K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-03-2011, 14:48   #1
joan2
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2010
Lokation: København
Alder: 55
Indlæg: 40
Styrke: 15
joan2 er ny på vejen
brug for lidt hjælp!

Jeg røg på kontanthjælp den 17/11 2010 efter 4år på sygedagpenge. Jeg har været til møde på et jobcenter hvor de nu vil indhentet mine sygepapir fra diverse læger og hospitaler.
Den 1.dag jeg var ledig var jeg inde og melde mig ledig/sygemeldt på kontanthjælp, men ellers har jeg intet hørt. Jeg undrer mig over om man ikke skal til samtale hos en sagsbehandler??? Jeg vil gerne vide hvilke rettigeheder og muligheder jeg har og hvad sker der med fremtiden.
Det er enormt hårdt at ryge på kontanthjælp økonomisk. Jeg ringede til socialcenter i valby for at få hjælp til en billigere lejlighed og et sted at bo hvor der er mindre støj, men fik bare at vide at kommunen ikke længere kan give folk en bolig.
Ringede til Ydelseservice i København for at få økonomisk hjælp men den hjælp jeg kan få skal betales tilbage. De vil ikke hjælpe mig fordi jeg har en ejerlejlighed. Men jeg kan ikke finde en lejebolig som er billigere end min ejerlejlighed. Jeg har skrevet mig op til nogle boliger hos KAB med der er over 20 års ventetid.
Jeg skal væk herfra hvor jeg bor nu for her er meget larm fra mine underboer som spiller høj musik døgnet rundt, det driver mig til vanvid og gør at jeg ikke kan sove/slappe af når jeg vil. Hvilket jeg har stort behov for grundet min kroniske migræne.
Hvor længe går der før man får besked om man får førtidspension.
Kommunen har sagt nej til en pension, men det er socialcenteret som skal komme med det endelig svar.Kommunen har sendt min sag til socialcenter København den 12/11 2010 hvor de hurtigst muligt vil træffe en afgørelse.
Skal man selv rykke for et svar???
Jeg håber at der er en venlig sjæl som kan hjælpe mig.
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Joan
joan2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 16:10   #2
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Øhm. Du må nok indstille dig på en længere kamp for at få ftp.
Du skal først have lavet en ressourseprofil.
Derefter div. arbejdsprøvninger i kortere eller længere varrighed.
Læger og speciallæge udtalelser. mm

Det er ikke noget man bare får, skal Jeg hilse at sige.

kram til dig.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 17:57   #3
joan2
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2010
Lokation: København
Alder: 55
Indlæg: 40
Styrke: 15
joan2 er ny på vejen
ja tak det ved jeg alt for godt. Jeg har været det hele igennem, resourceprofil, læger, hospitaler, arbejdsprøvninger.Men jeg er for syg til at arbejde og for rask til pension. Jeg har været 4 år på sygedagpenge og nu 4 mdr på kontanthjælp.
joan2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 20:17   #4
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Hej Joan2!

Hvad er det, helt præcist, der er sendt til "Socialcenter Kbh." (Matthæusgade?) i november 2010?

P.S. Har netop læst din tidligere tråd: Jeg tror, det ville være en god idé, hvis du lægger et link eller bedre ridser en kort forhistorie op.

Jeg forstår, du har en FP-ansøgning (§ 17 på foreliggende dokumentationsgrundlag eller § 18?), der er indstillet negativt af Visitationsteamet. Nu befinder ansøgningen sig i Pensionsnævnet i Matthæusgade?

N.B. Der må være en ejerforening, hvor du bor nu, som kan stoppe dine underboers larmende adfærd -det er helt uacceptabelt.

Sidst redigeret af Carmen; 17-03-2011 kl. 21:23.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2011, 09:14   #5
joan2
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2010
Lokation: København
Alder: 55
Indlæg: 40
Styrke: 15
joan2 er ny på vejen
Hej Carmen!

Visitationsteamet har sagt nej til en førtidspension og sagen skal nu afgøres i pensionsnævnet.
Jeg spørger om hvor lang svar tid har de til at afgøre sagen? Da jeg var til samtale i Jobcenteret mente de at de havde 3 måneder. Nu er der gået 4 måneder og jeg har intet hørt. Kan jeg selv ringe og hører om hvordan det går med sagen???

Hvad angår larmen i min ejendom så har jeg klaget til bestyrelsen og de har snakket med dem som larmer også er der fred i 14 dage også starter larmen igen. Jeg er desværre den eneste som har klaget og det er ikke nok til at boligadministrator vil gøre noget ved sagen. Jeg har 2 underboer og de larmer begge så de vil nok ikke klager over hinanden. min nabo hører ikke larmen og den den anden som bor i opgangen bor her kun om vinteren og når hun endelig er her hører hun intet for hun er altid fuld, hun kan sover fra alt.
Jeg har prøvet at komme i kontakt med dem som larmer men de lukker ikke op når jeg ringer på hos dem, jeg har skrevet breve til dem, politiet har været her 2 gange. De lukker dårligt nok op når politiet er her, sidst måtte politiet råbe at det var politiet og banke hårdt på døren. Men lige så snart politiet er kørt spiller de bare videre.
Bestyrelsen og jeg blev enige om at jeg skulle tale med mine underboer og at bestyrelsen ville være med som vidner. Min underbo i stuen sagde at hvis han skulle være i sammen rum som mig vidste han ikke hvad han kunne finde på og at han ikke ønskede at snakke med mig. Nu har jeg opgivet at få fred og ro. Så jeg vil gerne flytte men har ikke råd til at bo andre steder.
joan2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2011, 09:55   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Kan du ikke påtage deres larm på telefonen fra gangen til bevis for bestyrelsen?

Tag imod lån efter §34, selvom det skal betales tilbage.
Hvis du havner i en situation hvor du ikke kan betale tilbage feks førtidspension, har du krav på betalingsevnevurdering, med større rådighedsbeløb, og fratrukket dine merudgifter ifm sygdom mv.

Du skal ikke ringe, men skrive evt mail, ellers skal du have stempel med kopi til dig selv, for at høre hvornår du kan forvendte afgørelse og svar.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2011, 17:13   #7
joan2
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2010
Lokation: København
Alder: 55
Indlæg: 40
Styrke: 15
joan2 er ny på vejen
Hej Popiae! Bestyrelser siger at optage lyd ikke er bevis nok, det kunne bare være noget støj jeg selv havde lavet og optaget. Jeg føler at det er mig som er problemet. Fik at vide at når folk ejer deres lejlighed så kan man gøre hvad man vil og hvis jeg er utilfreds så kunne jeg bare flytte eller melde mig ind i bestyrelsen.

Jeg vil skrive et brev til pensionsnævnet og hører hvornår der kommer et svar.

Jeg var idag til lægen og fik at vide at jeg har fået en depression som jeg nu får medicin for og jeg skal gå til samtale en gang om ugen hos egen læge. Det tager meget hårdt på mig at være syg og skulle kæmpe mod systemmet.
joan2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2011, 17:36   #8
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af joan2 Se meddelelser
Hej Carmen!

Visitationsteamet har sagt nej til en førtidspension og sagen skal nu afgøres i pensionsnævnet.
Jeg spørger om hvor lang svar tid har de til at afgøre sagen? Da jeg var til samtale i Jobcenteret mente de at de havde 3 måneder. Nu er der gået 4 måneder og jeg har intet hørt. Kan jeg selv ringe og hører om hvordan det går med sagen???

Jeg var det samme igennem i 2010, som du er nu:

I negativ indstilling fra Visitationsteam står anført, at sagen vil blive behandlet "hurtigst muligt" i Pensionsnævnet. Jeg har lige tjekket: Det tog godt 3 mdr..
Jeg tror næppe, at der er lovgivning for det, med mindre det er en § 17, så har Pensionsnævnet maximalt 3 mdr. før du har afgørelsen.

Ring endelig, desto mindre mulighed for at glemme dig! Eller endnu bedre, skriv!


Hvad angår larmen i min ejendom så har jeg klaget til bestyrelsen og de har snakket med dem som larmer også er der fred i 14 dage også starter larmen igen. Jeg er desværre den eneste som har klaget og det er ikke nok til at boligadministrator vil gøre noget ved sagen. Jeg har 2 underboer og de larmer begge så de vil nok ikke klager over hinanden. min nabo hører ikke larmen og den den anden som bor i opgangen bor her kun om vinteren og når hun endelig er her hører hun intet for hun er altid fuld, hun kan sover fra alt.
Jeg har prøvet at komme i kontakt med dem som larmer men de lukker ikke op når jeg ringer på hos dem, jeg har skrevet breve til dem, politiet har været her 2 gange. De lukker dårligt nok op når politiet er her, sidst måtte politiet råbe at det var politiet og banke hårdt på døren. Men lige så snart politiet er kørt spiller de bare videre.
Bestyrelsen og jeg blev enige om at jeg skulle tale med mine underboer og at bestyrelsen ville være med som vidner. Min underbo i stuen sagde at hvis han skulle være i sammen rum som mig vidste han ikke hvad han kunne finde på og at han ikke ønskede at snakke med mig. Nu har jeg opgivet at få fred og ro. Så jeg vil gerne flytte men har ikke råd til at bo andre steder.
Jeg har samme problem her, dog ikke musik.
Det har stået på siden efterår 2009.
Jeg har henvendt mig skriftligt til underboen 3 gange og sidste gang, her for nylig meldte jeg klart ud, at vores nat skulle respekteres som et minimum (tidspunkt angivet), ellers ville der prompte ske kvittering samme dags aften, hvor vi ville benytte vores favoritsko og ikke som sædvanlig hjemmesko, som altid bruges af hensyn til naboerne.
Og tænk, det virker som om, at underboen gerne vil sove, når vedkommende er gået i seng...
...efter vi har kvitteret 3 gange.
Er der ikke så lydt, at du nogenlunde ved, hvornår der soves?


Ellers er Popiaes forslag om at optage larmen godt, så du kan dokumentere lydniveauet overfor bestyrelsen.

Håber der kommert en løsning - det er ikke rimeligt, at DU skal flytte, fordi andre ikke tager hensyn.


Du nåede lige at komme før mig, Joan:
Din bestyrelse lyder nogenlunde lige så effektiv som vores - derfor ser jeg mig nødsaget til at reagere så primitivt, vil man ikke høre, så må man føle = forstår man ikke, at det ikke er acceptabelt ikke at kunne sove i sit hjem, når man har behov og ønsker det, så må man jo selv holdes vågen, når man havde planlagt at sove.

Sidst redigeret af Carmen; 18-03-2011 kl. 17:43.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2011, 19:06   #9
Peppe
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: Skive
Indlæg: 332
Styrke: 14
Peppe er ny på vejen
Citat:
Støj fra naboen

Hvis naboen larmer mere end almindeligt acceptabelt, eksempelvis med høj musik eller støjende maskiner, kan man henvende sig til politiet. Ved udendørs arrangementer, byfester, festivaler, koncerter og lignende, skal politiet som regel give en tilladelse.

Klager over for meget støj ved selve arrangementet skal derfor også rettes til politiet.
http://www.brk.dk/brk/site.aspx?p=16652

Står der ikke noget i din lejekontrakt om husorden og regler?

Der burde der være nævnt hvornår der skal være ro på hverdage og weekender!
__________________
Størst er den som ligger ned, men stadig har kræfter til at hjælpe andre!
Peppe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2011, 20:51   #10
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Peppe er inde på noget vigtigt, nemlig miljø.

Her var et støjproblem i 2007, hvor jeg talte med en ingeniør i Kbh. Energi, som henviste til Miljøkontrollen, som han personligt havde oplevet løste et støjproblem i City, hvor de var stærkt generet af resonansstøj i en trappeopgang.

Miljøkontrollen kommer uden beregning, er flinke og kan give pålæg om fjernelse af støj, idet Miljøkontrollen er en myndighed.

Miljøkontrollen i Københavns Kommune/Center for miljø har tlf. nr. 3366 5800.

Prøv at fange en Max Møller (tidligere VVS, nu sagsbehandler i Miljøkontrollen) på 3366 5875, kan anbefale ham på det varmeste.

Tager han sig af den type støj, du er udsat for, så kommer han ud, sætter lydanlæg op (i en lille uges tid, hvis jeg husker ret) og tolker efterfølgende på optagelsen.

Ligger støjen over 30 dB i dagtimer og/eller over 25 dB i aften- og nattimer (if. mine noter) får bestyrelsen et pålæg om at få støjen bragt til ophør.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har brug for lidt hjælp Tin Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 25 07-10-2011 10:16
undskyld min påtrængenhed, men har brug for lidt hjælp Fonze Alt det andet 2 14-03-2011 19:15
Er lost og har brug for lidt hjælp smilieme Spørgsmål ang fleksjob 11 05-02-2011 10:57
ny her, brug for lidt profhjælp. Martin h Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 30 20-10-2010 23:31
har brug for at skrive lidt Appelsin Spørgsmål ang fleksjob 2 05-03-2009 15:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension