K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-07-2012, 23:50   #1
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
discountvarernes priser buldrer opad

»Danmark er i forvejen et land med ekstraordinært høje priser. Når priserne stiger så kraftigt og langt mere end inflationen, gør det forbrugerne fattigere, og så er det på tide at få undersøgt, hvad der ligger til grund for prisstigningerne«, siger chefkonsulent Martin Salamon fra Forbrugerrådet.


http://politiken.dk/tjek/tjekmad/tje...-buldrer-opad/


L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 09:06   #2
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Ja, man skal se sig for når man køber ind,min leverpostej en lille bakke stryns er steget til 15 kr i netto-hvad sker der er vi et landbrugs land.

eller bare et afgift land.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 11:02   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har helt frabedt mig reklamer og aviser - fik en postkasse fuld af gangen. Er jeg interesseret i noget, så tjekker jeg reklamen på nettet.

Men jo, jeg har også lagt mærke til en masse stigninger - mine unger har altid været glade for fx den der regnbue is, den kostede sidste år 11.95 og koster nu 17.95.
Og sådan kan jeg blive ved.
Mit skyllemiddel er også steget med en 5'er, men der er måske mere fedt og sukker i nu?
Hårshampoo, i nogenlunde kvalitet, koster også snart en små 30 kr for en flaske - selv børnenes uparfumerede med guldstriberne fra Matas, er også steget.

Så når der er udsalg på nicehair.dk så høster jeg alle de dyre mærkevarer til langt under halv pris. Det er kun et par kroner dyrere end supermarkeds når det rigtige tilbud kommer.

Kød, pålæg, salater og den slags, køber jeg kun hos min slagter, gennem 25 år.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 11:13   #4
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
JA Jeg har også lagt mærke til det..men da jeg handler 95 procent af mine varer i flensborg mærker jeg det ikke som så mange andre...

men en ting undrer mig..nu er fedt ting steget som helenekr skriver og alm varer..men hvorfor ka de ikke gøre som i polen og tyskland f.eks der har de sunde ting lavere moms og en del af fødevarer..så stiger momsen op til omkring 2o-22 procent...jeg hørte engang en politiker sige det var for bøvlet at lovgive om dette..men det er da ikke mere bøvlet end fedtafgiften - det er bare omvendt
frugt og grønt er jo dyrt og stiger også.det burde falde og så blev der sikkert solgt mere..det synes jeg er underligt de ikke ka indføre
men så får staten ike så mange penge ind og det er garanteret der det ligger - problemmet

stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 11:22   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tænk, jeg synes frugt og grønt er billigt!?

En kæmpe agurk til under en 5'er, en stor pose æbler til under en 20'er, en mega pose gulerødder for under en 10'er, 1½ kg kartofler for 15 kr osv osv..... og Fakta har som regel altid et tilbud på frugt der hedder 'tag 10 for 20 kr'......

Hvis man sammenligner med en dum pose Haribro til en 20'er, så synes jeg altså man kan få MEGET frugt og grønt istedet.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 13:05   #6
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
hvorfor ka de ikke gøre som i polen og tyskland f.eks der har de sunde ting lavere moms og en del af fødevarer..så stiger momsen op til omkring 2o-22 procent...jeg hørte engang en politiker sige det var for bøvlet at lovgive om dette..men det er da ikke mere bøvlet end fedtafgiften - det er bare omvendt
Lige mine ord.
Mange lande har differentieret moms. Nogle lande har helt fritaget fødevarer for moms , andre har indført meget lav moms på denne varegruppe. Momsen stiger så alt efter varegruppe , i reglen jo mindre livsnødvendig varegruppen er , jo højere er momsen. Differentieret moms tilgodeser særligt lavindkomstgrupperne.

I øvrigt godt gennemskuet det med fedtafgiften , det er hundrede gange mere bøvlet. Jeg giver ikke meget for den forklaring.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 13:44   #7
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Tænk, jeg synes frugt og grønt er billigt!?

En kæmpe agurk til under en 5'er, en stor pose æbler til under en 20'er, en mega pose gulerødder for under en 10'er, 1½ kg kartofler for 15 kr osv osv..... og Fakta har som regel altid et tilbud på frugt der hedder 'tag 10 for 20 kr'......

Hvis man sammenligner med en dum pose Haribro til en 20'er, så synes jeg altså man kan få MEGET frugt og grønt istedet.
Jeg er enig. Synes tit man hører folk sige, at de ikke spiser sundt, fordi det er for dyrt, men hvis jeg fylder kurven med frugt og grønt er det langt billigere end at fylde op med det usunde. De gode, grove grøntsager som kål, broccoli, blomkål mv koster heller ikke meget.
Men ja, mange ting er steget, vi bor i et dyrt land.
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 13:48   #8
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Tænk, jeg synes frugt og grønt er billigt!?

En kæmpe agurk til under en 5'er, en stor pose æbler til under en 20'er, en mega pose gulerødder for under en 10'er, 1½ kg kartofler for 15 kr osv osv..... og Fakta har som regel altid et tilbud på frugt der hedder 'tag 10 for 20 kr'......

Hvis man sammenligner med en dum pose Haribro til en 20'er, så synes jeg altså man kan få MEGET frugt og grønt istedet.
BINGO! fr. Tusindfryd ;-)

- den evige retirade med at 'det er dyrt at leve sundt' holder simpelthen ikke vand! (det er efterhånden bare dyrt at leve!)

Det er andre 'livsnødvendigheder' som slik, chips, kager/kiks, pålægssalater,
sodavand, såkaldt chokoladesmørepålæg, pølser til grillen, visse typer færdigretter (hotwings, marinerede ribben) pulver-supper/-saucer/dressingmix/smag-til-din-aftensmad-i-en-pose-mix + + + + ...................


Og ja, med den kvalmende duft visse hårprodukter har, kunne man forledes til at tro, at de indeholder en slem mængde fedt og sukker
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 13:51   #9
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Kød, pålæg, salater og den slags, køber jeg kun hos min slagter, gennem 25 år.
Dejligt at også DU yder dit bidrag til at holde beskæftigelsen i gang

Åhhh, kan huske da en flæskesvær var en RIGTIG flæskesvær......
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 17:08   #10
redy
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2012
Lokation: kbh
Indlæg: 87
Styrke: 13
redy er ny på vejen
gå efter tilbud,og fyld fryser GODT op,NÅR lige det du skal bruge
er på TILBUD , sådan GØR JEG !
mvh
redy er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Efter sukker og fedt afgifts ophør, er priser steget helt vildt. Indiansummer Politik og Samfund 30 18-12-2012 02:29
Primært til Københavnere:Et indkøbsfirma med fleksibel udbringning og rimelige priser L.S. Politik og Samfund 3 17-08-2012 12:48
Nu er det nok med vores fødevare priser.. z80 Politik og Samfund 19 10-02-2012 12:49
Pensionist priser? Mariepigen Dit og Dat 7 19-10-2011 18:01
Psykolog priser/tilskud Simmer Alt det andet 10 25-11-2010 15:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension