K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-03-2011, 10:58   #11
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Her - er jeg sikker på - har du fat i noget ganske væsentligt!

Nemlig vurdering i modsætning til udredning.

Konsekvenserne af din skarpe konklusion forværres af, at det ikke blot er henvisning fra en lægekonsulent, men det kan også være fra en SB eller en fuldmægtig i et visitationsteam, som ingen - absolut ingen - medicinske forudsætninger har.

Hej til gamle og nye meddebattører

Enig enig!
Viden ER magt.

vi har simpelthen 'pligt til', som værende i den tynde ende af rebet, at nærlæse og PÅPEGE hver eneste fejl i sagsbehandling, korrespondance, 'direktiver', og afgørelser fra Systemet, fremfor blindt at lade os trække rundt i manegen, til forlængelse af sagsbehandlingen, så man ultimativt kan overføres til kontanthjælp.

Afkræv enhver udtalelse (fra sagsbehandler) som vil indskrænke dine handlemuligheder eller afskære dig fra yderligere hjælp, dokumenteret med en paragraf der underbygger udtalelsen.

Og sæt hælene i og stille spørgsmål, såfrem direktiverne virker ikke- befordrende på din sag.

Vend kanonerne - og dermed presset tilbage på de rigtige forbrydere - de inkompetende og lovbrydende papirskubbere, uden en korrekt faglig socialrådgiverbaggrund.

Her en til en start en paragraf du kan bruge til at få korrigeret urigtige oplysninger i en ressourceprofil/sagsmappe:

http://www.datatilsynet.dk/lovgivning/persondataloven/

Og her vi da lige en anden spændende fætter - Bekendtgørelse af lov om autorisation af sundhedspersoner og om sundhedsfaglig virksomhed:
https://www.retsinformation.dk/Forms...id=121913#Kap1

(forlyst dig evt. i hele tråden om denne: http://www.k10.dk/showthread.php?t=16736 )


Hvis du klikker på de mest aktive/paragrafridende debattøreres profilnavne, kan du på profilerne klikke på 'statistik' og vedkommendes samlede produktion på k10 vil så fremgå. Både som 'indlæg i tråde', eller som 'startede emner'.

flere af os gør os ekstra umage med at specificere indlægsemnet i overskriften, så du også her kan få et overblik over ting der muligvis kan komme dig til nytte.

Hvis du leger med søgefunktionen på siden er der også en guldgrube at grave i.

Held og lykke med klagerne!
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2011, 00:48   #12
maimai
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Indlæg: 44
Styrke: 14
maimai er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Menneskebarnet Se meddelelser
Her er så mit spørgsmål: Kan kommunen vælge at se bort fra en fejlbehæftet speciallægeerklæring? Er det realistisk, at jeg kan få en ny erklæring - en 2. opinion - hvis jeg beder om det? Og kan jeg klage over denne speciallægeerklæring? Den er virkelig meget, meget slem!
Puh, sikke da en rædselsfuld behandling du har fået - og sikke da et røvhul.

Ja for dælen, klag klag klag.

Og få så en henvisning til en anden psykiater
maimai er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2011, 09:14   #13
WhiplashRamt
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-03 2011
Indlæg: 3
Styrke: 0
WhiplashRamt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Menneskebarnet Se meddelelser
Jeg er simpelthen så taknemlig for alle svarene. Der er så mange fantastiske pointer jeg kan gøre brug af og råd jeg kan følge.

Jeg var ikke engang klar over der er forskel på en vurdering og en udredning. Og det er bare så godt at vide, at en lægelig vurdering af den fremtidige erhvervsevne falder udenfor rammerne for en statusattest. Psykiateren udtaler sig i klart om min fremtidige arbejdsevne.

Jeg klager sku' også til patientklagenævnet!

Så stort, rungende tak herfra!
Jeg har været udsat for det samme som dig, jeg har også PTSD som blev underkendt, gud ved om det er den samme psykiater.
Jeg er igang med at klage div. steder
WhiplashRamt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejsprøvning og lægeerklæring Minmor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 39 09-08-2012 11:44
special lægeerklæring karsten31 Spørgsmål ang fleksjob 15 26-01-2012 23:27
special lægeerklæring melkior Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 02-01-2012 22:27
lægeerklæring trunte Alt det andet 3 16-03-2011 15:41
Mulighedserklæring - ny lægeerklæring buster Nyt om loven 11 07-10-2009 23:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension