K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-06-2010, 06:48   #1
Skade2006
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2009
Indlæg: 166
Styrke: 15
Skade2006 er ny på vejen
Modregning af pension i erhvervsevnetab

Arbejdsskadestyrelsen er ved at beregne min mands erhvervsevnetab efter sin skade.

Han er tilkendt førtidspension her pr. 1/6-10. Han er fra sin pensionselskaber blevet tilkendt invalidepension fast hver måned (har været privat ansat), han har haft 3 selskaber (2 igennem arbejdsgiver og en privat) og alle selskaber vil udbetale til ham, den ene tager dog sagen op om 5 år.

Spørgsmålet er så om arbejdsskadestyrelsen kan/vil/må modregne det han får i invalidepension fra sine pensionsselskaber for sit erhvervsevnetab når de skal udregne erhvervsevnetabet fra hans tidligere job til førtidspensionen???
Skade2006 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2010, 11:38   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Skade2006 Se meddelelser
Arbejdsskadestyrelsen er ved at beregne min mands erhvervsevnetab efter sin skade.

Han er tilkendt førtidspension her pr. 1/6-10. Han er fra sin pensionselskaber blevet tilkendt invalidepension fast hver måned (har været privat ansat), han har haft 3 selskaber (2 igennem arbejdsgiver og en privat) og alle selskaber vil udbetale til ham, den ene tager dog sagen op om 5 år.

Spørgsmålet er så om arbejdsskadestyrelsen kan/vil/må modregne det han får i invalidepension fra sine pensionsselskaber for sit erhvervsevnetab når de skal udregne erhvervsevnetabet fra hans tidligere job til førtidspensionen???
Hej Skade,

Det tror jeg ikke de må, det er kun kommunen der må modregne 30 kr. pr. 100 af disse indtægter efter fradrag af kr. 66.000,00. Det tror jeg godt du kan gå ud fra. Arbejdsskadestyrelsen hælder ikke til ens forsørgelses grundlag og evt. udbetaling fra private forsikringer, det gør sidst nævnte jo heller ikke. Det er kun kommunerne der har bestemmelser herfor i forhold til de offentlige ydelser i form af kontant hjælp og førtidspension. Jeg kan stadig ikke komme mig over at disse private månedlige udbetalinger fradrages i kontanthjælp, det er vi jo mange der er på selvom vi er syge.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2010, 11:42   #3
Skade2006
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2009
Indlæg: 166
Styrke: 15
Skade2006 er ny på vejen
Min mand kommer ikke til at få førtidspension i år da han har for "høje" forsikringsudbetaler og jeg åbentbart tjener for meget.
Men blev derfor også i tvivl om de så i arbejdsskadestyrelsen også ville modregne.

Det undre mig også at kommunen må modregne i førtidspension og kontant hjælp, man har ligesom betalt for de forsikringer for at kunne klare sig hvis uheldet var ude.

Sidste jeg havde møde med vores pensionsmand her på arbejdet, var han da heller ikke overhovedet inde i de regler med at man bliver modregnet i førtidspensionen når man har erhvervsevnedækning, og han har ellers været pensionsmand i mange år.
Skade2006 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2010, 11:48   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja utroligt. Jeg kan da godt forstå at man modregner hvis man tjener for meget og for kontant hjælp oven i købet har formue så må man søge videre. Men vi er mange syge der havner på kontant hjælp og det er ikke meget der kommer ekstra når man så har udbetaling fra en forsikring. Såfremt man får sygedagpenge og mister sit arbejde så bliver man ikke modregnet, kan ikke forstå at det skal være anderledes for syge på kontanthjælp.

Jeg har dog aldrig søgt kontant hjælp da jeg også har egne penge at leve af først, det må jo heller ikke mere end 10.000 kr. Der går penge i den, men der skal jo heller ikke meget til før man bliver vippet af rampen og må gå fra hus og hjem. Der er ikke noget at sige til at man sikre sig privat, så godt vi i al fald gjorde det .

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2010, 15:10   #5
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
til skade 2006, husk at få det som kan kapitaliseres ud af en gang og sætte på en kreditor beskyttet konto, som hedder erhvervsevnetabsforsikringskonto.
så må de ikke medregne de beløb som står der.
jeg ved så ikke præcis om man også kan det med de beløb man får fra private forsikringer, eller om det kun er den fra selve arbejdsskaden..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2010, 15:16   #6
hansemand
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 126
Styrke: 14
hansemand er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
til skade 2006, husk at få det som kan kapitaliseres ud af en gang og sætte på en kreditor beskyttet konto, som hedder erhvervsevnetabsforsikringskonto.

så må de ikke medregne de beløb som står der.

jeg ved så ikke præcis om man også kan det med de beløb man får fra private forsikringer, eller om det kun er den fra selve arbejdsskaden..
WOW Huldra
seriøst vigtig info - har ALDRIG hørt om dette... kan den ikke komme til at stå på en form for liste et eller sted her på sitet, så man ikke bare lige falder over den tilfældigt, som jeg lige har gjort?
måske du bare kan skrive den som overskrift i en tråd, hvis du orker??
hansemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2010, 16:47   #7
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Men Huldra, det er jo kun hvis man får det som et "engangs beløb", jeg tror at Skades mand primært får sit erhvervsevne tab udbetalt som månedlige ydelser.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2010, 17:21   #8
JJC
Hvor skulle jeg ellers være
 
JJCs avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2008
Lokation: Holsted
Indlæg: 150
Styrke: 17
JJC er ny på vejen
Hej Enteneller

Jeg tror Huldra mener fra ask , for den er ikke afgjort endnu.

Jan
JJC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2010, 19:35   #9
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
ja op til de første 50% kan kapitaliseres mener jeg (altså dem fra ask) de andre har jeg heller ikke så meget styr på.......

og de kan/skal naturligvis plaaceres på en kreditorbeskyttet konto.....

mvh eders ace dk
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2010, 21:52   #10
Skade2006
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2009
Indlæg: 166
Styrke: 15
Skade2006 er ny på vejen
tak for alle jeres svar.

Ja min mand får lige nu månedlige beløb fra pensionsselskaberne, har fået 2 engangs beløb, men de går ikke ind i hans årsindtægt.

Har en gang fået 15 % af hans erhvervsevne tab fra arbejdsskadestyrelsen som et engangsbeløb som var kapitaliseret, han skulle gerne have en pæn som mere, men det kan "kun" være de 35 % som kan udbetales som et engangsbeløb resten bliver vist som månedlige udbetalinger, tror ikke han kan få 50 % udbetalt nu hvor han for et år siden fik 15 % udbetalt ??

Hvis nu pengene kommer ind på en kreditor beskyttet konto, hvad er det så de ikke må modregne ? De tager vel kun rente indtægten som indtægt når de står på bankbogen eller ?? Han vil i år alligevel ikke kunne få førtidspension, da har har fået en "pæn" sum, da han fra 2 steder har fået penge med tilbagevirkende kraft for 2008 pga sin lønnedgang og den anden gav tilbage fra han var sygemeldt i 3 måneder.
Skade2006 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
pension og erhvervsevnetab jango Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 15-03-2012 19:49
Modregning i pension. solskin1972 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 20-04-2011 21:26
tilkendt erhvervsevnetab, kan jeg nu søge pension? aasekl Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 05-01-2011 15:41
Modregning i pension - socialudvalget zuza Nyttigt at vide for Førtidspensionister 2 11-12-2007 22:33
Pension modregning. Susanne Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 28-11-2007 13:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension