K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-01-2012, 12:23   #1
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
arbejdsevne unde de 12½t. hvad gør i for at komme i job ?

Jeg er selv på ca 10 timer værdi af de 12½ time jeg magter.og fuldtids flex.

Hvad vad skal man skrive i en ansøgning og hvad siger men til en eventuel job samtale.Uden at gøre sig selv til grin-for jeg føler virkelig at enten så skal jeg være fuld af løgen og sige jeg kan mere en jeg magter eller også så skal jeg møde op og tro på at arbejdsskiveren er idiot og vil sætte penge til.

Der er ikke job jeg kan bestride med de skånehendsyn jeg har og derfor skal jobbet ligesom oprettes til mig-hvem skulle ville det,når de kan vælge mellem mange andre der har mindre hensyn og mange flere timer at byde på.

Jeg er hele tiden i en jobkonsulents magt,og de prøver alt og alle uden resutat ind til vidre i hvar fald.

Det skal ingen hemmelighed være at jeg frygter at komme i job vilket vil betyde et smærte ******* for mig at skulle være igeng dagligt-og mit time tal tillader jo ikk en fridag midt i ugen,for jeg kan ikke flere timer dagligt.

Nu nuværende konsulent har om dåbt alle mine arbejdsprøvninger til job erfaringer den sidste arbejdsprøvning var i noget helt nyt ,og han mente det var den vej jeg skulle søge ,så de 8 uger indleder min nye uopfortret ansøgninger,de 8 uger var et ******* med smerter,men vupti så er jeg super glad for at servicere er smilende osv.
Jo jo og har erfaringer med det hele tiltros for jeg oftes enlig bare gik ivejen.

Konsulenten har jeg meget kontakt med-får af vide hvad der ikke lykkes og hvad han nu vil forsøge-mine never hænger uden på tøjet 3-4 gange ommånden hvor han skal ringe,og det ender altid med Hvad her du selv gjort ???

Hvad pokker kan jeg selv gøre,en hver vil ad tro jeg er idiot hvis jeg tro nogle vil betal fuld løn have besværet med at få 2/3 til bage og så få leveret 10 timer ca for det ?

Hvad kan jeg selv gøre og hvad gør i der er på for få timer ?
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2012, 15:42   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Som du selv siger, der er mange andre fleks jobber, der kan arbejde flere timer, så hvis du ikke har nogle helt speciela evner eller uddanelse, så er det nok ikke så nemt.
I denne tid, hvor der er rigtig mange ledige, tror jeg ikke der findes en arbejdsgiver der vil betale for 2.5 timer de ikke for + de skal, have papir maset.
Sjovt nok kan jc altid finde nogle job i tankerne, hvilket viser de har god fantasi.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2012, 01:04   #3
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Ja, fantasigen fejler ikke noget ,og digte kan de også,det bliver jo umuligt at leve op til løfterne hvis de de finder en praktik med mulighed for job.

Jeg er bare bange for at de vil sige at jeg ingen ting gør selv,men hvad pokker kan jeg gøre,andet en kikke job anoncerne igennem ind i mellem,men der er ingen ting jeg kan søge på jo.

Jeg er bare så træt af det hele,det skrugen uden ende.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2012, 11:30   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ja det er bare at finde den 3 udvej, eller en meget rig og senil arbejdsgiver
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2012, 11:31   #5
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej C.L.E.O.

Citat:
Jeg er bare så træt af det hele,det skrugen uden ende.
Forstår udmærket din fortvivlelse, og jeg har desværre ikke nogen gode ideer til, hvordan du får fat i et fleksjob på 10 timer, og i disse tider med generel arbejdsløshed. Der tales så meget om netværk i forbindelse at få et arbejde under disse forhold, måske gælder det ekstra meget for fleksjobbere?

Kan yderligere huske, at da jeg sidst så tal for ledige fleksjobbere, var denne gruppe ledige procentvis meget større end, hvis man sammenlignede sammenlignede med arbejdsledige uden funktionsmæssige hensyn.

Danmarks Statistik har devsærre lavet om på deres hjemmeside, hvorfor jeg igen, igen skal bruge megen tid på at finde oplysninger her. Jeg kan derfor desværre ikke komme med konkrete tal, kidet det altid tger mig en del tid, at finde vej til igennem sådan en så stor ændring af hjemmeside. Udover det også virker til at der er sket nogen ændringer i udmålning af tallene.

Hvis der ingen ting er at søge, og de mener det modsatte, ja, så må man jo opfordre dem til at sende annoncerne til dig. Altså konkret dokumentation på bordet, så går du straks igang.

Hvis du ikke orker for megen snak omkr. du har søgt, kan du jo ind i mellem smide en ansøgning på et fuldtidsjob, som ikke er fleksmuligt, men at du dermed kan dokumentere at du jo har sendt jobansøgning TRODS det ikke var et fleksjob, nu der ingen fleksjobannoncer var, ja, ..

Jeg ville nu ikke lægge for megen krafter i dette.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2012, 11:45   #6
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
tha i herning skal vi ledige fleks jobber søge 2 stillinger om ugen, så jeg søger bare noget tilfældigt over mailen, det er gratis og alle er glade men der er spil af tid både vores og de stakkels arbejdsgiver der bliver bombederet med useriøse ansøninger.
Utroligt at bruge tid på sådan noget, måske skulle vi tilbyde, at de kan ansætte os til at gemmengå alle disse ansøninger. de er da, at selv opdratte et job.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2012, 11:57   #7
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Hej C.L.E.O.




Kan yderligere huske, at da jeg sidst så tal for ledige fleksjobbere, var denne gruppe ledige procentvis meget større end, hvis man sammenlignede sammenlignede med arbejdsledige uden funktionsmæssige hensyn.

Danmarks Statistik har devsærre lavet om på deres hjemmeside, hvorfor jeg igen, igen skal bruge megen tid på at finde oplysninger her. Jeg kan derfor desværre ikke komme med konkrete tal, kidet det altid tger mig en del tid, at finde vej til igennem sådan en så stor ændring af hjemmeside. Udover det også virker til at der er sket nogen ændringer i udmålning af tallene.


Mange hilsner

Gunvor
fra beskæftigelsesministeriet:
Beskæftigelsespolitiske ordninger Niveau og ændring* Periode


Ledige 111.300 Ned November 2011
- Dagpengemodtagere 91.300 Ned November 2011
- Kontanthjælpsmodtagere 19.100 Ned November 2011


Aktiverede 52.700 Ned November 2011
- Dagpengemodtagere 39.000 Ned November 2011
- Kontanthjælpsmodtagere 13.700 Op November 2011
Bruttoledighed 163.000 Ned November 2011

Ikke arb.parate kth (brutto) 86.700 Op November 2011
Revalidering 10.600 Ned November 2011
Forrevalidering 2.300 Ned November2011
Sygedagpenge 82.900 Op November2011
[B]Ledighedsydelse 16.300 Op November2011
Fleksjob 53.000
Ned November2011
Førtidspension 245.600 Op December2011


Efterløn (Antallet af efterlønsmodtagere er berørte, mens antallet af personer på de øvrige ordninger er fuldtidspersoner.
Kilde: Jobindsats.dk og Pensionsstyrelsen)119.100 Ned November2011

Sidst redigeret af østerbro; 21-01-2012 kl. 12:02. Årsag: svært at kopi ind
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2012, 12:47   #8
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Østerbro

Tak for tal.

Disse tal havde jeg også fundet, desværre er de ikke helt sammenlign., således at man reelt kan udlede hvor mange fleksjober i job og hvor mange ledige og derved komm med en procent for denne gruppe til at sammenlinge med fuldtidsbeskæfigelse ledige.

Ligesom en klar afdækning af DK's Statistik af begrebet "ikke arbejdsparate fleksjobber", idet man som fleksjobber både kan være på kontanthjæl el. ledigydelse ect.

Ind i mellem har man en følelse, at det måske heller ikke er meningen!

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2012, 13:47   #9
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
ja gunvor, mørketal i ministeriet
det var også min tanke, at de tal der bevidst mangler, så man ikke kan uddrage noget
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2012, 15:41   #10
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Ja, Østerbro, når nu Pensionsreformen kommer, hvor unge under 40 næsten ikke kan få pension, må der jo lokkes med fleksjob, og så ser det dårligt ud, hvis en vildfaren journalist umiddelbart skulle forvilde sig ind på DK's Stastitikbank og kunne finde og depå skrive, hvor mange "flekser" der allerede går arbejdsløse.

For ikke at tale om en stastitik om, hvor mange ledige flekser, der har under 12 timer om ugen. Hvorfor det jo ville fremgå for enhver at der også bør være en nedre grænse for tildeling af fleksjob.

Jeg har nogle gange ringet til ansvarlige stastistikperson for at få evt. udredning af tal el. forklaring for def., men sidst var han vist ved at være ked af mine tlf.ringinger. Så jeg har holdt en pause fra hjemmesiden.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad er arbejdsevne egenligt? Abraxus Politik og Samfund 6 11-10-2012 09:22
Kan jeg mon komme i flex job..? Badutski Spørgsmål ang fleksjob 6 07-05-2012 20:46
over 50% nedsat arbejdsevne - hvad så?? camilla heyn Spørgsmål ang fleksjob 4 29-10-2010 11:39
Hvad er forskellen på arbejdsevne og erhvervsevne.? Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 04-06-2009 13:00
Hvad Er Arbejdsevne? Funktionsbeskrivelse? Match 1-3 For Sygemeldte zuza Nyt om loven 0 14-10-2007 12:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension