K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-12-2012, 17:56   #1
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Nasse-Timm

Lidt "spøjs" historie:

Citat:
Provokatør: »Nasse-Timm er udtryk for en betændt tendens i samfundet«
Citat:
»Selve projektet er en reaktion på de seneste mange måneders debat om såkaldte Fattig-Carina og Dovne-Robert«, siger Martin Martensen-Larsen.

»Det værste var den måde, politikerne reagerede på, når de her personer kom i medierne. Det værste var, at det virkede, som om de her personer kom til at afgøre hele den politiske debat, som om de afspejlede hele den danske befolkning«.
http://politiken.dk/kultur/ECE185343...s-i-samfundet/

Og link til samme historie på Nyhederne, men med spørgsmål til og svar fra MML:

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/...litikerne.html

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2012, 18:32   #2
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 15
GentleGiant er ny på vejen
Idéen/irritationen bag er som sådan ganske god, udførslen ramte bare helt forkert. For hans "Timm Droese" (anagram for mediestorm) er ikke et eksempel på samme måde, som Robert og Carina var det, som man kan generalisere ud fra.
Så, igen, god idé, dårlig udførelse.
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2012, 22:12   #3
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Enig, GentleGiant. Tanken bag var rigtig, rigtig god, og det han sagde på news var også rigtigt godt. Men det falder lidt til jorden, når han nu er en "professionel provokatør" og ikke en ildsjæl på fx socialområdet...

Og så undre jeg mig såre over, at der stort set ingenting er nævnt om det andre steder end på news og politiken... Kunne det være fordi, hans budskab ikke lige passer ind i den blå presses dagsorden...?

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2012, 23:43   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det hele er sgu så i scene sat, her forleden spørger BT befolkningen om kontanthjælpssatsen er for lav/høj/tilpas og der svarer største del af gruppen, at den er tilpas.

Dette behager ikke BT, så Torsdag morgen smider de en ny sag på om en enlig Mor til 4 der modtager 23.000 kr - for en gang skyld kan man kommenterer.

Hen under eftermiddagen smider de forslagene til reformerne ud, og hen under aftenen, spørger de igen befolkningen om kontnthjælpssatsen er tilpas/lav/for høj - og nu mener flertallet at kontanthjælpen er aaaalt for høj!!

Nu er BT glade, de har vendt billedet til deres fordel - bolden ligger nu på blå banehalvdel.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2012, 17:01   #5
hansenheidi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2012
Indlæg: 91
Styrke: 13
hansenheidi er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Det hele er sgu så i scene sat, her forleden spørger BT befolkningen om kontanthjælpssatsen er for lav/høj/tilpas og der svarer største del af gruppen, at den er tilpas.

Dette behager ikke BT, så Torsdag morgen smider de en ny sag på om en enlig Mor til 4 der modtager 23.000 kr - for en gang skyld kan man kommenterer.

Hen under eftermiddagen smider de forslagene til reformerne ud, og hen under aftenen, spørger de igen befolkningen om kontnthjælpssatsen er tilpas/lav/for høj - og nu mener flertallet at kontanthjælpen er aaaalt for høj!!

Nu er BT glade, de har vendt billedet til deres fordel - bolden ligger nu på blå banehalvdel.

så enig ,
og frygteligt .. de finder en historie der skrives så folket ser lidt rødt så er de klar med nye love osv så trist som samfundet og menneske omsorg er blevet til spark til dem der ligger og tro aldrig det rammer dig selv,

men nu godt det han fortalte på tv
__________________
De værste overgreb imod mennesker er begået med loven i ryggen og af Folk der sagde jeg passer bare min Job.
hansenheidi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2012, 17:54   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg savner bare lidt mere journalistisk modspil på de store organer, nogen der ser det fra vores side af bordet og som vil trække de enlige ikke-forsørgere frem i rampelyset...

I dag kan man jo kun læse ''vores'' historier på de mindre organer og ofte fra anonyme journalister - ellers går det over i parodi, så man kan morer sig over alt det tragiske i stedet.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2012, 18:18   #7
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja de tager hele tiden forsørgere som eksempel det er i al fald der sætter debatten igang og som man hører om.

Det "arbejdende" folk på facebook går igen i spåner og skriger op over hvor meget de skal arbejde for at forsørge "os".

Måske skærer man i den nye reform på de øvrige offentlige ydelser fremfor kh.? Jeg har ikke lige fulgt med, men ser om jeg kan komme efter det.

Dog afholdere jeg mig generelt fra at give til tiggere i Danmark, mener at vi alle bør kunne overleve i forhold til hvad der gives.

Ps. web, det er snart ikke jul mere, hvad med nogle nytårs smilies, kan du klare den.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 28-12-2012 kl. 18:44.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2012, 02:48   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Førtidspensionerne skæres jo også, men det hører man ikke så meget om, muligvis for det ER vedtaget?!
Vi mister også rigtig mange penge af åre......husker ikke slutbeløbet i 2020, men det var ikke småpenge. IMO.

Synes bare alle er mod alle lige i øjeblikket, jeg ved sgu ikke hvorfor folk pludselig er blevet så egoistiske, det er mig, mig, mig, mig, hele vejen igennem div debatter, der er ikke én der tænker på andre end sig selv. Bortset fra de grupper der genkender sig selv i de andres hyleri, altså.

Selv blandt os på overførsel er jeg begyndt at spore et had mod hinanden der udspringer af millimeter demokrati og et sært ønske om, at hvis JEG har det dårligt, så skal alle helst have det dårligt. Der er ingen fra samme båd, der må have det bedre end andre. Lige i øjeblikket er der kamp mod enlige førsørgere vs enlige ikke forsørgere.....og jeg kommer lige fra en debat hvor flere ikke forsørgere nærmest VRÆNGEDE UD, at så måtte de jo bare få nogle unger, så de også kunne malke systemet. SUK!!!

Sørgeligt.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2012, 03:44   #9
Boras
Elsker at være her på K10
 
Borass avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2011
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 95
Styrke: 13
Boras er ny på vejen
Mit udgangspunkt er: jeg er nu i denne situation, det kan jeg desvære ikke ændre, det må jeg så forholde mig til.

Der er nogle regler som er bestemt af andre og dem må jeg følge, eller forsøge at lave om, men indtil det sker må jeg følge dem.

Hvis jeg kunne ændre min situation, så gjorde jeg det også.

Hvis så der er nogen der har det bedre end mig, er det sikkert fordi de er i en bedre situation, det er vel ikke noget jeg kan tillade mig at blive hverken sur eller fornærmet over. Jeg kan da kun glædes over, at der altså er nogen der har det bedre.

Omvendt er der også nogen der har det værre end jeg, det hverken kan eller vil jeg glædes over, men prøve at række en hånd ud og hjælpe så godt jeg nu evner. Det kunne jo være, at der er nogen der kunne finde på, at gøre det samme mod mig.

Det gælder vel i bund og grund om, at behandle andre, som man gerne selv vil behandles, samt at respektere og acceptere, at mennesker er forskellige og derfor reagere og agerer forskelligt.

Godt nytår til alle.
__________________
Ledighedsydelse siden 01.08.12
Boras er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2012, 03:48   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Lige præcis, Boras - og godt nytår til dig og dine, også!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension