K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-03-2011, 19:53   #21
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MM73 Se meddelelser
Min hofteopr. mormor på 86 år, kan ikke en gang få hjælp vedr. indkøb.

Er det lovmedholdeligt? Ingen hjælp!

Hun bruger en lev.ordning, hvor alt også koster en formue.

Håber så sandelig så, at hun har en større formue at trække af!

Jeg kan af gode grunde ikke handle for hende, hun bor også på 2 sal.
Men køber da en pk. rugbrød og chokolade mv., med derud til hende.

Sødt af dig, at du køber noget med. Nej, det er problemet med de indkøb til pårørende: Dem, der fysisk kan, har jo ikke tid og os, der har tiden, kan ofte ikke fysisk.

Hun kan få støvsuget hver 3 uge, de har lige skåret ned på det, før var det hver 14 dag.
Hun går rigtig dårligt og har rolator.
Hun bor i Holte, altså en RIG kommune.
Har arbejdet til hun gik på pension, er nedslidt pga. slidegigt.

SÅ SYND for din Mormor!

De skulle SKAMME SIG i HOLTE!


Jeg sidder også og tænker, hvad JEG skal gøre, hvis jeg en dag får brug for hjælp ?!
Jeg har ikke råd til de dyre ordninger, som enlig kontanthjælpsmodtager med barn.

Nej, det er jo derfor, det er så forrykt at tilbyde ordninger, der er hundedyre!
Jeg spurgte hjemmehjælpen i dag, om hun ikke havde indtryk af, at hendes borgere havde en stram økonomi, hvilket hun bekræftede.
Om jeg overhovedet ville henvende mig til kommunen, hvis jeg havde formue...
og det tror jeg, gælder alle.


Og ja, gu er det hårdt at skulle gå derned/hjem OG bære poserne op..

Jeg bruger min datter's klapvogn, når jeg handler, er ligeglad om folk glor og hvad de siger (for det GØR de, når man triller rundt med poser i den).

Du har da bare løst opgaven godt med omtanke!

En dag sagde en mand bl.a. (da jeg var nede og handle med min datter, som er 8 år) :
Er hun ikke lidt for stor til at skulle sidde i klapvogn ?!

Ja, utroligt, hvad folk nogen gange siger! Så længe det er venligt, er det okay! Vil vædde på, han slet ikke har tænkt tanken, at klapvognen var god til varer...

Jeg håber at der kommer en ordning, på dit problem og alle andres.

Tak, søde, desværre tror jeg, det kræver en større indsats, før vi kan ændre på det.
Europas storhedstid er på retur og vi kommer til at opleve knappe tider!

Det er bare ikke fair, at syge og ældre betaler en uforholdsmæssig høj pris.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2011, 20:36   #22
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Jeg kender ikke noget som helst til det med at få det men har købt taget hjem af en anden person, Der for svarer jeg som jeg gjorde. Bor i et Botilbud hvor vi selv køber ind. har 2 gange Beg om hjælp til at få købt ind. håber godt en dag at kommunerne får øjnene op for hvad de har gjort ved os alder som har så hårdt Brug for hjælp.

Det ville være dejligt hvis der var en fra k10 der kunne hjælpe dig
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2011, 20:44   #23
havheks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2010
Indlæg: 206
Styrke: 14
havheks er ny på vejen
der er nogen coop og andre butikker som køre varer ud,selvfølgelig mod betaling,i mit tilfælde 25 kr.men det vil da aldrig blive så dyrt som dine gulrødder,måske du kunne få en ung dreng eller pige til at handle ind får dig.
og kan ikke forstå du ikke kan få en skriftlig afgørelse,det burde du kunne,ellers er det jo lidt svært ,at kunne anke den..
havheks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2011, 12:10   #24
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Modtager du hjemmehjælp i Københavns Kommune og har du været udsat for drastisk nedskæring indenfor den seneste tid?

Jeg har netop fået beskåret rengøringshjælp med 75% og personligt indkøb på 45 min. til at være tvangskunde i et internetfirma (valg mellem to firmaer) med hundedyre priser fx. 1 kg øko-gulerødder til 18 kr. mod Netto- og Faktapriser på ca. 8 kr for samme vare.

Det var ikke et særligt behageligt visitatorbesøg - i modsætning til første visitatorbesøg i 2008, der var en sygeplejerske med faglig indsigt i diagnoser samt et meget empatisk menneske.

Sidste besøg var meget SB-agtigt...

Hvad er din oplevelse? Kører det okay?
Hej. Jeg bor ikke i København men LTK, også her har de været ude med sparekniven, jeg fik taget 1 time fra min rengøring, og min søster som lige er flyttet til Gladsaxe kommune, har også kun fået et tilbud om indkøb fra netbutikker, dog her er det 3 man kan vælge imellem, men alle med Super brugsen eller daglig brugsen priser, og det er jo ikke der man spare penge som fattig. Øv. Kh Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2011, 20:10   #25
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Indiansummer Se meddelelser
Hej. Jeg bor ikke i København men LTK, også her har de været ude med sparekniven, jeg fik taget 1 time fra min rengøring, og min søster som lige er flyttet til Gladsaxe kommune, har også kun fået et tilbud om indkøb fra netbutikker, dog her er det 3 man kan vælge imellem, men alle med Super brugsen eller daglig brugsen priser, og det er jo ikke der man spare penge som fattig. Øv. Kh Indiansummer
Hej Indiansummer (dejligt navn)!

Min rengøring blev beskåret fra 2 timer hver 14. dag til 0.5 time hver 14. dag.

Der bliver da lagt en fast rute for hjemmehjælpere direkte til Jobcentrene, ingen krop er beregnet til at arbejde i det tempo...

Brugsen-priser ligger langt under Supervare (prøv at google) og det andet firma, Intervare, som tilbydes her i byen, bliver du slet ikke orienteret om priserne, som ikke fremgår på nettet plus sidste firma disponerer over tidsrummet fra kl. 13 til 18, hvis man ønsker eftermiddagslevering.
Det er så kontraktbrud ifølge en fuldmægtig, som jeg har talt med, hvorfor jeg selv må sørge for at få leveringsbetingelserne på skrift for at kunne gå videre med det...fast arbejde!

Det er under al kritik, at byde borgere med stram økonomi en indkøbsordning til skyhøje priser!

Desuden hjemmebinder man borgere: Hvad før ét firma klarede, kommer fremover til at køre på 3-4 firmaer her i hjemmet.

Alt i alt dybt godnat!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2011, 20:13   #26
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vej86 Se meddelelser
Jeg kender ikke noget som helst til det med at få det men har købt taget hjem af en anden person, Der for svarer jeg som jeg gjorde. Bor i et Botilbud hvor vi selv køber ind. har 2 gange Beg om hjælp til at få købt ind. håber godt en dag at kommunerne får øjnene op for hvad de har gjort ved os alder som har så hårdt Brug for hjælp.

Det ville være dejligt hvis der var en fra k10 der kunne hjælpe dig
Det er helt okay, som du svarede, Vej86, og fint at du fortæller, hvordan det fungerer, hvor du bor :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2011, 20:31   #27
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af havheksen Se meddelelser
der er nogen coop og andre butikker som køre varer ud,selvfølgelig mod betaling,i mit tilfælde 25 kr.men det vil da aldrig blive så dyrt som dine gulrødder,måske du kunne få en ung dreng eller pige til at handle ind får dig.
og kan ikke forstå du ikke kan få en skriftlig afgørelse,det burde du kunne,ellers er det jo lidt svært ,at kunne anke den..
Ved personligt indkøb må der maximalt bæres 8 kg - det, synes jeg, er for tungt for en meget ung.

Visitator ville blot ikke give en skriftlig afgørelse, FØR jeg havde valgt internetbutik, hvilket jeg ikke kan se har noget med afgørelsen at gøre.

Har talt med visitator igen, hvor hun var mere medgørlig - UTROLIGT at man skal tale med store bogstaver, før man bliver hørt - men visitator er og bliver tung at danse med.

Til at undvære beklædning og andre større ting i en uge fra et vaskeri, var kommentaren at så må man jo købe noget mere...yea, right, en rullemadras mere, en dyne mere, et vattæppe mere osv.!

Til de skyhøje priser på dagligvarer var kommentaren, at så kunne jeg jo selv købe hjem fra andre internetbutikker...

Jeg har for nylig talt med mit private hjemmehjælpsfirma, der kunne fortælle mig, at oktober sidste år væltede det ind med massive nedskæringer på alle borgere under 67 år i Københavns Kommune...

Tankevækkende...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2011, 19:19   #28
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Opdatering:

Afgørelse fra visitator er nu modtaget - resultatet bliver at hjemmehjælpen kommer til at blive fordelt over 4 firmaer (2 til dagligvarer, 1 til støvsugning + gulvvask og 1 til vask).

Disse 4 firmaer er det ikke realistisk at få til at komme samme eftermiddag, hvilket vil hjemmebinde mig i hverdagene.

Er der nogen, der har erfaring med at anke over afgørelser fra Hjemmeplejevisitationen?

Hvis ja, modtages tips med kyshånd :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2011, 22:10   #29
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
nej ingen kan klare tempoet -jeg var selv på et rengøringshold i hjemmeplejen-5 rengøringer da det var værst i ferier kunne vi blive bet om at tage en rengøring mere hvis vi kunne nå det.med de nye ned skeringer kunne man jo nemt nå det men ingen kunne holde til det ,der var mange der søgte væk eller søgte andet job

Når jeg tænker på de autonome de tog et hus og fik det.

Hvad så med at alle jer der har hjemmehjælp,blev enige om en aktions dag,og så snup en hjemmehjælper måske i så kan belolde "den"

jeg forstår ikke at der kan skæres mere,der er jo ikke noget at skære af...
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2011, 11:32   #30
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
nej ingen kan klare tempoet -jeg var selv på et rengøringshold i hjemmeplejen-5 rengøringer da det var værst i ferier kunne vi blive bet om at tage en rengøring mere hvis vi kunne nå det.med de nye ned skeringer kunne man jo nemt nå det men ingen kunne holde til det ,der var mange der søgte væk eller søgte andet job

Det har du ret i, c.l.e.o., der er skåret så meget ned at det dels er at gøre nar af borgererne og dels vil det sikre en lind strøm af nedslidte hjemmehjælpere til Jobcentrene og derfor bliver rengøringen her også lagt sammen til én gang pr. måned (i stedet for hver 14. dag af 35 min til knap 70 kvadratmter), så det bare er LIDT humant for hjemmehjælperen.

Når jeg tænker på de autonome de tog et hus og fik det.

Hvad så med at alle jer der har hjemmehjælp,blev enige om en aktions dag,og så snup en hjemmehjælper måske i så kan belolde "den"

Hvorfor ikke :-)

jeg forstår ikke at der kan skæres mere,der er jo ikke noget at skære af...
Næe, man kunne jo helt ophøre med praktisk hjælp - forskellen på at blive kvalt i 75% støv eller i 100% støv er jo egentligt ligegyldigt, det sidste ville da gå lidt hurtigere, det kunne jo være en fordel ;-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjemmehjælp vis-a-vis fleks/ftp Kalevala Spørgsmål ang fleksjob 5 01-06-2012 19:04
Færre får hjemmehjælp halse Politik og Samfund 4 25-04-2012 23:31
Er Komm. måske lidt pressede??? helle4 Politik og Samfund 1 29-10-2010 23:52
Kan jeg få hjemmehjælp og hvordan pinballs Alt det andet 12 04-04-2010 11:33
København Komm. Rådighedsbeløb @PerChr Dit og Dat 0 13-07-2009 00:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension