K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-10-2010, 10:20   #1
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
søger gode råd

jeg har tænkt en del,og vil gerne høre jeres mening.

Jeg skal snart i arbejdsprøvning,og sidst blev jeg vuderet til en arbejdsevna på ti timer der ikke kunne forbedres,og med mange hendsyn,var på stædet 12½ time med pauser og det hele om ugen.

Jeg læser jo tit her inde at i har været til skandning ,selv har jeg en læge der ikke syntes det er nødvendigt for jeg har nedslidninger nederste del af ryggen og nogle led i nakke og begyndende i knæne,det viser rynkenbillederne.og det er der ikke noget at gøre ved,så skaning er unødventigt.

Har han mon rat i det,jeg har smerter der stråler ud nesten alle stæder i kroppen,har også hælespore tenis/golf arm kapelsymdrom i behandling for for højt blodtryk.og en overvægt på ca 20 kg
Jeg har de sidste 3-4 månder tabt 13½ kg,men det har ikke hjulpet på smerterne,jo hvis jeg går hjemme og laver ingen ting så syntes jeg det går meget bedre men lige så snart jeg har været ude og gå eller handlit ligt ind så får jeg bare så ondt igen.

Derfor mener jeg at der er jo noget galt i ryggen der måske kan ordnes ved at sætte nye led ind eller stivgørende opratin,så de led ikke belastes,men det er jo kun en skaning der kan sige noget om det.
De der knohle læger siger altid bare hmm så tag nogle flere mærte stillende,men det kan/vil jeg ikke blive ved med jo.tager 3 gange 600mg gigt piller og 3 gange dolol dagligt og har stadig ondt når jeg er igang,og meget mere når jeg har lavet noget.

Ville bare så gerne have det kunne blive bedre,og gruger for denne arbejds prøvning,da jeg iforvejen har det dårligt med alt det der er sket i famillien,på det sidste.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2010, 11:17   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser

Derfor mener jeg at der er jo noget galt i ryggen der måske kan ordnes ved at sætte nye led ind eller stivgørende opratin,så de led ikke belastes,men det er jo kun en skaning der kan sige noget om det.
Jeg har en fremadglidning af en lændehvirvel (arcolyse med spondylolistese), nogen med denne lidelse har glæde af en stivgørende operation (deseoperation), og denne lidelse kan ses på røntgen hvor der er foretaget funktionsoptagelse (d.v.s. først et røntgenbillede hvor man sidder foroverbøjet og derefter et røntgenbillede hvor man sidder bagoverbøjet).

Så det er ikke "kun" en scanning der kan påvise den slags problemer.

Jeg mener godt, at nedslidning i ryggen kan give de symptomer du beskriver.

Hvis det er carpaltunnelsyndrom i hånden du har, så kan det opereres.

M.h.t. smerterne (som jo er ledsmerter) kan du muligvis påvirke dem i positiv retning via kosten.
Her skal du tænke på syre-base balancen i det du spiser, du kan snakke med din læge om det eller google på "syre-base balance" (du kan også finde noget om det her på K101, for jeg har skrevet om det før).

Det går ud på, at undgå de ting der giver syre i kroppen, for det øger vores ledsmerter i meget høj grad.

Nogle af de ting der giver syre i kroppen er, sukker, hvidt brød, kaffe og oksekød.

Basedannende er især grøntsager.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 23-10-2010 kl. 11:22.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2010, 17:09   #3
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
jeg kommer lige i tanke om at den sidste spical læge sagde noget om at på grund af at jeg er meget svej rygget og at problemet sider så langt nede ville man ikk kunne gøre noget ved det har også en anden skævhed i ryggen

Man må vel bare affinde sig med tilstandene,men det svært .

jeg har gjort en del vad kosten ,for jeg har ikke lyst til mad,så spiser bare lidt rugbrød til mine piller fortiden ,jeg laver kun mad en til to gange om ugen og som regel laver jeg så der er til næste dag også i grønt og kartofler,og kød bliver det heller ikke så meget til. frugt er der altid men jeg er ikke så god til at få det spist.
slik og søde sager er jeg heller ikk til mere .så lever da sunder end jeg nogle sinde har gjort,selv om det er lidt sygt at have det som jeg har det med mad fortiden.

jeg har kun fået taget billeder stående,og det der kapelsymdrom,er måske ikke helt rigtigt, men jeg har næsten de samme symtomer men lægen siger det stammer fra nakke har også tit hovede pine,og ondt i nakke skuldre,der for vil jeg ikke bare aprøve om det hjælper med opratison i hænderne,har fået to syge historier ,hvor en ikke kunne bedøves helt og de har bægge fået men følseløshed i pegefingerne,så jeg skal ikke have prøvet noget ,der.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 23-10-2010 kl. 17:40.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2010, 10:19   #4
Peppe
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: Skive
Indlæg: 332
Styrke: 14
Peppe er ny på vejen
Har du været til undersøgelse på en neurologisk afdeling??

De er de eneste der kan vurdere om en scanning er på sin plads. Hvis ikke så slå i bordet over for din læge så h*n skriver en henvisning.

Min mand er scannet for nedslidning af ryggen. det viste sig at ud over skæve lændehvirvler havde han en mindre diskosprolaps i nakken. Den ville IKKE være blevet fundet ved alm. røgten.

Nu kender jeg ikke din alder, men min mand blev frarådet stivgørelse af lænden da bivirkningerne er for store og han var for ung til at de ville gøre det (34).
Peppe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2010, 14:27   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Peppe Se meddelelser

Nu kender jeg ikke din alder, men min mand blev frarådet stivgørelse af lænden da bivirkningerne er for store og han var for ung til at de ville gøre det (34).
Der er mange der har fået det meget værre efter en stivgørende operation, f.eks. problemer med løse skruer.

På netdoktor.dk kan man læse om nogle menneskers erfaringer med stivgørende operationer, men mange af dem forsvandt desværre da siden blev lavet om.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2010, 11:19   #6
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 15
PiaL er rigtig godt på vej
Du SKAL scannes!

Har først lige set din tråd - og jeg vil absolut anbefale dig at forlange henvisning til MR scanning! Af HELE ryggen inkl. nakken. At du ikke har fået det endnu, synes jeg er fuldstændigt vanvittigt med det medicinforbrug du beskriver.

Der kan være så mange ting galt - slidgigt, diskusprolapser, modic - og ja, dine symptomer i hænderne kan sagtens skyldes spændinger i nakken, som meget vel kan skyldes nogle alvorlige tilstande længere ned i ryggen.

Afsted med dig til lægen!
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2010, 11:36   #7
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
måske ide at høre om at få lagt guld in i ryggen det skulle også kunne hjælpe
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2010, 19:41   #8
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Når du siger "gigtmedicin", Cleo, mener så Ibuprofen?
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2010, 21:06   #9
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Når du siger "gigtmedicin", Cleo, mener så Ibuprofen?
Ja og jeg ved godt den er lidt bandlyst.men jeg har taget dem igemmen 8 år e sidste 3-4 år 1800 mg om dagen max

Det var det eneste der hjælp i starten,men da smerterne er blevet være med årne,suplerede jeg med alt for mange penodiler der heller ikke hjalp,og fik derfor dolol sammen med ibuprofen.
Vilket heller ikke altid hjælper men jeg kan da holde ud at være til,når jeg tager dem.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 11-11-2010 kl. 21:17.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2010, 23:18   #10
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Du ved godt, Ibuprofen kan give blødende mavesår?

Tag altid Ibuprofen sammen med et måltid!

Jeg vil anbefale dig, sammen med din læge, at forsøge at finde et andet præparat.

Læs mere om det (Ibuprofen = NSAID) på www.gigtforeningen.dk/nsaid.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Gode råd tak :0) zen-q Alt det andet 14 14-09-2012 08:27
10 gode råd...... phhmw Alt det andet 5 02-11-2010 13:53
Gode råd dittemor Dit og Dat 20 25-03-2009 00:38
gode råd søges fra gode mennesker;) nille Spørgsmål ang fleksjob 8 30-11-2007 18:47
7 GODE RÅD Hejdien Dit og Dat 3 28-12-2006 01:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension