K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-09-2010, 14:04   #11
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Det er bestemt ingen betingelse at være medlem af en A-kasse for at få ledighedsydelse. Men det er en betingelse, at man overgår direkte fra sygedagpenge når man bliver fleksvisiteret, for at få ledighedsydels
det er fulstændig rigtigt for at få ledighedydelse er ikke nogen krav man er nemled af fagforening.men bla 9md i flexjob osv
Citat:
A-kassen og medlemskab af en A-kasse, før og efter en fleksjobvisitering, har intet med retten til ledighedsydelse at gøre.
nemlig
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2010, 16:17   #12
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
det er fulstændig rigtigt for at få ledighedydelse er ikke nogen krav man er nemled af fagforening.men bla 9md i flexjob osv
nemlig
Dit indlæg nr 12 ,forstod jeg ikke en meter af.men det blev nok for indviklet for mig idag.

Men her spørges om man kan melde sig ud mens man er på sygepenge og på vej til flex-og det ville være dumt at gøre ,hvis man ikke har et flex job der venter på en.
men er man stadig i akassen overgår man til Ledighedsydelse.
Ellers skal man have 9 månder flexjob før men er beratiget til ledighedsydelsen.

Jeg har quote forkert der var det i den anden ramme der horvirde mig
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 09-09-2010 kl. 16:19.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2010, 16:48   #13
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
c.l.e.o. mener du så at hvis man er i a kassen, og har været det hele tiden.
og så selvom man er syg ligesom jeg i nu over 4½ år.. hvis så min kære kommune får nosset sig færdige og jeg evt bliver tilkendt et fleksjob. så kan jeg få ledighedsydelse.. fordi jeg er i a kassen??

for det er nemlig ikke det jeg har forstået.. kun at jeg bliver på kontanthjælpen som jeg får som fortsat sygemeldt. nu. hvis jeg evt bliver tilkendt fleks..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2010, 17:13   #14
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg fik i sin tid afvide at jeg fik ledighedsydelsen fordi jeg var beratiget til dagpenge inden jeg blev sygemeldt og efter sygmeling blev flex visiteret.

men kan en ikke hive en § ind om det
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2010, 18:31   #15
sibt
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Indlæg: 164
Styrke: 0
sibt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Dit indlæg nr 12 ,forstod jeg ikke en meter af.men det blev nok for indviklet for mig idag.

Men her spørges om man kan melde sig ud mens man er på sygepenge og på vej til flex-og det ville være dumt at gøre ,hvis man ikke har et flex job der venter på en.
men er man stadig i akassen overgår man til Ledighedsydelse.
Ellers skal man have 9 månder flexjob før men er beratiget til ledighedsydelsen.

Jeg har quote forkert der var det i den anden ramme der horvirde mig
C.L.E.O

Retten til ledighedsydelse har INTET med en A-kasse at gøre, uanset du er medlem af en A-kasse eller ej får du ledighedsydelse, HVIS du bliver visiteret til fleksjob mens du er på sygedagpenge. Så vil du præcis den dag du får din visitation overgå direkte fra sygedagpenge til ledighedsydelse, kravet er IKKE medlemskab af en A-kasse men at du overgår fra sygedagpenge direkte til ledighedsydelse.

Masser får ledighedsydelse uden nogensinde at ha` været medlem af en fagforening eller en A-kasse.

Er man fleksjobvisiteret skal man ikke være, og man kan heller ikke være medlem af en A-kasse, men gerne af en fagforening selv om dèt heller ikke er et krav. Igen fordi ledighedsydelse intet har med fagforening eller A-kasse at gøre, opfylder man betingelserne om at gå direkte fra sygedagpenge eller har de 9 mdr. i et fleksjob, så får man ledighedsydelse uanset tilhørsforhold eller mangel på samme, til en evt. A-kasse.

Huldra.

I dit tilfælde, angående en evt. ledighedsydelse, HVIS du er så heldig at blive visiteret, så skal du desværre ud og "skrabe" 9 mdr. i et fleksjob sammen før du har retten til ledighedsydelse. Måske kan du få dèt der hedder særlig ledighedsydelse, hvis du iøvrigt opfylder betingelserne.

Det er vigtig at vide at ledighedsydelse IKKE er betinget af medlemskab af en A-kasse, men at det er vigtigt at kommunerne får snøvlet sig færdig inden man ryger for sygedagpengebegrænsningen, de har det med at smide folk på KH og så kan de på dèn (billigere) ydelse vente i årevis på en afklaring.

Og vente længere endnu såmænd, fleksjob hænger ikke ligefrem på træerne og rigtig mange venter på fleksjob på en KH eller en lavere særlig ledighedsydelse. Kun få opnår de 9 mdr. og dermed retten til ledighedsydelse.

Selv meldte jeg mig ud af A-kassen da jeg blev syg, jeg VIDSTE at jeg aldrig nogensinde kom på det ordinære arbejdsmarked igen, jeg gik direkte fra sygedagpenge til fleksjobvisitation og dermed ledighedsydelse og direkte fra fleksjobvisitation til pension.

Men fagforeningen har jeg altid været medlem af, også nu hvor jeg er pensionist. Til en billig pris og fordi dèt medlemsskab betyder noget for mig. Man ved aldrig om man får brug for deres hjælp.

Sidst redigeret af sibt; 09-09-2010 kl. 18:38.
sibt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2010, 19:27   #16
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
ved overgang til flexjob så beholder man den ydelse man er på når man bliver visireret til flexjob vil sige kontanthjælp=kontanthjælp dagpenge =dagpenge osv.

Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
det er fulstændig rigtigt for at få ledighedydelse er ikke nogen krav man er nemled af fagforening.men bla 9md i flexjob osv

nemlig
også en gang volapyk jeg fik skrevet der men det er rigtigt man skal ikke være i fagforening for at kunne få ledighedydelse men et krav for at kunne modtage ledighedsydelse er bla 9 md sammenhængende flexjob så er man berettigt til lededighedsydelse men ledighedsydelse har intet med fagforening at gøre nedlem eller ej men altid godt at være i en fagfoening
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2010, 20:37   #17
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
ok så lærte jeg lidt idag.

så hvis man er 100% sikker på flex eller pension så der ikke brug for den, men hvem kan så være så sikker.Detvist defå.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2010, 22:23   #18
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ok, ja det var jo også det jeg mente..
gad vide om ikke jeg skal se at få meldt den a kasse fra.. det har jo været mange penge jeg efterhånden har betalt i de over 4 år.. og jeg kommer ikke tilbage til ordinært job. ikke med alle de diagnoser jeg snart kan samle på, samt den manglende tilknytning til arbejdsmarkedet i lang tid..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2010, 22:27   #19
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Huldra

Hvis du ikke betaler efterlønsbidrag alligevel, så kan du godt skippe A-kassen.

Men i min A-kasse var en del af bidraget et efterlønsbidrag,

og hvis du så bliver visiteret til fleksjob, vil du i stedet skulle betale fleksydelsesbidrag,

som kommunen opkræver.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2010, 22:35   #20
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
tak. jeg har jo tænkt over det længe efterhånden..

det sker jo også at man i et øjebliks vanvid tænker at man kommer tilbage for fuld skrue.. hæhæ... og tror på at kommunen har ret i at man bare skal på ordinært job..

tror jeg sender en afmelding med det samme...
for jeg betaler ikke til efterløn... det tænkte jeg at de nok havde afskaffet inden jeg nåede den alder...
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
er dette en normal reaktion eller er jeg ved at blive mere skør nensypigen Politik og Samfund 14 05-02-2013 00:56
Opsige fagforening/a-kasse...? sandie86 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 30-11-2011 23:15
Et råd eller flere vil blive værdsat MEH Alt det andet 16 13-10-2010 15:47
A-kasse eller ej.... CHNEVIDE Alt det andet 26 10-09-2009 13:42
At søge selv eller blive indstillet ? Jan69 At søge førtidspension 3 08-04-2007 13:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension