K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-05-2012, 12:29   #1
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Fleksjob revurdering

Jeg har modtaget ledighedsydelse i 12 måneder. Er aktiv fleksjob søgene.

Sagsbehandler siger jeg fortsat kan modtage ledighedsydelse, men at loven § 74 c kræver ny arbejdsprøvning på alm. arbejdsmarked i 13 uger, hvis jeg stadig skal have udb. ledighedsydelse.

Forstår jeg ikke, da man jo allerede er afprøvet og helbredet stadig er det samme.

Er det virkeligt et krav, at man skal aktiveres ?

I den forbindelse skulle jeg skrive under på samtykke om at de kan hente oplysninger fra læge , læse elektroniske lægejournaler plus hente oplysninger fra alle mulige andre steder, og at de kan vidergive oplysninger til andre, det bryder jeg mig bestemt ikke om, de har jo allerede de oplysninger de skal bruge.

Har det konsenkvenser for mig som fleksjob visiteret hvis jeg tilbagekalder mit samtykke til det ?

Jeg sammenarbejder jo, da jeg jo har sagt ja til ny arbejdsprøvning, så kan de vel ikke fratage fleksjob bevilling el. ledighedsydelsen ?

Vedr. valg af den aktør der skal finde praktiksted til arb. prøvning et eller
andet sted.
Jeg har jeg fået valgmulighed 3 forsk. aktører, kan man ikke bare tage den som er nærmest ens bopæl ? har det overhovedet nogen betydning hvem man vælger ?
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2012, 12:40   #2
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af le cuere Se meddelelser
Jeg har modtaget ledighedsydelse i 12 måneder. Er aktiv fleksjob søgene.

Sagsbehandler siger jeg fortsat kan modtage ledighedsydelse, men at loven § 74 c kræver ny arbejdsprøvning på alm. arbejdsmarked i 13 uger, hvis jeg stadig skal have udb. ledighedsydelse.

Forstår jeg ikke, da man jo allerede er afprøvet og helbredet stadig er det samme.

Er det virkeligt et krav, at man skal aktiveres ?

I den forbindelse skulle jeg skrive under på samtykke om at de kan hente oplysninger fra læge , læse elektroniske lægejournaler plus hente oplysninger fra alle mulige andre steder, og at de kan vidergive oplysninger til andre, det bryder jeg mig bestemt ikke om, de har jo allerede de oplysninger de skal bruge.

Har det konsenkvenser for mig som fleksjob visiteret hvis jeg tilbagekalder mit samtykke til det ?

Jeg sammenarbejder jo, da jeg jo har sagt ja til ny arbejdsprøvning, så kan de vel ikke fratage fleksjob bevilling el. ledighedsydelsen ?

Vedr. valg af den aktør der skal finde praktiksted til arb. prøvning et eller
andet sted.
Jeg har jeg fået valgmulighed 3 forsk. aktører, kan man ikke bare tage den som er nærmest ens bopæl ? har det overhovedet nogen betydning hvem man vælger ?
Er det arbejdsprøvning eller aktivering du skal ud i ?
Arbejdsprøvning er ikk det samme som aktivering.


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2012, 13:10   #3
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Sagsbehandler sagde det var arb. prøvnig - dvs. virksomhedspraktik.

Skal foregå på en arbejdsplads.

At loven siger, når man har modtaget ledighedsydelse i 12 måneder, skal man igennem ny arbejdsprøvning i 13 uger.

Selv syntes jeg nu blot det er tidsspilde og virker som en form for aktivering.
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2012, 13:29   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja du søger men har ikke noget arbejde
hvis man ikke har været i arbejde 12 måneder ud af 18 måneder, mener jeg
så skal kommunen revudere om du stadig stå til rådighed
samt om der er sket noget med dit helbred, så man skal vurdere om du skal have pension

det sikre at dem som har fået det værre og derfor ikke er i arbejde
at der bliver kigget på deres sag, det kræver så en ny arbejdsprøvning og nogle nye papir. som skal dokumentere at ens heldbred er blivet dårligere.
kan også være nogle timer mindre og så videre
eller som i dit tilfælde ingen ændre
Nej det er ikke aktivering
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2012, 15:36   #5
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Ja du søger men har ikke noget arbejde
hvis man ikke har været i arbejde 12 måneder ud af 18 måneder, mener jeg
så skal kommunen revudere om du stadig stå til rådighed
samt om der er sket noget med dit helbred, så man skal vurdere om du skal have pension

det sikre at dem som har fået det værre og derfor ikke er i arbejde
at der bliver kigget på deres sag, det kræver så en ny arbejdsprøvning og nogle nye papir. som skal dokumentere at ens heldbred er blivet dårligere.
kan også være nogle timer mindre og så videre
eller som i dit tilfælde ingen ændre
Nej det er ikke aktivering
Det er rigtigt de skal revurdere. Jeg søger ikke førtidspension men fleksjob, mit helbred er det samme som tidligere, er ikke blevet bedre eller dårligere hvilket jeg har nævnt for sagsbehandler.

Der står intet om i § 74c om at man skal igennem ny arbejdsprøvning, blot at sagsbehandler skal vurdere om der skal gives andre tilbud.

Jeg vil da hellere bruge min tid på at søge fleksjob fremfor at gennemgå en ny ligegyldig arbejdsprøvning, og jeg har ikke overskud til begge dele på en gang.

Det er da fint reglen er der for dem som har behov for ny vurdering for.eks hvis deres helbred er blevet dårligere, men at bruge den regel på alle, det er da misbrug.

Og ok. det er en arbejdsprøvning, men personligt føler jeg at denne regel i mit tilfælde bliver brugt som ren og skær aktivering.

De burde da sætte pris på at man hellere vil søge job fremfor at bruge tiden i arb. prøvning. Pengene man får udbetalt er de samme, men tja, man hjælper da aktørene de skal jo ha deres arbejde og deres løn, uden os - intet arb. ingen løn. De bør virkelig elske os eller ?
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2012, 22:01   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Her kan du se hvad der står i fleksjob-pjecen om det: http://www.clh.dk/?id=1474#c3981

Da jeg blev revurderet var det også en 3 måneders virksomhedspraktik, men jeg kunne forstå på min konsulent hos anden aktør, at det var usædvanligt, det plejede kun at være 1 måned.

Min sb havde jo fortalt mig, at jeg skulle i praktik i 3 mdr., så jeg blev lidt glad da konsulenten lavede aftale med firmaet for én måned, men jeg tænkte jo nok, at det var fordi han ikke havde fået tydelig besked af sb.

Skriv til din sb, enten på mail eller med aflevering mod kvittering, og spørg om du har forstået det korrekt, at du skal i en 3 måneders praktik, og i så fald hvad for målet er og evt. hvor det står i lovgivningen, at den skal vare 3 mdr.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2012, 22:58   #7
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Her kan du se hvad der står i fleksjob-pjecen om det: http://www.clh.dk/?id=1474#c3981

Da jeg blev revurderet var det også en 3 måneders virksomhedspraktik, men jeg kunne forstå på min konsulent hos anden aktør, at det var usædvanligt, det plejede kun at være 1 måned.

Min sb havde jo fortalt mig, at jeg skulle i praktik i 3 mdr., så jeg blev lidt glad da konsulenten lavede aftale med firmaet for én måned, men jeg tænkte jo nok, at det var fordi han ikke havde fået tydelig besked af sb.

Skriv til din sb, enten på mail eller med aflevering mod kvittering, og spørg om du har forstået det korrekt, at du skal i en 3 måneders praktik, og i så fald hvad for målet er og evt. hvor det står i lovgivningen, at den skal vare 3 mdr.
Hej Vovse. Jeg har læst det du henviser til og har surfet rundt på nettet hele dagen for at finde mere omkring revurderingsregler, uden held.

Jeg skrev min mening til sagsbehandler, også at jeg er aktiv fleksjob søgende, undrer mig over ved revurdering at skulle igennem 1 ny arbejdsprøvning / virksomhedspraktik som jeg føler er tidsspilde.

Fik svaret - det bestemmer du selv, gennemfører du ikke arbejdsprøvning / virksomhedspraktik mister du din ledighedsydelse.

Sagsbehandlerne har ret til at sige, hvis de har lyst til det, at man skal til 1 aktør der skal lave arbejdsprøvning / virksomhedspraktik . suk ..........

Jeg hader at andre skal bestemme over mig, at man ikke kan / tør sige hele sin oprigtige mening til systemet, fordi man ved at hvis gør man det så blir man straffet.
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2012, 07:01   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af le cuere Se meddelelser
Jeg hader at andre skal bestemme over mig, at man ikke kan / tør sige hele sin oprigtige mening til systemet, fordi man ved at hvis gør man det så blir man straffet.
Jeg er helt enig, men tanker er da heldigvis toldfrie.

Men du kan da skrive en klage til jobcenterchefen, skriv f.eks. at du er uforstående overfor, at det skal være nødvendigt med 3 mdr. for at vise, at din arb.evne ikke har ændret sig, at 1 måned vel burde være nok.

Hvis du skriver til jobcenterchefen, så huks, at det skal fremgå tydeligt, at det er en klage, ellers lander den blot på sb's skrivebord.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Revurdering af fleksjob, kan jeg miste 'fleksretten'?? Chrovnitsa Spørgsmål ang fleksjob 8 20-03-2013 23:00
Revurdering le cuere Dit og Dat 9 03-06-2012 15:09
revurdering af fleksjob-bevilling tigger Spørgsmål ang fleksjob 5 20-06-2011 07:22
Revurdering af fleksjob gh72 Alt det andet 42 20-06-2008 19:31
Revurdering af fleksjob Maije Spørgsmål ang fleksjob 1 02-07-2007 15:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension