K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-10-2011, 08:32   #11
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Mtv,

Bispebjerg, var det så Liason eller er det afløst af dette andet nu ?

Det er da klart at det lidt bliver noget rod i ens sag når der som ved dig er 9 diagnoser, det hjælper jo så heller ikke at få ny sagsbehandler fra gang til gang.

Håber for dig at dette sidste pkt. før indstilling og tilkendelse af pension.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2011, 10:59   #12
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Ja 9 diagnoser er mange, men hvis man nu antager at bare en af de 9 ikke er beskrevet som stationær på nuværende tidspunkt, så er det vel idag nok til at ens sagsbehandler stiller sig lidt på bagbenene.

Med en samlet vurdering bliver det helt sikkert mere overskueligt for din sb.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2011, 11:40   #13
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Ja 9 diagnoser er mange, men hvis man nu antager at bare en af de 9 ikke er beskrevet som stationær på nuværende tidspunkt, så er det vel idag nok til at ens sagsbehandler stiller sig lidt på bagbenene.

Med en samlet vurdering bliver det helt sikkert mere overskueligt for din sb.
Ja du har nemlig helt ret, der mangler en samlet beskrivelse
som en SB kan forholde sig til
men en grund til jeg skal på Bispebjerg
hvor man netop kan samle både de fysiske og psykiske ting
ellers er mine læge papir nemlig lavet ud fra hvad den pågældende læge har som område.
min kusine i samme kommune fik netop pension efter Bispebjerg
for et år siden
de 5 diagonser er ens
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2011, 16:04   #14
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Det er også vigtigt at sagsbehandlerne er skarpe inden de laver en reel indstilling til pension ellers er man jo lige vidt og dette er uanset hvor velbegrundet ens rp er mhb. på pension.

Jeg taler af erfaring Så til dig Jasch og andre, vær glad når jeres sagsbehandlere mener, at der lige skal rundes endnu et hjørne i jeres sag. Ikke at jeg har haft dårlige sagsbehandlere, men hver en sten i sandet skal vendes og afprøves.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2011, 16:22   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Synes bare ikke altid de virker helt fair. Nogen skal kun bruge 1 speciallægeerklæring, andre skal åbenbart bruge adskillige fra flere forskellige.

Jeg føler ikke altid, at folk får samme sagsbehandling. Det kan svinge fra kommune til kommune, fra lægekonsulent til lægekonsulent, fra sagsbehandler til sagsbehandler, og når turen kommer til én selv, så må man bare håbe man ikke får en nitte når man gramser i posen.

Uhyggelig tanke, at man ikke er lige syg alle steder i landet, og at man heller ikke kan være sikker på en ordenlig speciallægeerklæring i første hug.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2011, 19:03   #16
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Nej det er rigtigt Helene, der er forskel fra det ene til det andet område, sag osv. Hvad man kan gøre for at eliminere dette er uvidst. Pensionsnævnet ikke mindst har jo også forskellige vurderingsgrundlag i de forskellige kommuner åbenbart.

Jeg har tænkt, at man burde centralisere beslutningerne i noget regionsværk, så man styrker de sagsbehandlere der sidder med f.eks. pensionssager. Forhåbentlig kommer der ikke så meget ventetid ved det, men et eller andet burde der ændres i sagsbehandlingen omkring pensionssagerne mener jeg.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2011, 21:07   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, min egen sag blev jo afgjort af et helt bestemt og nyoprettet task force der KUN skulle behandle sager om førtidspension. De startede i Januar 2009 og få mdr efter havde de lavet ressourceprofil og tilkendt mig pensionen - dét gik tjept!!

sådan burde det være alle steder - gudved om det task force stadig eksisterer??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2011, 21:32   #18
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Synes bare ikke altid de virker helt fair. Nogen skal kun bruge 1 speciallægeerklæring, andre skal åbenbart bruge adskillige fra flere forskellige.

Jeg føler ikke altid, at folk får samme sagsbehandling. Det kan svinge fra kommune til kommune, fra lægekonsulent til lægekonsulent, fra sagsbehandler til sagsbehandler, og når turen kommer til én selv, så må man bare håbe man ikke får en nitte når man gramser i posen.

Uhyggelig tanke, at man ikke er lige syg alle steder i landet, og at man heller ikke kan være sikker på en ordenlig speciallægeerklæring i første hug.
Det er jo det med den "individuelle vurdering".

En anden ting jeg har svært ved at forstå er, at når man vil regne boligsikring ud inde på borger.dk, så skal man vælge sit bynavn.

Er reglerne om boligsikring også forskellige fra by til by?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2011, 09:15   #19
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Nu kender jeg ikke den udregning

Men man betaler ikke den samme skat i de forskellige kommuner
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2011, 10:11   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Det er jo det med den "individuelle vurdering".

En anden ting jeg har svært ved at forstå er, at når man vil regne boligsikring ud inde på borger.dk, så skal man vælge sit bynavn.

Er reglerne om boligsikring også forskellige fra by til by?
Det er fordi skatten ikke er den samme i alle kommuner, hvilket jo egentlig også er lidt latterligt. Der er da alligevel forskel på om de trækker 36% 38% eller 40% i det samlede regnestykke........

Troede faktisk de havde vedtaget at alle på overførslesindkomst KUN måtte betale 36%
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sygdomsstop pga varighed marcus75 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 15-02-2012 12:17
§34, kontanthjælpsloft, varighed Cirkel Alt det andet 1 18-01-2012 12:15
Hvad hvis man falder for varighed mens man venter... Siv Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 01-11-2011 18:35
Arbejdsprøvning - varighed Vibbe Alt det andet 42 14-05-2011 20:49
Sygedagpengeophør/varighed Adi_k Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 10 28-04-2011 00:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension