K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-11-2012, 14:35   #21
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser
Nu har jeg altid været imod de afgifter, fordi de rammer lavindtægterne hårdere i økonomien end dem, der tjener meget.

Men at en fjernelse af en adfærdsregulerende skat, der rammer dem, der bruger meste af disse vare, skulle betyde generel skattestigning til alle, havde jeg godt nok ikke forestillet mig...! Før havde man et valg i supermarkedet, nu har man ikke længere dét valg Måske det næste bliver at sænke afgifterne på tobak og alkohol - for at stække grænsehandlen endnu mere - og så lægge den tabte indtægt overpå bogerne med yderligere skattestigninger...?!

Måske et dumt spørgsmål, men nedsættelsen af personfradraget med 900kr - dét er vel pr år...?

Du har helt ret... det er svindel og humbug...

Jo de 900 kr. er årligt og betyder ca 350 kr mere i skat pr. år ...efter lidt hurtig hovedregning


Men sidder så lige og spekulerer på... var der ikke noget med fastfrysning af bundfradraget i det oprindelige... hvad skete der lige med den del... for så kan det i fremtiden blive langt højere beløb...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2012, 14:37   #22
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Kunne nok i teorien være en fordel, at fradraget nedsættes en smule og fedt og sukkerafgift falder bort. I virkeligheden tror jeg desværre ikke, at priserne falder og så bliver det en udgift på bundlinjen..
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2012, 14:54   #23
sourceful
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Indlæg: 351
Styrke: 14
sourceful er ny på vejen
Jeg må ærlig indrømme, når alternativet tilsynladende var at hente pengene på en reform af kontanthjælpen, således at de der er mellem 25-30 også ville komme på fattigdoms
ydelsen, så synes jeg dette er en bedre og mere solidarisk løsning og såfremt priserne ikke vil falde så er det fordi konkurrencen er for svag i danmark. Nu har alle supermarkederne himlet op om hvordan de bliver ødelagt af denne afgift, nu er den snart væk, så må de også selv sørge for de er konkurrence dygtige i forhold til tyskland.
sourceful er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2012, 15:45   #24
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sourceful Se meddelelser
Jeg må ærlig indrømme, når alternativet tilsynladende var at hente pengene på en reform af kontanthjælpen, således at de der er mellem 25-30 også ville komme på fattigdoms
ydelsen, så synes jeg dette er en bedre og mere solidarisk løsning .
He he... man har rundbarberet stigninger i pensioner... bremset tilgang af pensionister .... tror du virkelig de kontanthjælpsmodtagere slipper... jo måske denne gang... men næste der mangler penge får de også lige en rundbarbering.... så det kan vist være et fedt... jo jo et fedt uden fedtafgift
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2012, 16:51   #25
sourceful
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Indlæg: 351
Styrke: 14
sourceful er ny på vejen
Kan godt være de kommer til at stå forskud på et tidspunkt, men det bliver ikke med Ø´s stemmer.

Denne gang har alle stået forskud for at fjerne nogle afgifter, der generelt var bred enighed om ikke var den smarteste måde at inddrive penge på. Ligeledes slipper diverse ingeniør virksomheder for at lave krumspring med de danskere der arbejder i udlandet og henter ordre hjem hertil og de kan opretholde deres konkurrenceevne.

Synes det trist at folk herinde ikke kigger lidt bredere og fordi de selv bliver ramt en lille smule straks skal himle op, solidariteten i denne aftale er ihvertfald langt bedre end på mange af de andre aftaler denne regering har lavet med blå blok, denne gang er det ikke kun pensionisten , kontanthjælps modtageren og andre på overførsel der har stået forskud for at hente den indtægt der kommer til at mangle i statskassen, men alle inklusive direktøren som i kr. og øre vil bidrage mere end mig f.eks.

Jeg tvivler på at de 500-700 kr. om året, de fleste herinde kommer til at punge ud i skat ekstra ikke hurtigt er sparet på de afgifter der bliver fjernet.

vi vil alle have, men bliver vi bedt om at bidrage lidt mere, så det sku for galt.

Sidst redigeret af sourceful; 10-11-2012 kl. 17:01.
sourceful er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2012, 17:01   #26
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Min bundskat er rigtig nok steget med 1% næste år, til gengæld er mit sundhedsbidrag så sænket med tilsvarende 1%. Så det ligner samme skatteprocent på bundlinien. I hvert fald på mit skattekort
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2012, 17:12   #27
sourceful
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Indlæg: 351
Styrke: 14
sourceful er ny på vejen
Du kan jo netop ikke længere regne med den forskudopgørelse der ligger såfremt ændringer træder i kraft for 2013 :-)

skat kan ikke have nået at regulere for noget der ikke er vedtaget
sourceful er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2012, 17:23   #28
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
@ Hexi: personfradraget har været fastfrosset på 2010 niveau og skulle være det til og med 2013. Ved heller ikke, hvad de har tænkt sig derefter...

Er ved en hurtig udregning kommet frem til, at en sænkning af personfradraget med 900kr/år og en stigning på 0.19% i bundskatten betyder, jeg skal af med ca 54kr mere pr måned i skat.

Så for at summere dette års økonomiske politik op: Energiforlig = højere grønne afgifter på el, vand og varme, skatteforlig = lavere regulering af overførslesindkomster, finanslov = højere beskatning og kun tilskud til en tandrensning pr. år.

Dertil kommer for mange en fastholdelse på kontanthjælpsatsen, mens de er i årelange ressourceforløb samt lavere løn til fleksjobbere pga f&f-reformen...

Jow, jow, Helle TS har sørme gjort det godt i år...

Sidst redigeret af Risa; 10-11-2012 kl. 17:28.
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2012, 17:23   #29
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sourceful Se meddelelser
Du kan jo netop ikke længere regne med den forskudopgørelse der ligger såfremt ændringer træder i kraft for 2013 :-)

skat kan ikke have nået at regulere for noget der ikke er vedtaget
I hvert fald indtil jeg ser andet så

Men hvis de bare flytter 1% fra en pulje til en anden som Skat har gættet på. Så er det vist en storm i et glas vand

Personligt stemte jeg blandt andet på de røde, i håb om at der ville sket en reél skattestigning. For at lappe på hullet i statskassen.
Men det var ud fra et gæt om at hvis ikke staten fik flere indtægter ind, så ville det gå udover velfæren.

Syntes der har været skattenedsættelser nok. Men afgifter der går ud over alle, så jeg gerne der blev sat en stopper for. Og istedet blev brugt teknologier der gjorde det billiger og renere at forbruge. Istedet for konstant at spare og spare.

Men konkurrence evne osv. Jeg ved godt det er svært at få til at gå op. Jeg så gerne der blev brug mere gullerod. Som f.eks. differentieret moms på sunde ting. Nu ryger fedt og sukker afgiften så vidst nok.
Syntes ellers det var rimeligt at jeg bidrog mere, ved at de usunde ting jeg går og køber, kostede lidt mere.
Men syntes samtidig det var forfejlet at det røg på alle dagligvarer

Det er den gamle trædemølle igen med rygerne der betaler store afgifter for at have den afhængighed. Jeg burde også betale for min. Jeg risikerer også at komme til at ligge samfundet til yderligere last... Og så længe man bare kan smutte over grænsen med den prisforskel der er, tja...

Sidst redigeret af Thomas1981; 10-11-2012 kl. 17:47.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2012, 17:30   #30
sourceful
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Indlæg: 351
Styrke: 14
sourceful er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser
@ Hexi: personfradraget har været fastfrosset på 2010 niveau og skulle være det til og med 2013. Ved heller ikke, hvad de har tænkt sig derefter...

Er ved en hurtig udregning kommet frem til, at en sænkning af personfradraget med 900kr/år og en stigning på 0.19% i bundskatten betyder, jeg skal af med ca 54kr mere pr måned i skat.

Så for at summere dette års økonomiske politik op: Energiforlig = højere grønne afgifter på el, vand og varme, skatteforlig = lavere regulering af overførslesindkomster, finanslov = højere beskatning og kun tilskud til en tandrensning pr. år.

Dertil kommer for mange en fastholdelse på kontanthjælpsatsen, mens de er i årelange ressourceforløb samt lavere løn til fleksjobbere...

Jow, jow, Helle TS har sørme gjort det godt i år...
med henyn til tandrensningen har det ikke noget at gøre med finansloven men handler om fængselpladser, men da DF og V og har blokeret for finansiering, her fordi de er med i de forlig som pengene skulle komme fra så kan du ikke vide om det står med ved magt, eller rettere det gør det ikk

Kort sagt skal justitsministeren ud og finde pengene i statskassen fra andre områder.
sourceful er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Enhedslisten kræver højere kontanthjælp til unge Mommse Politik og Samfund 29 06-11-2011 10:13
Højere kontanthjælp til tyskerne bla-bla Politik og Samfund 6 16-02-2010 19:57
Højere afgifter på smøger og slik..... Ninja Politik og Samfund 29 24-08-2009 15:40
Har vi trådt de højere magter hr.luko Din historie 14 06-08-2009 12:48
Fik sgu hjælp fra de højere instanser! Antoniette Den nyttige viden vi alle har 5 09-10-2007 16:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension