K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-06-2011, 07:54   #1
nuvi
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Lokation: Kerteminde kommune
Alder: 63
Indlæg: 38
Styrke: 14
nuvi er ny på vejen
Angry Arbejdsprøvning det rene kaos

For kort tid siden havde jeg et indlæg her på k10 ang om arbejdsprøvning og aflysning af denne . Efter alt dette er jeg nu startet i min arbejdsprøvning og det går bare slet ikke .

Jeg skulle møde op Tirsdag den 7 Juni kl 9 , hvor min Mentor stod og ventet på mig . Vi kom over der hvor jeg skulle være i recpetionen og havde en kort samtale med lederen ( som jeg ikke kan lide , hun er så overlegn ) Blev spurgt om det var 4 timer jeg skulle være der idag .

Jeg kikket lidt på hende , hvorefter jeg svaret om de ikke havde hørt noget fra kommunens Jobkonsulkent, ang min arbejdstid at jeg skulle starte med 3 timer og at min arbejdsprøvning skulle forgå om formiddagen fordi jeg der havde flest kræfter .

Hun blev godt nok sur , fordi de ikke havde fået noget at vide, hun referederet til vores samtale den dag da jeg var på besøg sammen med Jobkonsulenten at der var de blevet lovet 4 timers arbejde og at dette skulle være skiftende arbejdstider efter deres behov. Mentoren som jeg desværre ikke kan forstå fordi har er fra somalien sad bare og kikket gik slet ikke ind i samtalen, hvilket jeg mener er meget relevant at gøre når der allerede er problemer .

Jeg forklaret hende at dette kunne jeg desværre ikke klare , og jeg havde på skrift fra min sagsbehandler at jeg kun skulle arbejde om formiddagen , og at sagsbehandleren også havde sendt et mail til Jobkonsulenten om dette.

Det endte ud i at de måtte lave mine arbejdstider om , men kun for en kort tid ca 1 dag , så kom der en ny seddel med nye arbejdstider alle om eftermiddagen og sådan har det været de 4 dage jeg har været der indtil nu.

Mine skånebehov bliver ikke taget alvorligt , idet jeg slet ikke tåler nogen form for Psykisk Stress og det må man jo sige jeg er udsat for når jeg skal sidde og tage alle telefonerne , jeg skal lige gøre opmærksom på at der er ca 420 lokalnummer alle har jo et navn og det er svært for mig at omstille til de forskellige når jeg ikke ved hvem der er hvem . Jeg har måtte gå hjem hver dag efter ca 1½ time og hver gang ser de meget sure ud . Jeg skriver dagbog hver dag og har lige sendt den ned til min sagsbehandler.

Jeg ved at jeg ikke kan klare det Psykisk at skulle arbejde under disse forhold er bekymmert over at min heldbredsmæssige tilstand kan blive yderlig forværret , jeg har brug for nogle rigtig gode råd , jeg har sendt en mail til min sagsbehandler hvori jeg skriver at dette er ikke det rigtige sted jeg er kommet i arbejdsprøvning .

Hilsen Nuvi
nuvi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2011, 08:01   #2
engager
Hvor skulle jeg ellers være
 
engagers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2011
Lokation: fyn
Alder: 58
Indlæg: 143
Styrke: 14
engager er ny på vejen
Jeg mente ellers at din arbejdsprøvning var blevet stoppet indtil at der forelå en psykiatrisk erklæring ?

Men du bliver altså nødt til at få fat i både jobkonsulent og sagsbehandler, det der lyder da bare ikke godt. Du skal da ikke som en i arbejdsprøvning afløse i faste vagter, det er jo ikke en fast arbejdskraft de bare kan indregne i deres nominering
engager er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2011, 08:14   #3
nuvi
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Lokation: Kerteminde kommune
Alder: 63
Indlæg: 38
Styrke: 14
nuvi er ny på vejen
Det er også helt rigtig , men jeg har været igennen de første prøver ang at de mente jeg var dement og de vidste ingen ting , kun at når jeg bliver Psykisk presset så svigter min korttidshukommelse og det var enda meget slemt.

Jeg har sendt en mail til min sagsbehandler , og Jobkonsulenten kan jeg desværre ikke få fat på ham er på overlov , og jeg ved ikke hvem der er hans afløser dette har jeg ikke fået noget at vide om . Jeg har snakket lidt med min Mentor men han er desværre meget svær og forstå , han snakker ikke så godt dansk ( er fra somalien ) men der gjorder jeg ham opmærksom på at jeg er ved at køre ned rent Psykisk . Det eneste han sagde var du skal tage det med ro og i dit egen tempo
nuvi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2011, 10:13   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Du er simpelthen NØD til at få fat i en jobkonsulent NU! i dette sek.

Du starter med at ringe ned på kommunen hvor du meget forlangende og insisterende beder om at få et navn på en der inden har din sag eller kan tage den.
Kan du ikke sådan lige, så klager du, en haste klage (mail fax brev en hver form for skriftlig kommunikation du har mulighed for, husk mange kopimaskiner har indbygget fax) simpelthen slut færdig, om så du skal smide den til hele kommunalbestyrelsen for at blive hørt i en fart.

Det der dur ikke, altså en ting er at de er møg sure, det kan du være hamrende ligeglad med, det er deres problem at blive gode igen, den beskrivelse du kommer med af din første arbejdsdag viser lidt for tydeligt at de forventede at få gratis arbejdskraft fra en med normal arbejdsevne, når det passede dem, hvilket viser en hel del om den arbejdsplads, og deres (manglende) viden om arbejdsprøvning, som ikke kan kaldes positivt.

Måske du skulle prøve at vende kommunikationen lidt i stedet for bare at tage imod, og forsvare dig selv?? prøv evt at spørge om de har andre arbejdsfunktioner som kan afprøves, og sig rent ud at 420 lokal nr´er er ALT for mange, at du simpelthen ikke magter det, forklar at det er grunden til at du er gået tidligere end først aftalt.

Får du så en sur reaktion, kan du sige til dem at de er velkommen til at kontakte din jobkonsulent for at få stanset arbejdsprøvningen på baggrund af at din funktionsevne er alt for dårlig til at gennemføre arbejdsprøvningen.
Du kan også foreslå en rundbords samtale med din læge jobkonsulent og leder samt mentor.

En ting er sikkert du er NØD til at få vendt tingene, i stedet for at begynde jeg har fra den dit og dat og fra den dat og dit... forsvare dig... sig i stedet at de kan kontakte jobkonsulent hvis de har et problem, og fortæl evt at du gør nøjagtigt det samme, for du føler ikke der tages hensyn til dine skånebehov, hvilket du mener er et meget alvorligt problem der bør tages hånd om (så skal du se hvem der forsvare sig)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2011, 17:35   #5
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Nuvi.

LUM har skrevet nogle udmærket ting, men indtil du får kontakt, ja, så bliv kun så længe du KAN, dvs. når du begynder at sætte tlf.samtaler ind til hvem som helst, fordi du ikke kan holde alt dette i hovedet, ja, så er du færdig for den dag, og husk at skriv i dagbog, hvorfor du måtte gå hjem. Og ikke mindst hvordan det påvirker resten af din dag, at du udsættes for dette.

Hvis du kan klarer 15 min. om eftermiddagen indtil dette bliver løst, ja, så er det sådan, så må de blive sure, hoppe, skrige, det er bare ærgeligt, det er din arbejdsprøvning og dit helbred.

De bedste tanker

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2011, 15:29   #6
nuvi
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Lokation: Kerteminde kommune
Alder: 63
Indlæg: 38
Styrke: 14
nuvi er ny på vejen
Hej Gunvor og Lum

Mange tak for jeres svar til mig i forbindelse med min arbejdsprøvning . Det er dejligt at der er nogen som gider og høre på en , og har overskud til at give rigtig gode råd , det er jeg dybt taknemlig over .

Jeg har taget kontakt til min sagsbehandler på mail , har jo lært at alt forgår på skrift så jeg har noget dokumentation . Hun var rigtig hurtig til at svare mig og har nu sendt sagen vider til den Jobkonsulent som skal afløse den anden jeg havde , da han som sagt er på barselsorlov i 3 mdr.

Jeg har også sendt kopi af min dagbog samt et smerteskema ned til hende så hun kunne læse hvordan jeg går og har det , og det fik jeg fin respons på af hende , hun har sendt det videre til den nye Jobkonsulent .

Er der forresten nogen af jer herinde der har haft en mentor på ved siden af . Jeg syntes det er mærkelig at jeg skal have en oppasser for det er sådan jeg føler det . Jeg er 51 år gammel og kan godt finde ud af at passe mig selv.

Han ringede forresten den anden dag og hørte hvorfor jeg tager tidlig hjem , jeg gad ikke engang og fortælle ham dette , han kan jo bare læse i min dagbog. Han fortalte mig at jeg også skulle afprøves om eftermiddagen , jeg sagde til ham at dette fik de ikke meget ud af for jeg er ikke meget værd om eftermiddagen , men lad dem nu bare prøve så kan de jo selv se at jeg taler sandt .

Venlig Hilsen og endnu engang mange tak

Nuvi ( Jane )
nuvi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2011, 15:59   #7
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Jeg havde ikke en mentor som sådan, men der var en vejleder på kontoret + jeg havde kontakt til en socialfaglig vejleder (som var i samme bygning, som min afklaring), så tit jeg ønskede det (dog min. 1 gang om ugen), og dem kunne jeg vende alt med.

Min afklaring foregik så også på selve kommunen. I administrationen hos afklaringsteamet og cheferne, er der én kontorplads til arbejdsprøvning, så man er tæt på det hele.

Der var så ikke en jobkonsulent ind over, kun de to og min sagsbehandler. Og det var også de 3, der fik kopi af min dagbog hver 14. dag inden vores planmøde.
__________________
* Førtidspensionist pr. 1/12-2010 *
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2011, 15:59   #8
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Smut evt. forbi lægen og vis ham/hende dagbogen... så har du det lægefaglige med, hvilket kan vise sig at være en rigtig god ide....
__________________

Mange hilsener
Pia

not much is so much more than nothing
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2011, 16:07   #9
nuvi
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Lokation: Kerteminde kommune
Alder: 63
Indlæg: 38
Styrke: 14
nuvi er ny på vejen
Det var en rigtig god ide du kom med der Pia , jeg tager en kopi med hen til hende , skal til lægen på mandag d 20 hvor vi skal snakke om hvordan det går og jeg skal have svar på min CT Skanning som jeg har fået fortaget idag , i forbindelse med at jeg mister min kortidshukommelse.

Venlig Hilsen
Jane
nuvi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2011, 21:32   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af nuvi Se meddelelser
Han ringede forresten den anden dag og hørte hvorfor jeg tager tidlig hjem , jeg gad ikke engang og fortælle ham dette , han kan jo bare læse i min dagbog. Han fortalte mig at jeg også skulle afprøves om eftermiddagen , jeg sagde til ham at dette fik de ikke meget ud af for jeg er ikke meget værd om eftermiddagen , men lad dem nu bare prøve så kan de jo selv se at jeg taler sandt .
Jeg har aldrig haft mentor på i en arb.prøvning, men prøv at vende det til din fordel.

I min forrige arb.prøvning skulle jeg også prøve at møde ved middagstid, de skal jo lige se, om de kan presse citronen lidt mere.
Jeg syntes så, at det var helt fint, så kunne jeg jo få udrettet lidt herhjemme om formiddagen hvor der stadig var lidt krudt at gøre med.

Det vigtigste er, at du hele vejen igennem skriver en udførlig dagbog for hele døgnet, så du kan dokumentere hvordan du fungere under de forskellige forhold/krav.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Styrelse skaber igen kaos på sygedagpengeområdet empowerment Det er da strengt ! 9 21-10-2011 09:09
Nyt fra Ankestyrelse: Sygedagpenge vejledning SKABER KAOS! buster Politik og Samfund 0 12-04-2011 13:13
Kaos i tankerne! kalona Spørgsmål ang fleksjob 9 20-09-2010 19:24
Mit Kaos Bang Spørgsmål ang fleksjob 1 16-09-2010 20:52
Sygemeldte lider under kaos på jobcentre curls Politik og Samfund 2 13-11-2007 23:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension