K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-12-2015, 13:47   #11
Egeskov
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2012
Indlæg: 76
Styrke: 13
Egeskov er ny på vejen
Jeg tænkte, at det måske var muligt at få dækket de samlede udgifter til transport inklusiv parkering pga. nedsat funktionsniveau. Hvis man netop ikke kan benytte offentlig transport til praktiksted pga. nedsat funktionsniveau, skal man jo have de faktiske udgifter dækket af kommunen.
Egeskov er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2015, 16:10   #12
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Jeg stødte tilfældigt på nedenstående link og tænkte straks på denne tråd.

http://www.cabiweb.dk/lovstof/befordringsgodtgoerelse/
http://www.cabiweb.dk/lovstof/godtgoerelse/

Der står blandt andet:
Citat:
Følgende personer har ret til befordringsgodtgørelse, når de deltager i beskæftigelsestilbud
•Personer der deltager i ressourceforløb og jobafklaringsforløb

Personer med nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne kan få dækket den faktiske udgift til transport, hvis udgiften er en følge af den nedsatte funktionsevne.

Befordringsgodtgørelse er skattefri.

Jobcenteret træffer afgørelse om udbetaling og beregner befordringsgodtgørelse til de andre ydelsesmodtagere.

Kontanthjælpsmodtagere, uddannelseshjælpsmodtagere, integrationsydelsesmodtagere og ressourceforløbsydelsesmodtagere har mulighed for at søge om godtgørelse til blandt andet de første 24 kilometer, som ikke dækkes af befordringsgodtgørelsen.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2015, 13:46   #13
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Egeskov Se meddelelser
Jeg tænkte, at det måske var muligt at få dækket de samlede udgifter til transport inklusiv parkering pga. nedsat funktionsniveau. Hvis man netop ikke kan benytte offentlig transport til praktiksted pga. nedsat funktionsniveau, skal man jo have de faktiske udgifter dækket af kommunen.
Nu er det sådan at den kommune jeg p.t. Slås med mener at faktiske udgifter er det samme som 1,03 kr. pr. kørt km. og nix weiter, basta. Det selv om sagen har været i Ankestyrelsen som slog fast at det skulle dækkes efter faktiske udgifter.

mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2015, 16:32   #14
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Hej Susanne (dinosaur)

Kan du uddybe hvad der er faktiske udgifter?
Gælder det også parkeringsbetaling?

Min rådgiver har bevilget mig noget kørsel som jeg skal udfylde hver måned, så får jeg refunderet kørsel frem og tilbage. dog ikke parkering, som jo egentlig er den store synder her.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2015, 23:41   #15
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bodrum Se meddelelser
Hej Susanne (dinosaur)

Kan du uddybe hvad der er faktiske udgifter?
Gælder det også parkeringsbetaling?

Min rådgiver har bevilget mig noget kørsel som jeg skal udfylde hver måned, så får jeg refunderet kørsel frem og tilbage. dog ikke parkering, som jo egentlig er den store synder her.
Ja, bare jeg vidste hvad begrebet "faktiske udgifter" dækker over. Jeg mener at det er statens højeste takst for transportgodtgørelse på ca. 3,70 kr. Pr km, eller dokumenterede udgifter ved at have bil, så som forsikring, ejerafgift, brændstof og reparationer.

Kommunen derimod mener at det er statens laveste takst på 1,03kr pr. Kørt km. Jeg ved ikke om parkering hører ind under faktiske udgifter, i hvert fald ikke i min kommune.

Hvilken takst får du pr. Km.?

Har du overvejet at søge om et handicapparkeringskort? Med et sådant kan du holde ubegrænset og gratis på alle offentlige parkeringspladser med en tidsbegrænsning på en time eller mere.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2015, 12:27   #16
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Hej igen.

FIk du medhold i Ankestyrelsen i at det er den højeste transportgodtgørelse på 3.7kr pr km der gælder?

Jeg ved ikke hvad for en takst jeg får, da jeg ikke har udfyldt det endnu, det finder jeg vel først ud af i starten af næste måned - tænker jeg

Handicap kort er udelukket, da jeg ikke er så fysisk handicappet...
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2015, 23:27   #17
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bodrum Se meddelelser
Hej igen.

FIk du medhold i Ankestyrelsen i at det er den højeste transportgodtgørelse på 3.7kr pr km der gælder?

Jeg ved ikke hvad for en takst jeg får, da jeg ikke har udfyldt det endnu, det finder jeg vel først ud af i starten af næste måned - tænker jeg

Handicap kort er udelukket, da jeg ikke er så fysisk handicappet...
Ja, Ankestyrelsen afgjorde at der skulle refunderes efter de faktiske udgifter, dog uden at præcisere hvordan disse skulle beregnes. Jeg tog så for givet at det ville være efter statens højeste takst som er 3,70kr pr. kørt km, eller udregning efter dokumenterede udgifter. Samtidig gav Ankestyrelsen medhold i at en rute på 10,3 km pr dag kunne anvendes i stedet for den korteste på 8,3 km.

Meeeen der blev bare omberegnet med statens laveste takst på 1,03kr pr. kørt km og for 10,2 km pr. dag.

Jeg har siden klaget gang på gang over at der anvendes statens laveste sats i stedet for den højeste sats. Dette ignoreres bare af kommunen uden at de behandler klagen. Jeg ønsker bare at få det forelagt Ankestyrelsen igen, men når der ikke svares ved jeg ikke hvordan jeg kommer videre.

Dette er ikke et oplæg til debat om hvad jeg gør for at komme videre. Det er Bodrums tråd og dette bedes respekteret.

Har du fået lovning på at få refunderet efter de faktiske udgifter? Jeg vil gerne høre hvilken sats du får refunderet efter.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2015, 00:23   #18
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Jeg kender ikke til hvorfor at man bør få efter hvilken takst, men jeg skal nok vende tilbage, når jeg ved noget mere om det efter d. 1 Susanne.

Men det er da alligevel en spændende debat, om hvorfor der regnes efter den laveste takst og ikke den højeste.
Håber at du kommer igennem til dem på et tidspunkt.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension