal laves en ressourceprofil ved revalidering og tilkendelse af fleksjob og førtidspension og for folk på sygedagpenge skal dette ske inden et evt sygdagpenge stop.

Når resourceprofilen er lavet, skal du have den til partshøring og godkendelse.

Du har mulighed for at komme med dine synspunkter og rettelser til ressourceprofilen, og disse skal skrives ind i ressourceprofilen.

Sker der nævneværdige ændringer i dit helbred, så skal ressourceprofilen opdateres.

Man kan ikke klage over at der mangler en ressourceprofil i ens sag.

Først hvis der bliver fortaget en afgørelse i din sag, hvor din ressourceprofil ligger til grund, så kan du klage til Beskæftigelsesankenævnet over at ressourceprofilen mangler eller ikke er blevet partshørt af dig som loven siger at den skal.

Har man problemer med sin ressourceprofil så læs den her http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet der er god hjælp og input at hente
  Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 22:02   #19
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Tak skal du have, Heidien.
Der står "psykiatrisk speciallægeerklæring".
Egentlig ved jeg ikke, om det er en ressourceprofil, de er ved at lave. Foreløbig dejer det sig om reva-ansøgning.
Juristen fra kommunen skriver, at de har noteret sig mine kommentarer, og at disse vil indgå i det videre arbejde med min reva-ansøgning.
Udtalelsen vil ikke være altafgørende (det ord kan jeg ikke lide) for mine videre muligheder, men man vil med udgangspunkt i ressourceprofilen og lægelige oplysninger (min læge siger, at de ikke har henvendt sig) vurdere, om jeg har ressourcer til at gennemføre et revaforløb (at gøre afbrudt revauddannelse færdig).
De mener ikke, at der er brug for yderligere psykiatrisk udredning.
Juristen forklarer venligt, at man vil sende mig en partshøring, som jeg kan kommentere.
Jeg mener som sagt ikke, at den udtalelse skal bruges. Det er måske lidt hip som hap her, for jeg tror ikke, at jeg får reva. Så havde jeg nok fået den for en del år siden.
Værre er den, hvis man fastholder at bruge den på længere sigt.
Der står forøvrigt, at mit humør har det fint (Jeg har en depression) og, groft sagt, at mit eneste problem er, at jeg skal stimuleres til at søge arbejde.
Nu har min læge dog sendt mig til samlende, afklarende undersøgelse (nakke-skulder-ryg-bækken-knæ) på Frederiksberg Hospital, så der kommer en slags samling på det istedet for den bunke papir, der bare sparkes rundt i systemet, og som ingen tager notits af.

Sidst redigeret af mukke; 07-04-2010 kl. 22:14.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2010, 16:37   #20
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Nå, jeg har endnu intet hørt om ressourceprofilen, men nu har jeg da fået ja til arbejdsprøvning! Så får vi se.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourceprofil Ayaa Alt det andet 44 21-09-2010 12:34
ressourceprofil? maja-bell Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 14-09-2010 19:54
Ressourceprofil... Susanne2412 Alt det andet 2 07-09-2010 18:28
Ressourceprofil Adam SR Alt det andet 8 04-09-2010 13:10
www.di.dk/Opinion/blog/ Stella Et godt link! 0 31-01-2008 20:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension