K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-11-2013, 09:34   #11
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Tak popiae. Det må jeg hellere gøre...
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2013, 10:12   #12
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Hejsa.

Jeg har sendt et e-boks brev til Ankestyrelsen hvor jeg har bedt om aktindsigt. Jeg har modtaget en kvittering på at de har modtaget min henvendelse.
Men jeg har endnu ikke modtaget noget fra dem. Hvor længe skal man forvente det tager? Har man ret til at modtage et svar inden for en bestemt periode lige som med kommunerne?
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2014, 09:29   #13
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Hejsa.
Jeg synes det er tid til en lille opdatering.

Jeg er nu igang med et nyt praktikforløb hvor jeg er 4 timer 4 dage om ugen. Det er godt at være igang - og sundt for mig. Min kontaktperson ved CBR har været så dejlig at samarbejde med. Hun er uddannet psykolog og har derfor nok også en bedre forståelse af min sygdom.

Mht min forsikring har jeg været til samtale ved deres lægekonsulent d. 10.01.14. jeg afventer stadig hans konklusion som bliver afgørende for om de finder mig berettiget til udbetaling for tabt arbejdsevne.

Økonomisk sejler det hele da jeg stadig er henvist til kontanthjælp, men er underlagt gensidig forsørgelse.

Jeg har endnu ikke hørt noget fra ankestyrelsen vedr. min klage over stop af sygedagpenge efter 52 uger. Men der er ved at være gået 6 mdr, så jeg håber at jeg snart får en afgørelse...

Da jeg overgik til kontanthjælp fik jeg ny sagbehandler. Til den første samtale tilbage i sensommeren,kommenterede hun min mail, hvor jeg havde bedt om vurdering til fleksjob, med at hvis jeg søgte her er og nu, ville hun give mig afslag. Jeg gjorde derfor ikke mere ved det.
Men til min store overraskelse har jeg nu, ud af det blå, modtaget en mødeindkaldelse hvor vi skal udfylde papire til rehabiliteringstemaet i forbindelse med min ansøgning til fleksjob!!

Er det ikke bare underligt!!??Hvordan skal jeg mon tolke at hun pludeselig tager dette op efter et halvt år hvor det ikke har været nævnt?
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2014, 09:57   #14
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Fordi din ydelse ved tilkedelse af fleks, fra sygedagpenge havde været STØRRE.

Du ender du på kontanthjælpsniveau!

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2014, 11:35   #15
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Fordi din ydelse ved tilkedelse af fleks, fra sygedagpenge havde været STØRRE.

Du ender du på kontanthjælpsniveau!

VH POpiae
Ja det har du jo ret i popiae. De har selvfølgelig et økonomisk insitament til alt hvad de gør (hvordan kunne jeg dog glemme det).
Det ville selvfølgelig gøre en stor forskel om det var det ene beløb eller det andet. Men lige nu er det vigtigste for mig om de mon virkelig mener det med den fleksjobvurdering eller ej - om det bare er et spil for galleriet hvor afslag er givet på forhånd.

Jeg har simpelthen fået "system-allergi" og slår ud over det hele med angst hver gang jeg udsættes for dem
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2014, 11:56   #16
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Forstår godt din "system-allergi", tror de fleste af os har det i mere elller mindre grad.

Men fordelen ved at du er på vej til rehab. Teamet synes jeg er:

1.) du ved præcis hvad der står i skemaet og skal ikke skrive under før det er formuleret så du selv enig og står inde for det.

2.) inden du skriver under kan du tjekke på en af de bagerste sider for hvilke papirer der vedhæftes. Det behøver ikke kun være lægepapirer, fx. Fik jeg en funktionsevnebeskrivelse fra ergoterapeuten med. Alt hvad du mener er relevant skal vedhæftes.

3.) det er et tværfagligt team der deltager. Selv om de fleste stadig er kommunens folk, så sidder der en læge fra regionen og ikke jobcenterets egen lægekonsulent. Selv om nogle har haft en følelse af at teamet allerede havde afgjort deres sag inden de kom derind, så har jeg også hørt fra mange at de har følt sig hørt.

4.) teamet må ikke tilsidesætte LÆ265, som din egen læge skal lave til teamet. Det sy es jeg er et plus, fordi det så ofte høres om at lægepapirer bliver skubbet til side.

5.) hvis sagsbehandler/ jobcenteret finder at der mangler lægelige oplysninger i din sag eller en sammenfatning, så kan de ikke vælge og vrage imellem hvilke læger de selv vil. De skal bruge regionens kliniske funktion. Igen er din sag væk fra en evt. Lægekonsulent. Selvfølgelig har folk forskellige oplevelser med klinisk funktion, men jeg oplevede selv at de satte jobcenteret på plads, på en måde som ikke kunne misforståes.

Det jeg oplevede som det irriterende (og noget som jeg ikke er god til), var at hele processen tog tid. Men det er også fordi jeg bor i en kommune som har indført en screeningsenhed som sagen skal forbi for at sikre at alle papirer er med m.v inden den kommer til rehab. Teamet. Dette fordi de ikke ønsker sagerne sendt retur fra teamet med besked om at der mangler det eller dat.

Krydser fingere for dig
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2014, 12:36   #17
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
1000 tak gisne! Du fik mig til at se lyspunkterne - det trængte jeg til
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2014, 12:57   #18
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Lidt nyt..

Fik brev fra ankestyrelsen i går. De skal bruge mindst 4 måneder mere til behandling af min anke vedr. stop af sygedagpenge. d. 30.06.13 er det et år siden jeg mistede mine sygedagpenge.
Når vi årsdagen for den dag de hos ankestyrelsen modtog anken sender jeg dem en kagemand med et fødselsdagslys og sørgebind!

Min TAE forsikringssag trækker åbnebart også i langdrag. Intet svar endnu. Skal forbi advokathjælp i dag hvis jeg magter det..
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2014, 13:11   #19
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Held og lykke.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2014, 20:54   #20
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Tak stampe.
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension