K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-07-2011, 11:17   #51
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Helt enig Buster.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2011, 13:24   #52
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
PS: andersine, hva mener du med sløv!!!! -er man syg er man vel syg!!!
Jeg tror hun mener SLØJ - som er det udtryk hele tråden startede med.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2011, 13:29   #53
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Jep, det var det jeg ville skrive Der var jeg selv lidt sløv
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2011, 23:40   #54
dasq
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 42
Styrke: 14
dasq er ny på vejen
Du ringer til de mennesker du er blevet pålagt at ringe til, og siger derefter at du er syg og ikke kan møde op til den aftalte aktivering, og er hende kontordamen der modtager din sygemelding tykhoved spørger hun hvad du fejler... og dertil svarer du at du er syg, spørger hun igen siger du bare at du er syg.. og bliver ved til at hun forstår budskabet...
der står i lovgivningen at du skal melde din sygdom for at få lovligt fravær... men kommunen kan ikke forvente at DU kan diagnosticerer dig selv.. nej det er lige præcis det, din læge er god til

Jeg har på egen krop prøvet at min egen "diagnose" blev brugt imod mig.. hvilket kostede en dags hjælp da jeg troede jeg havde influenza, dette kunne min læge dog ikke bekræfte og vupti... ulovligt fravær.

så kort og godt.. sig så lidt som muligt, de bruger det imod dig.!
dasq er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2011, 17:14   #55
dasq
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 42
Styrke: 14
dasq er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Du tager da vel ikke til lægen hvis du er forkølet eller har lidt feber som gør at du har brug for en rolig dag hjemme ved sofaen?!

Min SB kan IKKE ringe til min læge for at få oplysninger om om jeg har haft influenza.
Jeg kunne ikke drømme om at bruge akuttid hos lægen som kunne være gået til folk der rent faktisk har brug for at komme til lægen hvis ikke jeg har brug for det.
Det ville da være fuldstændig vanvittigt hvis det var påkrævet for at kommunen skulle kunne indhente dokumentation for at man havde influenza, var forkølet, havde diarré eller hva' ved jeg.
Desuden er der ikke nogen der kan se på en om man har kvalme, diarré eller hovedpine. Heller ikke lægen.
Heh, jeg har faktisk sort på hvidt at min SB vil have at jeg laver en AKUT tid hos min læge for at jeg kan dokumenterer at jeg rent faktisk HAR influentza.

Så ja, nogle gange føles det jo som rent provokation. det føles lidt som om at de (MIN SB) prøver at generer en ud af systemet. men det gælder jo ikk alle der er sikker mange gode SB'er derude...
dasq er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2011, 21:25   #56
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af dasq Se meddelelser
Heh, jeg har faktisk sort på hvidt at min SB vil have at jeg laver en AKUT tid hos min læge for at jeg kan dokumenterer at jeg rent faktisk HAR influentza.
Hvis lægerne bliver trætte af den "trafik"må de jo tage affære over for kommunerne.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2011, 09:36   #57
dasq
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 42
Styrke: 14
dasq er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hvis lægerne bliver trætte af den "trafik"må de jo tage affære over for kommunerne.
Enig.

og vil sige at svaret på dette indlæg er:
At kun lægen kan diagnosticerer en, så derfor kan Jobcenter IKKE forvente at man kender sine egne lidelser.
Da det er de færreste syge i jobcenter der er læger.
dasq er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygemelding under aktivering 1971 Alt det andet 26 20-03-2013 09:35
sygemelding fra aktivering og ansvar ved forværring? Håber Spørgsmål ang fleksjob 8 17-01-2012 23:03
opfølgningssamtaler ved sygemelding fra aktivering Håber Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 17-04-2011 15:30
Odsherred glemmer at oplyse om fryns til handicappede buster Politik og Samfund 1 03-08-2010 17:13
Glemt at oplyse løn under kontanthjælp? Alexi Alt det andet 5 15-08-2009 14:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension