K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-11-2008, 13:19   #1
Trigger
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-11 2008
Indlæg: 23
Styrke: 16
Trigger er ny på vejen
Vedr. Boligsikring

Hej

Jeg håber at der er nogen der har nogle gode ideer hvad vi kan gøre.

Her til morgen modtag vi brev fra kommunen om at min mand endelig har fået ftp. Så vi er bare så glade for endelig at have fået en afslutning efter mere end 5 års sygdom.

Men samtidig fik vi også et andet brev om at vi har modtaget boligsikring, og vi åbenbart har modtaget for meget så vi skal betale næsten 9000,00 tilbage for 2007, der til kommer jo det vi også har fået her i 2008.

Det jeg bare ikke kan for stå er, at jeg skiftede arbejde i okt. 2007, og derfor gik jeg op på kommunen og fik dem til at kigge på om vores boligsikring skulle reguleres. Jeg fik af vide at det var så lidt at det ikke ville have nogen betydning, og hun gennemregnede at alt var ok. Hun sagde også at i og med at jeg aflevere min lønseddel hver måned kunne de jo følge med i hvad jeg tjente.

Så jeg må indrømme at jeg blev noget overrasket over at vi har fået et eftersmæk. Når vi får opgørlsen for 2008 løber det total vel op på ca 18000,00, og det står vi da ikke lige med. Jeg synes også at det er noget sent at der kommer en opgørelse for 2007, havde vi fået den tidligere på året havde vi jo kunne stoppe den boligsikring vi får nu.

Er der en der har et godt råd hvad vi skal gøre???

Trigger
Trigger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2008, 16:55   #2
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Det er da en rigtig træls julegave at få den der...

For nogle år siden fik vi også for meget et år, troede kommunen. Tror det var omkring 4000 de mente vi havde fået for meget. Jeg ringede og sagde det simpelthen ikke kunne være rigtigt, og ham jeg talte med sagde at hvis jeg gad indsende alle vores lønsedler for pågældende år, så ville han regne på det. Det gjorde jeg så (ja det tog lang tid at samle alt det sammen) og det var det hele værd, for det viste sig så at vi ikke skulle af med en krone alligevel.... prøv at gøre ligeledes. Ring til dem og sig der må være sket en fejl... måske du er heldig.

Held og lykke med det.. håber det viser sig i ikke skylder noget.

/mimse
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2008, 19:44   #3
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
jeg fik også sådan nogle breve..det første i august mdr..at jeg havde fået for meget i 2006..5000 kr !
så der afdrager jeg nu..nå og de overførte så stadig samme beløb bolisikring som de altid har gjort..spurgte dem flere gange om det nu også var rigtig..ja var svaret...
For en uge siden fik jeg et brev hvori der stod ..regurlering af bolisikring for 2007...jeg skylder 7000 kr
Altså 12000 kr i det hele
Kan ikke oversskue det mere og har faktisk leget struds...bare ikke reageret , aner ikke hvad jeg skal stille op...
som du siger..det virker meget underlig ....og jo jeg burde nok henvende mig til dem, men hvad nytter det ??
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2008, 20:27   #4
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
du må ikke sige det ikke nytter... jeg brugte noget tid på at støve alle lønsedler sammen, og det fik jeg da enormt meget ud af.... jeg skulle ikke betale en krone... du kan tro det kan nytte...
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig

Sidst redigeret af mimse; 22-11-2008 kl. 20:27. Årsag: fejl 40
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2008, 03:53   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Melder mig lige ind i den her skyldner klub

Jeg har også fået en regning til betaling den 10-12 med for meget udbetalt boligsikring og også med beløb jeg ikke fatter en dadel af , det er så vidt jeg husker ikke min indtægt der står i den...

Men hvis i kigger nederst på brevet vil i kunne se at der er en ankevejledning (det er der i hvert fald i min ) så jeg har tænkt mig at skaffe årsopgørelsen for 2007 og så vil jeg anke , jeg mangler selvfølgelig to løn sedler og kommer fra en arbejdsgiver der når hun var på røven udbetalte på check og ikke til tiden og vores løn sedler var nogen fra boghandleren så jeg ved at jeg aldrig finder dem igen (gid man ikke var sådan et rodehoved , fik altid min lønseddel på arbejdet og den endte som reglen i handskerummet) men som funktionæransat var der ikke nogen udsving i lønnen så det kan ikke være så svært ...

Nå men det jeg så vil er at jeg vil finde alle de papir jeg kan inkl årsopgørelsen fra 07 og så klager og anker jeg over deres afgørelse viser det sig at de har ret ja så må jeg jo lave en afdragsordning og har jeg ret ja så er det jo bare godt...

Kender en førtidspensionist som i marts 07 fik tilkendt ftp ,han fik at vide til en samtale alt sådan noget som boligsikring osv det ordene pensions kontoret og så levede han videre med den viden (han kom fra kontanthjælp ) midt i 08 fik han så en opringning fra boligsikringen de havde glemt at få lavet hans indtægt om , med det resultat at han havde fået 5000 for meget , men det ville kommunen selv ordne og hans boligsikring ville så blive sat ned, og det pga at det var pensions kontoret. der havde dummet sig, nu har han så også fået en regning fra 07 hvoraf det fremgår at han har fået 1100 for meget også han klager og anker , og det skal vi alle sammen gøre..

Tænk lige på hvordan vores forskudtopgørelser har været smæk fuld af fejl hvorfor så ikke boligsikringen ...

Og viser det sig at de har ret så få lavet en afdragsordning der holder vand ...

LEG IKKE STRUDS for det kan ende ud med at de indrager penge ved simpelthen ikke at udbetale boligsikring for det har de lov til og så er der først problemer ...
  Besvar med citat
Gammel 23-11-2008, 10:24   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Husk at det er i ligningsloven I finder det beløb der hver mdr skal være til rådighed.
Det er 4.500-5.000 kr pr mdr til mad og alm husholdning. først derefter, altså af overskydende beløb, der kan kræves gældsbetaling.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2008, 11:15   #7
Trigger
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-11 2008
Indlæg: 23
Styrke: 16
Trigger er ny på vejen
Hej alle sammen.

Mange tak for jeres svar. Jeg har også tænkt mig at tage en time fri i morgen så jeg kan komme på kommunen.

Men noget jeg slet ikke forstår er: Ja jeg fik en lønstigning i aug. 2007, og jeg var oppe på kommunen med en kopi, hvor hun sagde at det ville være så lidt at vi ikke ville mærke ændringen i vores boligsikring. For det jeg fik mere i løn blev modregnet i min mands supllerende kontanthjælp. Så der er noget der ikke passer.

Min svigermor fik også et smæk for nyligt og hun fik det hele eftergivet da de kunne se at det var dem der havde lavet en fejl.

Trigger
Trigger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2008, 12:14   #8
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Det kan da være alle de ekstraregninger er et forsøg på at få penge i de slunkne pengekasser på kommunene, for at det skal se bedre ud....
vi har så ikke fået boligsikring, men tilskud til børnepasning. og fået en ekstraregning på næsten 10000, det skyldtes at de har medregnet vores men erstatninger i vores a indkomst. jeg har klaget over det, da jeg mener at erstatninger ikke må medregnes. men desværre har jeg ikke fundet reglerne på skrift så jeg kan være sikker. jeg regnede så med at kommunene ville sende min klage i ankenævnet, men det har de ikke gjort. de har bare skrevet de fastholder deres krav og skrevet at pensioner fra forsikringer skal medregnes, men det er jo ikke pensioner, det er menerstatning og for min mand erhvervsevnetabsforsikring, jeg havde jo håbet at ankenævnet så kunne se på sagen, nå, men vi må jo klage videre...
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2008, 19:10   #9
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
de burde ikek kunne tage så mange fejl

ja for mig lyder det korrupt----.........flere der har fået opkrævning og så er det en fejl?????? da underligt,da dem der sidder med disse ting på komunen burde have chek på det hele ang boligsikringen.....!! og det med man ikke retter fejlen i tide ..!!?? lyder skummelt
ang ankeklagesag....hvis du har sendt klagebrev til komunen SKAL de sende det videre til ankenævnet..med mindre de selv i dit brev kan se de har gjort en fejl....jeg har flere gange fået ret gennem ankenævnet...så det er det værd

Sidst redigeret af pruttenQ34; 23-11-2008 kl. 19:12.
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2008, 13:56   #10
Trigger
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-11 2008
Indlæg: 23
Styrke: 16
Trigger er ny på vejen
Jubii sejr

Hej

Jeg har været oppe på kommunen her til morgen og der kunne de ikke hjælpe men jeg fik et navn på en jeg skulle kontakte.

Hende har jeg så talt med og fremlagt vores sag, hun ville så kigge på sagen. Nu har hun lige ringet tilbage og sagt at de frafalder hele kravet for 2007, da hun kan se at det skyldes en tastefejl på både min og min mand oplysninger. Puha jeg åndede godt nok lettet op.

De har så ikke nået og kigge på 2008 endnu, men vil gøre det inden længe. Så må vi se hvad de siger vedr. 2008.

Så nu kan vi bare nyde at min mands pension er gået i gennem.

Rigtig god dag til jer alle.

Trigger
Trigger er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Boligsikring Stueplanten Dit og Dat 1 16-02-2012 10:57
Boligsikring Betina1953 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 20-08-2011 14:17
Boligsikring falentin Alt det andet 1 10-07-2011 13:40
Ftp og boligsikring ??? andersand10 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 11-08-2010 22:54
Ang Boligsikring og ftp Tina Clemens Alt det andet 4 19-07-2010 11:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension