K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-05-2016, 13:57   #1
Subo66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-05 2016
Indlæg: 105
Styrke: 8
Subo66 er ny på vejen
Paragraf 34

Jeg er på ressourceforløbsydelse. Da jeg overgik fra sygedagpenge (fra et 30 t. lavtlønsjob) til ressourceforløbsydelse fik jeg afslag på paragraf 34, da jeg ikke havde en stor nok indtægtsnedgang (den var på 120 kr.).
Nu har Skat beregnet en ny forskudsopgørelse (og den er desværre rigtig) og mit månedlige fradrag er nu så lille, at jeg går 2500 kr. ned i udbetalt pr. mdr.
Jeg behøver vel ikke at fortælle, at de 2500 kr. = beløb til kost til to drenge (en teenager der er i voksealderen og en på 8) og jeg, dvs. at vi fremover skal leve af 0 kr.
Er det en 'social begivenhed', at Skat har beregnet en ny forskudsopgørelse og kan jeg søge om paragraf 34 på ny og hvad er sandsynligheden for at få det bevilligiet
Subo66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2016, 15:43   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Har du tjekket, hvorfor dit fradrag er blevet meget mindre her cirka midt på året?

Du kan jo altid søge.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2016, 16:37   #3
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
"§ 6. Den beregnede støtte efter § 5 kan sammen med ansøgerens øvrige nettoindtægter, herunder integrationsydelse, uddannelseshjælp eller kontanthjælp efter lovens §§ 22-25, ikke overstige 90 pct. af ansøgerens hidtidige nettoindtægter. Ved de hidtidige nettoindtægter forstås indtægten i den seneste kalendermåned før den ændring, der førte til behov for hjælp, indtrådte. Hvis dette beløb ikke i det enkelte tilfælde er et rimeligt udtryk for ansøgerens indtjeningsevne, anvendes i stedet den gennemsnitlige indtægt i de seneste tre kalendermåneder. I det omfang, den beregnede støtte efter § 5 overstiger grænsen efter 1. pkt., nedsættes støtten efter lovens § 34 i overensstemmelse hermed. "

Altså der står jo nettoindtægt ift før ændringen (dvs at du overgik til ressourceforløbsydelse)

Men jeg tænker lidt: hvordan så det ud fra alm løn til sygedagpenge? Hvor stor er forskellen? For ændringen skete jo faktisk da du blev syg, og overgik til sygedagpenge. Så de burde regne §34 ud efter din løn, og ikke sygedagpengene.

Men din ressourceforløbsydelse + §34, må ikke overstige 90% af din tidligere indtægt.
Hvis vi nu bare lige regner i beløb før skat, og du får 14575 kr før skat i ressourceforløbsydelse. Så skal din tidligere indtægt have været 14575+10% mindst, før der kan være "plads" til §34.

Ved desværre ikke lige hvordan man regner "baglæns"
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2016, 17:10   #4
Subo66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-05 2016
Indlæg: 105
Styrke: 8
Subo66 er ny på vejen
Jeg var på alm. arbejdsløshedsdagpenge op til sygemeldingen, så der skete ikke en indtægtsnedgang. Og som sagt faldt jeg kun 120 kr. fra sygedagpenge til ressourceforløbsydelse, så der skete (næsten) heller ikke en indtægtsnedgang.

Problemet er, ligesom de fleste herinde, at alt er skåret ind til benet, så der er ikke flere økonomiske knapper at skrue på. Jeg KAN IKKE undvære 2500 kr. i mit budget.

Og så lukker jeg øjne og ører for det nye kontanthjælpsloft, for det kan jeg ikke overskue lige nu. Mit ressourceforløb slutter nemlig d. 31.12. ..... og hvad så ..... ?? !!!!
Subo66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2016, 17:23   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Er dit mindre skattefradrag pga restskat?
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2016, 17:28   #6
Subo66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-05 2016
Indlæg: 105
Styrke: 8
Subo66 er ny på vejen
Nej pga. mindre rentefradrag. Da jeg ikke længere ejer hus pga. en skilsmisse, så beregningen og den ændrede forskudsskat er desværre korrekt. Jeg havde bare håbet, at Skat først fandt ud af det til årsskiftet
Subo66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2016, 18:06   #7
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Subo66:
Har du nogen udgifter til medicin og lignende?
For så kan det søges som enkeltydelse efter §82 aktivloven
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2016, 18:30   #8
Subo66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-05 2016
Indlæg: 105
Styrke: 8
Subo66 er ny på vejen
Ja det har jeg og jeg står også foran en rodbehandling af en tand. Men jeg fik at vide i en Facebook-gruppe, at det var helt alm. praksis, at kommunen afslog enkeltydelse, hvis man havde ca. 4000 kr. til sig selv og to børn - vel og mærke efter en beregning med de poster kommunen mente var 'nødvendige'. Her er der ikke medregnet internet og børns fritidsaktiviteter. Det er det sidste jeg kan spare på, at min søn ikke må gå til fodbold. Ferie, biografture m.m. er for længst sløjfet.

Men når det nye skattekort træder i kraft pr. 1.6. så er jeg under det beløb og vil selvfølgelig søge.
Subo66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2016, 18:34   #9
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Subo66:
https://www.tandlaegeforeningen.dk/P...tuderende.aspx
Den del med §82a gælder også dig, så længe du maks får de 14575 kr før skat, og ikke har formue.
Så SKAL de betale noget af det
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2016, 18:54   #10
Sienna
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2016
Indlæg: 21
Styrke: 9
Sienna er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Subo66 Se meddelelser
Ja det har jeg og jeg står også foran en rodbehandling af en tand. Men jeg fik at vide i en Facebook-gruppe, at det var helt alm. praksis, at kommunen afslog enkeltydelse, hvis man havde ca. 4000 kr. til sig selv og to børn - vel og mærke efter en beregning med de poster kommunen mente var 'nødvendige'. Her er der ikke medregnet internet og børns fritidsaktiviteter. Det er det sidste jeg kan spare på, at min søn ikke må gå til fodbold. Ferie, biografture m.m. er for længst sløjfet.

Men når det nye skattekort træder i kraft pr. 1.6. så er jeg under det beløb og vil selvfølgelig søge.
Lige mht. din søns fritidsaktiviter, så er "Broen" etableret i mange byer - måske kan du søge støtte der.

http://broen-danmark.dk/om-broen/


Jeg ved godt, det ikke hjælper det store i det samlede regnskab, men måske din søn via hjælp derfra kan fortsætte sin fritidsaktivitet.
Sienna er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension