K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-06-2010, 12:21   #1
JW123
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Lokation: Ringsted
Indlæg: 5
Styrke: 0
JW123 er ny på vejen
Revilidering med henblik på selvforsørgelse?

Jeg er ny i dette system og har hårdt brug for hjælp, som mange andre.
Lidt om min sygdom: Jeg har siden august 2009 gået sygemeldt og har fået konstateret slid i ryggen, 5 diskusprolaps, skævt bækken og hypermobilitet. Jeg er 37 år år og havde forinden min sygdom mit drømmejob.
Jeg har smerter 24 timer i døgnet og kan ikke klare at gå særligt langt, kan kun sidde ned 20 min. af gangen og bliver træt meget hurtigt pga mine smerter.
Mine diskusprolaps sidder et usædvanligt sted og derfor har både fysioterapeuter og rigshospitalets neurokirurger opgivet at hjælpe mig. Dette har jeg på skrift.
Jeg har været til en speciallæge som skulle give udtalelse til kommunen. I hans udtalelse skriver han , at jeg har varige mén, smerter og ikke kan varetage fysisk arbejde. Dog mener han at jeg kan deltage i arbejdspraktik.

Derfor er min sagsbehandlers plan nu, at jeg skal i arbejdspraktik 20 timer om ugen, hvor planen er, at jeg skal ende på fuld tid og være selvforsørgende. Han mener at jeg skal omskoles (revalideres) til et kontorjob.

Jeg kan i hjemmet klare 3 timers let arbejde - Derefter er min dag slut pga mine smerter - Og nu vil de have mig til et job på fuld tid og endda et job, jeg ingen kvalifikationer har til og ikke kan klare pga siddende arbejde.

Hvad gør jeg nu? Det er jo håbløst når man er så invalid af smerter og så nu skal kæmpe en kamp med kommunen. Er faktisk ved at gå ned psykisk over dette.
JW123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2010, 12:31   #2
Nullemusen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2010
Indlæg: 86
Styrke: 14
Nullemusen er ny på vejen
Jeg føler med dig.. og forstår din frustration.

Revalidering er desværre et område hvor der ikke er så meget viden.
andet end kommunerne er gået over til stort set kun at benytte virksomhedspraktik..
Nullemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2010, 12:44   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
velkommen

1 havde sat som krav at får en rigtig arbejdsprøvning med de 12 punkter så der kan laves en ordenligt beskrivelse af din arbejdsevne
2 du skal selv tænke over hvad du vil. måske arbejde hen i mod et flexjob

Er faktisk ved at gå ned psykisk over dette.
det er vi desværre mange der er.
men de 37 timer er et standard svar og det skal du ikke tage så tungt
ved Revilidering

da din læge skriver varige mén
så havde jeg nok bedt din egen læge om at få en erklæring om din arbejdsevne
fra netop en speciallæge.
sammen holdt med arbejdsprøvning eller den abejdspraktik
så har du netop det bedre grundlag til kommunen og sige du ikke kommer op på de 37 timer
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2010, 13:18   #4
Road66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2009
Indlæg: 132
Styrke: 15
Road66 er ny på vejen
Jeg har selv prøvet en arbejdsprøvning, hvor målet var fuld tid. Også selvom jeg havde sagt at det virkede uoverskueligt. Mit råd er at trappe langsomt op. Når du så når dit max. skal du går lidt mere op. Efter et par dage kan du melde tilbage, at nu kan du ikke holde til mere. Så enten må du bliver på fx. 3 timer dgl. ellers må du sygemelde dig. Håber du forstår
Kan godt forstå at det plager dig psykisk....Held og lykke
Road66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2010, 15:22   #5
JW123
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Lokation: Ringsted
Indlæg: 5
Styrke: 0
JW123 er ny på vejen
Tak for jeres svar. Jeg har nu været i kontakt med en veninde, hvis mor er sagsbehandler. Hun mener at speciallægens vurdering om at jeg kan udføre arbejdspraktik, er derfor kommunen nu stiler mod selvforsørgelse og at hans skrivelse modsiger det andet han har skrevet, med mine smerter og problemer i hverdagen.
Hun siger at jeg skal tage fat i speciallægen igen og bede ham lave skrivelsen om og forklare hvor lidt jeg kan klare i hverdagen. Derudover skal jeg bede min egen læge om hjælp.

Sidst redigeret af JW123; 19-06-2010 kl. 15:28.
JW123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2010, 15:25   #6
JW123
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Lokation: Ringsted
Indlæg: 5
Styrke: 0
JW123 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Road66 Se meddelelser
Jeg har selv prøvet en arbejdsprøvning, hvor målet var fuld tid. Også selvom jeg havde sagt at det virkede uoverskueligt. Mit råd er at trappe langsomt op. Når du så når dit max. skal du går lidt mere op. Efter et par dage kan du melde tilbage, at nu kan du ikke holde til mere. Så enten må du bliver på fx. 3 timer dgl. ellers må du sygemelde dig. Håber du forstår
Kan godt forstå at det plager dig psykisk....Held og lykke
Tak skal du have. Men problemet er at jeg ikke tror på at jeg kan klare 3 timer om dagen. Hvis bare jeg kunne - Har nemlig drømmejobbet på hånden og arbejdsgiveren er fuldt forstående for at jeg nok kun klarer 2 x 3 timer om ugen. Jeg skal bruges til rådgivning af adfærd hos dyr i en dyreklinik, så min krop kommer ikke under pres. Men kommunen synes at kontorjob er bedre

Jeg har 2 børn på 8 og 11 år og dem skal jeg jo også gerne kunne være mor for.
JW123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2010, 15:33   #7
JW123
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Lokation: Ringsted
Indlæg: 5
Styrke: 0
JW123 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
velkommen

1 havde sat som krav at får en rigtig arbejdsprøvning med de 12 punkter så der kan laves en ordenligt beskrivelse af din arbejdsevne
2 du skal selv tænke over hvad du vil. måske arbejde hen i mod et flexjob

Er faktisk ved at gå ned psykisk over dette.
det er vi desværre mange der er.
men de 37 timer er et standard svar og det skal du ikke tage så tungt
ved Revilidering

da din læge skriver varige mén
så havde jeg nok bedt din egen læge om at få en erklæring om din arbejdsevne
fra netop en speciallæge.
sammen holdt med arbejdsprøvning eller den abejdspraktik
så har du netop det bedre grundlag til kommunen og sige du ikke kommer op på de 37 timer
Tak for dit svar. Det vil jeg helt sikkert gøre. Aner så ikke om arbejdspraktik og arbejdsprøvning er det samme?
Ja, desværre bliver alle nok kørt ned psykisk i dette system. Det er utroligt at man skal have skyldfølelse over at være blevet invalid. Føler godt nok med alle de stakler, som kæmper samme kamp.
JW123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2010, 15:36   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Den sagsbehandler du kender har nemlig helt ret og faktisk det samme som jeg skriver
i den offenligt verden er det lige meget hvad man selv siger. kun dokumentation tæller
i en arbejdsprøvning kan du klarer de timer du kan.
mød hverdag og går hjem når smerterne bliver for voldsomme.
det hjælper ikke meget du kommer op på 37 timer i de sidste 14 dage.
så vil kommunen siger du kan arbejde fuld tid og hele tiden.

så tage en snak med speciallægen og få lavet en skrivelse

held og lykke

vi kan kun være enig man har skyldfølelse over at være blevet invalid
samt man hele tiden skal bevise man er syg
på trods af man oven i har en masse læge papir

Sidst redigeret af MTVRV1; 19-06-2010 kl. 15:40.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2010, 23:40   #9
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg mener klart at du skal ARBEJDSPRØVES!

Hvis du bliver sat på revalidering, og du ikke klare dette, havner du på kontanthjælp(så vidt jeg ved).

Derfor bør du afklares, ved arbejdsprøvning, og forlænges efter stk 2, og evt. efterfølgende forlænges i ift stk 4 i sygadagpengeloven.

Med de problemer tvivler jeg stærkt at du kan klare stillesiddende arbejde som er enormt hårdt for dårlig ryg.

Husk at få din fagforening med til møder, og/eller optage samtaler.

PS. Måske din speciallæge har rodet lidt sammen i begreberne. Spørg om dette.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2010, 22:04   #10
Road66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2009
Indlæg: 132
Styrke: 15
Road66 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af JW123 Se meddelelser
Tak skal du have. Men problemet er at jeg ikke tror på at jeg kan klare 3 timer om dagen. Hvis bare jeg kunne - Har nemlig drømmejobbet på hånden og arbejdsgiveren er fuldt forstående for at jeg nok kun klarer 2 x 3 timer om ugen. Jeg skal bruges til rådgivning af adfærd hos dyr i en dyreklinik, så min krop kommer ikke under pres. Men kommunen synes at kontorjob er bedre

Jeg har 2 børn på 8 og 11 år og dem skal jeg jo også gerne kunne være mor for.
Har stor forståelse for din situation. Bare husk at sige fra mht. timerne i en arbejdsprøvning. Du kan altid prøve at gå op, for derefter at gå tilbage på de timer du var før
Road66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Virksomheds revilidering og a kasse mijanse82 Alt det andet 3 10-02-2012 12:17
Nu tog de min revilidering fra mig :-( Prinsessejulie Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 24-03-2011 19:37
Jeg har fået praktik med henblik på job sun-lady Jeg er kommet i praktik. 13 24-09-2008 22:12
Arbejdsprøvning med henblik på flexjob Kjersti Spørgsmål ang fleksjob 3 27-07-2008 16:31
arbejdsprøvning med henblik på fleksjob vonsyld Spørgsmål ang fleksjob 1 19-03-2007 20:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension