K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-03-2011, 03:12   #1
lola44
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2009
Lokation: Viborg
Alder: 41
Indlæg: 165
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
lola44 er ny på vejen
Hvor "fræk" kan man tillade sig at være?

Hej k10.
Nu har jeg langt om længe modtaget afmeldingsskrivelsen fra Reva, som falder 100% ud som jeg gerne ville have det.

Der står ting som: ubetydelig arbejdsevne, ingen mulighed for at komme på arbejdsmarkedet selv med mange skåne hensyn, ingen behandlingsmuligheder, tilstanden er kronisk og varig, meget stærkt nedsat funktionsevne, invaliderende smerter, fraråder kraftigt hård styrketræning, tunge løft, ingen gentagne bevægelser, Reva teamet anbefaler pension.

Så langt så godt, men så kommer problemet med at få min sagsbehandler i tale, der blev indkaldt til møde for at gennemgå afmeldingsskrivelsen på reva d. 22/2, 5 min før mødet melder min sagsbehandler afbud, med lovning om at hun indkalder mig til et møde hurtigst muligt.

3 dage efter modtager jeg den renskrevet afmeldingsskrivelse, efter ydeligere 8 dage forsøger jeg at ringe hende op og får lagt den første besked, først i mandags efter 2 beskeder og 5 opkald får jeg fat i hende.

Hun fortæller at hun har gennemlæst den 31 sider lange skrivelse og hun er gået i gang med pensions ansøgnings forberedelser, dvs at hun sagde at nu skulle hun til at lave min resurceprofil og klippe og klistre det fra afmeldingsskrivelsen ind i.

Undrende spørger jeg hende så om hun ikke allerede var begyndt på resurceprofilen, som jeg gav hende mit udkast af tilbage i oktober, hvor hun højt og helligt lovede mig at den ville hun have på begyndt inden hun stoppede 30 dec (hun er siden blevet forlænget til 30 juni), jamen ih og åh og hun havde jo så travlt...

Der sagde jeg til hende (pænt pakket ind) at det kan være rigtigt, at jeg skal vente i ydeligere antal mdr, fordi hun ikke gør sit arbejde (synes at 5 mdr må være tid nok til at lave en resurceprofil).

jeg spørger til hvad der skal ske nu og hun siger at når hun er færdig med resurceprofilen, vil hun indkalde til et møde hvor der skal udfyldes et spørgeskema som skal sendes med til pensionsteamet, derfra starter min ftp ansøgning officielt, der lover hun så igen at jeg nok skal få svar på ansøgningen inden sommer og inden hun stopper.

Jeg har ikke tænkt mig bare og vente uden opfølgning, men ringe til hende ofte for at presse lidt på med den resurceprofil, men hvor fræk kan man tillade sig at være?, planen var at give hende knap 14 dage inden jeg ringer igen, derefter en gang om ugen indtil den er færdig, er det at presse for meget eller skal jeg ringe oftere?.

En ting mere, hvor stor chance har jeg for at få ftp i første hug?
lola44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2011, 08:52   #2
Boa
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1
Styrke: 0
Boa er ny på vejen
pres bare på

Hej..
Hvis at lægge pres på er ensbetydende med at være fræk, så vær endelig fræk! I min sag har sagsbehandlere så absolut ikke haft kvaler med hverken trusler, løgn/bedrageri eller mobning. Så personligt er der ingen respekt for dårlige sagsbehandlere herfra.
Men hvis du ikke vil blive ved med at vente på at hun udfører sit arbejde ansvarligt, så kan du jo selv søge, på det foreliggende grundlag. Eftersom der jo ligger et nyt dokument om din arbejdsevne, eller mangel på samme, så er det måske en udmærket ide.
Jeg har selv søgt på det foreliggende grundlag.
Spørg endelig hvis der er noget du eller andre herinde vil vide.... jeg er rimelig skrap i paragraffer

ps. hvad mener hun med at klippe og klistre?????? hun skal da overhovedet ikke klippe noget som helst i deres rapport!
Boa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2011, 09:30   #3
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Alt på skrift!

send hende en mail! (tror faktisk jeg ville sende en kopi til rådmanden ) hvis du har hendes direkte mail, så mail BÅDE til den, og til hovedmailen på jobcentret - ellers bliver mailen måske ikke postjournaliseret

Kunne f.eks. være;

Citat:
Ved gennemgang af min sag kan jeg se, at jeg tilbage i oktober 2010 fremsendte mine kommentarer til min resourceprofil, og sagsbehandler i den forbindelse lovede at indarbejde mine kommentarer i RP inden udgangen af december.

Efterfølgende har jeg ingenting hørt, ej heller modtaget kopi af korrigeret resourceprofil.

D. 22. februar skulle jeg mødes med Dig, for at gennemgå afmeldingsskrivelsen fra Reva - en afmeldingsskrivelse der bakker mig fuldstændig op med hensyn til førtidspension. Dette møde aflyser du med 5 minutters varsel.

Jeg har efterfølgende prøvet at komme i kontakt med dig flere gange, incl. lagt flere beskeder, først mandag lykkedes det at komme i dialog med dig.

Du oplyser i samtalen, at du nu skal til at gøre resourceprofilen færdig. Dette undrer mig, da mine kommentarer blev fremsendt i oktober, og eneste nye oplysninger er REVA-afmelding, som du jo har haft i nu 1 måned (?)

Da det tærer ekstra meget på mig ikke at have en afklaring, og jeg samtidig har en følelse af at min sag forhales unødigt, skal jeg venligst anmode om at få oplyst, hvornår min sag forventes færdigbehandlet og overgår til behandling mhp. førtidspension.

Samtidig ønsker jeg indsigt i alle tilgængelige aktstykker; herunder notater, mødereferater og aktens journalliste. Med hensyn til notater henviser jeg til lovens krav om notatpligt, jf. bl.a. §6 i Lov om offentlighed i forvaltningen.

Til orientering sendes denne henvendelse til orientering til rådmanden.
Odense er absolut ikke kendt for at have en fantastisk notatpligt, så dine beskeder/samtaler osv. er i bedste fald ikke noteret, i værste fald kan du måske ikke genkende indholdet i journalen efterfølgende.
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2011, 11:26   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er korrekt at oplysningerne fra Reva til ind i ressourceprofilen.(du skal ikke være nervøs ved at hun siger klippe klistre).

Det er kun de relevante citater der medtages under ressourceprofilens 12 delelementer.
Feks citatet du omtaler, vil formodentlig medtages under samlet konklusion, for at bakke indstilling til pension op.

reva dokumentet vil følge med til udvalget, som særskildt bilag, ligesom feks lægedokumenter mv.

Prøv at se om kommunen har frist på hvor lang tid ressourceprofilen skal være undervejs.

Du kunne sende en mail/brev(husk da stempel) hvor du kort ref jeres aftaler, herunder at du spørger eksakt til hvornår du kan forvendte at ressourceprofilen er færdig.
Efterfølgende er det lettere at holde sagsbehandler op på de aftaler der indgåes.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2011, 12:27   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg oplevede jo også, at der var mange forhindringer, der skulle overstås før min sb fik lavet min rp færdig.
Da den så var færdig var der tilsyneladende flere forhindringer, der skulle overstås.

Jeg blev så træt af alle deres undskyldninger, at jeg søgte en §17, på det foreliggende.
Og kort efter blev jeg tilkendt fp efter §18.

Jeg er selv overbevist om, at det var min §17-ansøgning, der fik sat skub i tingene.

Som jeg læser det du skriver fra Reva, så skulle der vist ikke være nogen vej udenom en fp.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2011, 04:37   #6
lola44
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2009
Lokation: Viborg
Alder: 41
Indlæg: 165
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
lola44 er ny på vejen
Citat:
Prøv at se om kommunen har frist på hvor lang tid ressourceprofilen skal være undervejs.
Synes ikke at kunne finde en dicideret behandlingsfrist på resurce profil, men fandt dette under lov om social pension:

§18: Beslutning om overgang til behandling efter
reglerne om førtidspension.
1 måned. Fristen kan forlænges ved mangelfuld
afklaring/ressourceprofil el. tvivl om varighed
af nedsættelse af arbejdsevnen

Tyder jeg det rigtigt, at når jeg modtager et brev fra pensionsnævnet at ansøgning om pension er påbegyndt, så har de 1 måned til at afgøre sagen?, jeg synes at have læst mange steder, at 3 mdr er normal fristen.
lola44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2011, 09:18   #7
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg læser det som det kan tage en månede mere, ud over de 3 månder,hvis der er mere der skal indhentes.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2011, 16:05   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af lola44 Se meddelelser

§18: Beslutning om overgang til behandling efter
reglerne om førtidspension.
1 måned. Fristen kan forlænges ved mangelfuld
afklaring/ressourceprofil el. tvivl om varighed
af nedsættelse af arbejdsevnen

Jeg ved ikke hvor du har fundet det, men den måned må være den tid teamet må bruge på, at finde ud af, om der er nok i din sag til, at de mener den skal overgå til behandling efter reglerne om fp (altså videre til pensionsnævnet)

Tyder jeg det rigtigt, at når jeg modtager et brev fra pensionsnævnet at ansøgning om pension er påbegyndt, så har de 1 måned til at afgøre sagen?, jeg synes at have læst mange steder, at 3 mdr er normal fristen.
Når sagen er overgået til behandling efter reglerne om pension, så har pensionsnævnet 3 mdr. til, at træffe en afgørelse.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2011, 18:31   #9
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Det tog min sagsbehandler 2½ måned at lave ressourceprofilen EFTER han havde besluttet at indstille mig og havde alle oplysninger (og det var endda en måned efter arbejdsprøvning var afsluttet)... Fra han sendte pensionsindstillingen til dem, der skal behandle den, tog det en måned før jeg fik brevet om, at nu havde de modtaget den. Så gik der YDERLIGERE 1½ måned før jeg fik afgørelsen. Det er 6 måneders administrativ behandlingstid efter endt arbejdsprøvning.

Ryk du bare endelig løs!!! Og som en anden skriver - brug mails! Så har du dokumentationen i orden, hvis der skulle blive problemer med sygedagpengeperioden - så kan du bevise at det er ikke er dig, der er skyld i at tingene tager så lang tid.
__________________

Mange hilsener
Pia

not much is so much more than nothing
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2011, 23:31   #10
lola44
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2009
Lokation: Viborg
Alder: 41
Indlæg: 165
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
lola44 er ny på vejen
Citat:
Jeg ved ikke hvor du har fundet det, men den måned må være den tid teamet må bruge på, at finde ud af, om der er nok i din sag til, at de mener den skal overgå til behandling efter reglerne om fp (altså videre til pensionsnævnet)
Har fundet det på Odense kommunes hjemmeside.

Uha jeg må nok tage mig sammen til at få skrevet en mail, men jeg kan ikke fordrage at skulle prøve på at formulere mig på skrift, synes altid det bliver noget rod jeg får skrevet, når det er til sådan noget.
lola44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Det er billigere at ikke være "reelt enlig" Abraxus Politik og Samfund 5 26-01-2013 16:57
Kan en "moderne" politiker være et godt menneske? Tante Ana Politik og Samfund 1 06-12-2011 22:01
Vil du være med til at helbrede "Det syge system" CHNEVIDE Politik og Samfund 16 04-09-2011 18:46
Det kræver sku sin "mand" at være sygemeldt Lille mig Spørgsmål ang fleksjob 6 17-09-2010 20:08
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension