K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-06-2016, 13:57   #31
Innaj86
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2016
Indlæg: 35
Styrke: 8
Innaj86 er ny på vejen
De vil ikke lade mig blive i praktikpladsen, fordi der ikke er råd til at betale fra praktikpladsens side.... Hvis det så ikke lykkes mig at finde en anden plads,
Skal revalideringen stadig gennemføres, men inden for et andet område...
Innaj86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2016, 11:10   #32
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 10
Rebecca.And er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Innaj86 Se meddelelser
De vil ikke lade mig blive i praktikpladsen, fordi der ikke er råd til at betale fra praktikpladsens side....
Virksomheden har ingen udgifter ved at have dig i praktik, når du får revalideringsydelse efter § 52. Så det argument holder ikke i byretten.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Innaj86 Se meddelelser
Hvis det så ikke lykkes mig at finde en anden plads,
Skal revalideringen stadig gennemføres, men inden for et andet område...
Dit revalideringsforløb vil koste kommunen lige meget uanset hvor du kommer i praktik. Derfor er det usagligt, når kommunen forlanger, at praktikken skal foregå et andet sted eller inden for et andet område.

Før du afleverede en formel ansøgning om at komme i revalidering, fortalte kommunen dig, at det var umuligt at få en revalidering. Da kommunen skulle besvare din skriftlige ansøgning, så kunne det lige pludselig godt lade sig gøre.
Hvis du klager SKRIFTLIGT til jobcenterchefen over, at dit ønske afvises med usaglige begrundelser, så er der en god chance for, at sagsbehandlerens beslutning ændres.
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2016, 12:35   #33
Innaj86
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2016
Indlæg: 35
Styrke: 8
Innaj86 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rebecca.And Se meddelelser
Virksomheden har ingen udgifter ved at have dig i praktik, når du får revalideringsydelse efter § 52. Så det argument holder ikke i byretten.



Dit revalideringsforløb vil koste kommunen lige meget uanset hvor du kommer i praktik. Derfor er det usagligt, når kommunen forlanger, at praktikken skal foregå et andet sted eller inden for et andet område.

Før du afleverede en formel ansøgning om at komme i revalidering, fortalte kommunen dig, at det var umuligt at få en revalidering. Da kommunen skulle besvare din skriftlige ansøgning, så kunne det lige pludselig godt lade sig gøre.
Hvis du klager SKRIFTLIGT til jobcenterchefen over, at dit ønske afvises med usaglige begrundelser, så er der en god chance for, at sagsbehandlerens beslutning ændres.
Puuuha...jeg har slet ikke energi til det bøvl sagsbehandler sagde at når det var mere end bare et kort AMU kursus, så ville revalideringen være som lærling, med lærlingeløn fra et firma....
Chefen får så bare det alm lærlingetilskud og jeg kan få en paragraf 56 med mig....
Sagsbehandler har ikke sagt at en revalidering var umulig, hun var bare ikke sikker....
Innaj86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2016, 12:38   #34
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Har sb nævnt om din lærlingeløn vil kunne suppleres op til revalideringsydelse, hvis lærlingelønnen ligger under revalideringsydelsen?
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2016, 14:19   #35
Innaj86
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2016
Indlæg: 35
Styrke: 8
Innaj86 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Har sb nævnt om din lærlingeløn vil kunne suppleres op til revalideringsydelse, hvis lærlingelønnen ligger under revalideringsydelsen?
Ja, er det den lave sats, så får jeg suppleret op, betaler chefen voksenlærlingeløn, får chefen tilskud...
Innaj86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2016, 10:57   #36
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 10
Rebecca.And er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Innaj86 Se meddelelser
Puuuha...jeg har slet ikke energi til det bøvl...
Kommunen ved, at mange ikke har energi til at kæmpe for sine rettigheder og udnytter dette.
Der er ikke noget usædvanligt i, at man skal igennem hele klagesystemet for at få ret.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Innaj86 Se meddelelser
....sagsbehandler sagde at når det var mere end bare et kort AMU kursus, så ville revalideringen være som lærling.....
Det er vigtigt, at enhver kommunikation med med SB foregår skriftligt, ellers fylder de dig med løgn. Et kort AMU kursus giver ikke ret til revalideringsydelse. AMU-kursister får dagpenge/kontanthjælp.

”Får du kontanthjælp og er vurderet aktivitetsparat, kan du tale med din jobkonsulent om at få jobrettede kurser skrevet ind i din jobplan. Det kan for eksempel være AMU-kurser”.
https://info.jobnet.dk/jobs%C3%B8ger/afklaring/kurser
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2016, 15:19   #37
Innaj86
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2016
Indlæg: 35
Styrke: 8
Innaj86 er ny på vejen
Jeg får meget lidt på skrift, sagsbehandler svarer knap nok på mails! Så frustrerende, men orker ikke at kæmpe med det lige nu også, nu skal jeg til møde på mandag og så må jeg tage den derfra...
Ifølge fagforeningen er der nogle særlige tilfælde der vil kunne gøre at chefen ikke skal betale, så det skal jeg høre om på mandag...

Ifølge fagforeningen, kan kommunen raskmelde mig hvis : jeg ikke kan følge en revalidering, og da jeg ikke er på 30 timer, kan jeg kun få kontanthjælp, og jeg er for rask til flex...
Innaj86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2016, 01:37   #38
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Præcis - Kommunen kan give fuldt løntilskud til chefen hvis du ansættes enten som lærling, voksenlærling eller i "oplæring" med revalidering.

Dette løntilskud vil også omfatte feriepenge, pension osv...

MEN det kræver at du liiige sætter dig og skriver det som et direkte spørgsmål/ en direkte ansøgning til din SB... de SKAL nemlig argumentere sagligt og fagligt for et evt afslag...

Hvis du vælger at snakke med dem om det, vil de med stor sandsynlighed sige at det slet ikke er en mulighed, det har de aldrig hørt om før osv osv osv... Det er på kort sigt en dyr løsning for kommunen og som du nok ved er det det eneste der tæller i det system !

Håber det bedste for dig
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2016, 10:50   #39
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 10
Rebecca.And er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Innaj86 Se meddelelser
Jeg får meget lidt på skrift, sagsbehandler svarer knap nok på mails! Så frustrerende, men orker ikke at kæmpe med det lige nu også, nu skal jeg til møde på mandag og så må jeg tage den derfra...
Undgå derfor at sende mails til din sagsbehandler. Skriv din henvendelse til jobcentret ud på et stykke papir og aflever det ved skranken. Husk at tage en fotokopi og forlang at de kvitterer for modtagelsen.
Inden mødet på mandag bør du klage SKRIFTLIGT over, at jobcentret ikke vil lade dig blive i den virksomhed, som tilbyder dig en praktikplads. De afviser dig med en usaglig begrundelse.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Innaj86 Se meddelelser
Ifølge fagforeningen er der nogle særlige tilfælde der vil kunne gøre at chefen ikke skal betale, så det skal jeg høre om på mandag...
Ja, det hedder revalidering med revalideringsydelse efter § 52.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Innaj86 Se meddelelser
Ifølge fagforeningen, kan kommunen raskmelde mig hvis : jeg ikke kan følge en revalidering.....
Kun hvis du er rask nok til at klare et job.
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2016, 21:18   #40
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rebecca.And Se meddelelser
Kun hvis du er rask nok til at klare et job.
Og hvis du var det, så ville revalidering jo slet ikke være på tale.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension