K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-11-2012, 18:09   #21
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
I dag er det sådan, at man kun har forsørgerpligt overfor de børn man bor sammen med.
Men man kan sagtens have fælles forældremyndighed.

I selve forsørgerpligten ligger der bidragspligten, så den der ikke har børnene boende, betaler bidrag til børnenes underhold.
Dette er det eneste der ligger i ordet forsørgerpligt.

Den der så bor med børnene, kan få friplads, højere boligsikring og kan søge om ordinært og/eller ekstraordinært børnetilskud.

Hvis man er er på kontanthjælp og fx er under 25 år, så kan man kun få et tillæg svarende til det beløb børnebidraget lyder på. Man får ikke forsørgersatsen. Heller ikke selvom man er over 25 år.
Så længe man ikke bor med børnene, kan man ikke betegnes som forsørger.
- det er bla derfor, at man kan være enlig forsørger ifølge kommunen.
Mener reglerne blevet lavet om i 2009.

Jeg er også enlig forsørger, selvom børnene har en Far. Men han har så bare bidragspligt og er ikke på nogen måder børnenes forsørger, fordi de netop bor hos mig.
Hvis deres Far døde, så ville kommunen betale bidragene for Faren. Og det gør dem heller ikke til forsørgere

Sidst redigeret af Ninja; 26-11-2012 kl. 18:15.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2012, 20:11   #22
Jass_nolight
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2012
Lokation: Odense
Indlæg: 10
Styrke: 12
Jass_nolight er ny på vejen
Tak Helenekr.

Lige nøjagtig sådan er loven.
Jass_nolight er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2012, 20:17   #23
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Der er mange tilfælde hvor samværsforælderen ikke har bidragspligt..

Hvis man har samvær 6 ud af 14 dage eller mere, bliver man sjældent pålagt bidrag.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2012, 21:01   #24
LS1980
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Indlæg: 155
Styrke: 12
LS1980 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Der er mange tilfælde hvor samværsforælderen ikke har bidragspligt..

Hvis man har samvær 6 ud af 14 dage eller mere, bliver man sjældent pålagt bidrag.
Der har man også valgt en deleordning hvor børnene bor ved begge forældre. Det en hel anden historie og så vil jeg mene at det er fordi man som forældre indbyrdes har aftalt at sådan skal det være.

For lur mig om ikke det er sådan, at den som børnene ikke har bopæls adresse ved, er den der har bidragspligt og det er gældende indtil man indbyrdes laver en aftale, eller indtil der bliver besluttet andet ved statsforvaltningen.
LS1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2012, 21:36   #25
Jass_nolight
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2012
Lokation: Odense
Indlæg: 10
Styrke: 12
Jass_nolight er ny på vejen
Wink

Det kan ikke lade sig gøre i min søns tilfælde, da han og børnene bor 50 km fra hinanden, og han har ikke mulighed for at følge dem i skole.

Syntes heller ikke at det har noget at gøre med de ting vedr. kontanthjælp som bidragspligtig som Pip har svaret på/ om tidligere.
Jass_nolight er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2012, 22:18   #26
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Der er mange tilfælde hvor samværsforælderen ikke har bidragspligt..

Hvis man har samvær 6 ud af 14 dage eller mere, bliver man sjældent pålagt bidrag.
Jaja, men det er jo en hel anden diskussion....

Man må også lade være med at få bidrag, hvis man aftaler det med Faren osv....der er masser af måder at gøre det på.

Mht kontanthjælpsatser mm, så er der kun kommunens måde at gøre det på.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Hvad Er Kvalitet??? Hvad Er Forebyggelse? zuza Politik og Samfund 0 21-08-2007 15:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension