K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-05-2016, 21:13   #11
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja den er ikke så god.

Hvis du ikke har haft udgifter til huset men alligevel opretholdt fradragene, kan du få et meget lille fradrag resten af året.

Du kan prøve at regne ud, hvad du ville have fået udbetalt i snit pr måned, hvis du ikke havde anvendt så store og som du skriver forkerte fradrag i årets første måneder.

Det vil give dig et billede af, hvad dit månedlige nettobeløb egentlig ville have været.

Du kan også prøve at kontakte skat og få en længere afdragsperiode.

Sidst redigeret af stampe; 16-05-2016 kl. 21:36.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2016, 21:51   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Subo66 Se meddelelser
Ja det har jeg og jeg står også foran en rodbehandling af en tand. Men jeg fik at vide i en Facebook-gruppe, at det var helt alm. praksis, at kommunen afslog enkeltydelse, hvis man havde ca. 4000 kr. til sig selv og to børn - vel og mærke efter en beregning med de poster kommunen mente var 'nødvendige'.
Du skal være opmærksom på, at de ydelser du får til børnene (børnebidrag og familieydelse) ikke må tages med i regnestykket, og hvis du derefter har mere end 4.000 kr. til dig selv, så er du (muligvis) ikke berettiget til hjælp.

Jeg skriver "muligvis" fordi man ikke bruger samme beregning i alle kommuner.

Mit råd er, at du kontakter kommunen og får dem til, at sende dig et ansøgningsskema, og søger om hjælpen. Du kan højst få et afslag.
Det er lidt bøvlet at skrive en ansøgning, især p.g.a. al den dokumentation der skal til, men hvis det viser sig, at du er berettiget til hjælpen, så er det da en ganske pæn "timeløn".

Og hvis du får afslag, så anker du det, og kommer evt. med lidt mere "skyts".
Problemet kan være, at en anke kan tage lang tid, og så lang tid kan du sandsynligvis ikke vente med en rodbehandling, men hvis du så har mulighed for, at låne pengene af f.eks. et familiemedlem, så gør det og opret et lånedokument, og få tanden ordnet.

Reglen er, at man skal søge om hjælpen før behandlingen sættes igang, men jeg har et par gange fået hjælp selvom jeg først har søgt om hjælp et par dage efter igangsat behandling.
Når først man har en voldsom tandpine, som kun kan afhjælpes af en rodbehandling, så venter man jo ikke med behandling mens en ansøgning bliver behandlet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2016, 08:38   #13
Subo66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-05 2016
Indlæg: 105
Styrke: 8
Subo66 er ny på vejen
Vidste ikke at børnebidrag m.m. ikke måtte regnes med, så jeg har stort set 0 kr. For det er børnebidraget vi lever af.
Subo66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2016, 10:41   #14
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Subo66 Se meddelelser
Vidste ikke at børnebidrag m.m. ikke måtte regnes med, så jeg har stort set 0 kr. For det er børnebidraget vi lever af.
Hvor står det nærmere angivet? Der er kommet nye regler fra Ankestyrelsen vedrørende den person, der BETALER børnebidrag.

Vær obs på, at det KAN give problemer, at du - som jeg forstår det - har anvendt dit personfradrag som "frikort" i årets første måneder.

I værste fald kan evt beløb blive helt eller delvist tilbagebetalingspligtigt, men vil så give dig luft nu. Forsøg evt at få en ordning med SKAT, du kan leve med.

Prøv endelig at søge ydelsen på nettet.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2016, 12:04   #15
Subo66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-05 2016
Indlæg: 105
Styrke: 8
Subo66 er ny på vejen
Ved slet ikke hvad jeg skal sige. Kommunen opfordrer mig til at lave dokumentfalsk.
Jeg kan ikke få paragraf 34, siger de, fordi min BRUTTOindtægt ikke er gået ned.
Men jeg kunne jo ændre lidt på skattekortet, så jeg fik lidt mere udbetalt hver måned. Det er vel ikke lovligt, at 'fifle' med skatteplysningerne.
Er sk... irriteret over, at jeg ikke optog samtalen. Jeg er faktisk chokeret over, at kommunen opfordrer til at 'fifle' med skattebeløb.
Subo66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2016, 12:45   #16
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Subo66:
Sagde de direkte at du kunne gøre det på den måde?
For der står jo i den bekendtgørelse jeg linkede, at man som forsørger skal have haft nedgang i nettoindtægten
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2016, 14:57   #17
Subo66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-05 2016
Indlæg: 105
Styrke: 8
Subo66 er ny på vejen
Ja. Hun sagde at min indtægt var uændret, selvom jeg fik mindre udbetalt. Jeg sagde selv, at jeg mente de kiggede på nettoindtægten.
Jeg sagde også, at hvis jeg 'fiflede' med skattebeløbene, ville det jo bare udskyde pinen, da jeg så fik en kæmpe restskat. På det tidspunkt var jeg måske kommet i arbejde, mente hun ... som om ...
Subo66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2016, 22:15   #18
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Subo66 Se meddelelser
Vidste ikke at børnebidrag m.m. ikke måtte regnes med, så jeg har stort set 0 kr. For det er børnebidraget vi lever af.
Her skal du være obs på, at der er udgifter de ikke regner med.

Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Hvor står det nærmere angivet?
Det er altid fremgået af de afgørelser jeg har fået vedr. ansøgninger om enkeltydelser.
De ydelser der er målrettet børnene er til børnene, og ikke til mor's tænder ell.l.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2016, 20:30   #19
Subo66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-05 2016
Indlæg: 105
Styrke: 8
Subo66 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Subo66 Se meddelelser
Ved slet ikke hvad jeg skal sige. Kommunen opfordrer mig til at lave dokumentfalsk.
Jeg kan ikke få paragraf 34, siger de, fordi min BRUTTOindtægt ikke er gået ned.
Men jeg kunne jo ændre lidt på skattekortet, så jeg fik lidt mere udbetalt hver måned. Det er vel ikke lovligt, at 'fifle' med skatteplysningerne.
Er sk... irriteret over, at jeg ikke optog samtalen. Jeg er faktisk chokeret over, at kommunen opfordrer til at 'fifle' med skattebeløb.
Sidste nyt i sagen. Snakkede med en anden medarbejder, som i det mindste ville undersøge, om jeg var berettiget til paragraf 34. Det er jeg og får nu ca. 1600 kr., dvs. jeg 'kun' mister ca. 800 kr./mdr. Ved ikke helt hvor de skal findes, men det skal de. Forhåbentligt bliver mit skattefradrag knap så slemt i år 2017, så må knibe ballerne sammen i det halve år.

Den ekstra gode nyhed er så, at jeg faktisk også var berettiget i år 2015, hvor jeg ellers fik afslag, så nu får jeg 1/2 års paragraf 34 på efterbevilling
Subo66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2016, 11:07   #20
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Det var dog slønt og positivt at læse din optimisme.

Held og lykke
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension