K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-06-2011, 13:28   #1
Delph
Ved at vænne sig til K10
 
Delphs avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2009
Lokation: Esbjerg
Alder: 52
Indlæg: 19
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Delph er ny på vejen
Unhappy Er ved at gå ned med flaget :-(

Hej alle sammen

Er her nogen som kan hjælpe med et råd...?

Er 2tak frustreret over at ingen virklig gider at tage sig sammen ...Jeg har piskesmæld på 6 år nu og ikke kommet meget længere i forløbet end aktivering og arbejdsprøvning...blev indstillet til paragraf 18 i juli sidste år men fik afslag, da de mente at jeg skal endnu engang arbejdsprøvning mere med en mentor....i mellemtiden flyttede jeg til anden kommune, er kommet lidt længere men bare ikke godt nok...argh er ved at blive vanvittig af det hele og bare lyst til at sige STOP..jeg orker ikke mere...Jeg har daglige smerter i nakken og hovedpine, er kommet hos en Neurolog her i Esbjerg som har givet mig Baklofen og hun anbefaler at jeg er sygmeldt fra det aktivering Daghøjskolen hvilket skolen også gør så jeg kan få ro....Tværtimod mener kommunen ikke og mener jeg skal "bare " ringe hver morgen og sygemelde mig..!! Jeg selv er bange for at jeg ikke kan vågne ud af mit rus , da jeg får 75mg Saroten + 30mg Baklofen Mylan om dagen. bare for at ringe til skolen og sige jeg er syg igen i dag..HVAD GØR JEG???? Hvor er det dog træls at sidde fastklemt i systemet og ingen tror på en
Undskyld hvis der er stavefejl...men min hjerne er lagt på hylden
Delph er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2011, 14:56   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja det er der ikke meget ved
sidder kun på mit 3 år

du har fået afslag på en §18 sag. Alså kan man sige din sagsbehandler ikke har gjort sit arbejde godt nok.
i det afslag er der en begrundelse og hvad er den.

dernæst må der mangle nogle papir på der ikke er flere behandliingsmuligheder
alså hvad har din Neurolog skrevet til kommunen
godt være du ikke må komme i aktivering på nuværende tidspunkt
men hvad så senere og du er stadig i behandling kan jeg regne ud
hvor er din egen læge i dette spil

mange spørgsmål, men ellers bliver det svært og vurdere hvorfor kommunen ikke træffer nogen afgørelser i dit videre forløb
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2011, 23:14   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Be om at få dette skriftlig fra kommunen.

Altså kort ref. af skrivelse fra lægen, hvorefter dit spørgsmål, med svar.
Du får netop ikke fred og ro, hvis du ikke bliver sygemeldt fra forløb.

Evt kontakt din fagforening, og be om hjælp til dette.

Send gerne kopi til job-center chef.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2011, 08:32   #4
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Kommuner, der mener, at de skal bestemme om en borger er sygemeldt eller ej fra aktivering, arbejdsprøvning osv - ALTSÅ ! Det er lægen, der bestemmer, og det kan ikke siges tit og højt nok!!!

Delph, du skal finde det sidste strå frem, og så skal du have fat i lægen igen. Spørg om du skal være sygemeldt eller ej. Og hvis du skal, så skriver - ja, skriver, ikke ringer - du til kommunen og fortæller dem, at lægen har sygemeldt dig, og at de skal indhente en lægeerklæring på det. Vil de ikke det, så skriver du igen til dem og beder om at få det skriftligt, at de ikke vil acceptere en lægeordineret sygemelding. Så tror jeg, at det løser sig...

Skriv videre herinde, og bliv i denne tråd, så vi kan hjælpe dig videre
__________________

Mange hilsener
Pia

not much is so much more than nothing
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 10:26   #5
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Giver dig blot et kram.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2011, 13:40   #6
Delph
Ved at vænne sig til K10
 
Delphs avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2009
Lokation: Esbjerg
Alder: 52
Indlæg: 19
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Delph er ny på vejen
1000 Tak for alle jeres svar
Delph er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2011, 15:43   #7
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Hip hurra for et dejligt svar PiaL kommer med, det er nøjagtigt hvad du skal foretage dig.

Noget lidt andet er at hvis man "bare" udebliver fra en arbejdsprøvning så kan den ikke bruges, man SKAL møde op, om så det kun er for at sige farvel jeg går hjem igen.

At ringe og melde sig syg er desværre ikke nok, så kan man ikke vurderes (ja ja det ER hul i hovedet for det at man melder sig syg er jo fordi man er syg, og det kan der jo hentes lægeerklæring på, at det ikke kan bruges til at vurdere at man er syg jaarmen, men sådan er det nu en gang)

Så det eneste du får ud af at gå og bekymre dig om, om du kommer op for at få ringet, er bekymringer og besked om at arbejdsprøvningen er ubrugelig, og du derfor skal i gennem en ny.
Og der har vi jo så en god grund til at holde fast i at når en læge siger nej, så er det edder rønme NEJ! uanset hvad SB siger.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension