K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-03-2008, 00:24   #11
mokkasine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2007
Indlæg: 178
Styrke: 17
mokkasine er rigtig godt på vej
Fandt lige et link:

http://64.233.183.104/search?q=cache...nk&cd=10&gl=dk
mokkasine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2008, 00:28   #12
laurana
Hvor skulle jeg ellers være
 
lauranas avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2007
Lokation: amager / roskilde
Alder: 46
Indlæg: 113
Styrke: 17
laurana er rigtig godt på vej
okay zuza smiler... tja det med min højrente konto bliver jo så lidt svært at bevise da renterne automatisk bliver tilskrevet og jeg engang årligt vil kunne sætte hvad som helst jeg skulle kunne undvære ind på den... men jeg har kvitteringer der beviser det er mine erstatningspenge der er blevet indsat og hvorfra de er udbetalt..

årh tak mokkasine det var lige sådan et link jeg manglede smiler..

Sidst redigeret af laurana; 20-03-2008 kl. 00:33.
laurana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2008, 00:34   #13
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Mokkasine.... dit link er altså meget gammelt.

Det er fra 1998, og jeg er næsten overbevist om, at der er lavet en masse om siden. Mange gange... faktisk et utal af gange siden. Den nuværende regering har jo ufatteligt travlt med ny lovgivning konstant, så hele landet er forpustet af at bladre frem og tilbage i bekendtgørelser osv.osv.osv.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2008, 00:40   #14
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
jeg forstår ikke helt hvad du skriver

du må sætte penge ind på konto erstatnings pengene så meget er jeg med, men hvad det er for nogen du sætter ind, er jeg ikke lige med på

det jeg ved om sådanne en konto, er når man er på kontanthjælp, må man ikke tage nogen penge fra en anden konto og sætte ind på erstatnings konto, da så pengene vil blive blandet og så kan kommunen sætte trivl ved om nu osse alle de penge nu også er erstatnings penge

har man sadt sine erstatnings penge i aktier og obligationer som jeg har, får man en rente indtjening og dem kan kommunen heller ikke røre

min rente indtjening bliver sadt ind på kontoen med erstatnings pengene og det er det enste der må blive sadt ind på sådanne en konto
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2008, 00:53   #15
mokkasine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2007
Indlæg: 178
Styrke: 17
mokkasine er rigtig godt på vej
Sorry, havde ikke set årstallet. Måske ligger der en nyere version et sted i cyberspace
mokkasine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2008, 00:54   #16
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Med al den kontrol, borgerne udsættes for i hoved og r..., så risikerer du jo, Laurana, at kommunen siger, du må leve af dine erstatningspenge, hvis du ryger på kontanthjælp, fordi du har blandet pengene sammen.

Jeg ville holde den konto helt for sig selv.

Skulle du have penge til overs, så sæt dem ind på en anden konto, så der ikke er noget at komme efter. Så kan kommunen ikke røre dine erstatningspenge, hvis den en dag skulle forlange et kontoudskrift.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2008, 01:07   #17
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
ja zuza der er meget kontrol

da jeg søgte om kontanthjælp der skulle de have alt øknomi og jeg har pension ordning og ratepension osv. alt er lavet med erstatnings pengene der er heller ikke noget de kan røre der

og så har jeg den ene konto hvor alle renterne går ind på af de penge der er sadt i aktier og obligationer

og kommunen kan ikke røre dem bare man har sadt dem rigtigt, og det vil blive tjekket
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2008, 01:36   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg er jo kontanthjælpsmodtager - ikke blot sunket dybt, men har ligget på bunden i 20 år! Man KAN altså overleve.....men desværre på fattigdomsgrænsen.

Man må have en 'formue' på 10.000 kr når man er på kontanthjælp. Alt over dette beløb bliver konfiskeret på den måde, at man bliver bedt om at leve for det. Ejer man noget Feks bil, hus, båd, så bliver det til egenkapital - og kan derfor sælges og leves for. For at modtage kontanthjælp, så skal alle konti være tømte, og det skal kunne bevises at man ikke ejer andet end til dagen og vejen - og på en måde er det jo fair nok! For ellers kunne man jo i princippet sidde trygt og godt i ejerlejligheden og få lidt luft i økonomien ved at blive offentligt forsørget, alt imens bilen er på værksted.
Men du har ret - det er bunden! For hvis du ejer noget, så skal det omsættes til kontanter, som igen skal være brugt, INDEN du kan søge om kontanthjælp. Der er, sådan lidt groft sagt, lige regler for alle på kontanthjælp. Og det er som også et af de første spørgsmål de stiller ,,ejer du noget - har du formue - har du aktier/obligationer - forsikrings ordninger'' osv.....og så er det op til DEM at vurdere hvad du reelt kan få ud via salg, eller hvad der ikke kan pilles yderligere ved (fordi det er bundne, ofte over en årerække).

Sidst redigeret af Ninja; 20-03-2008 kl. 01:39.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2008, 01:51   #19
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
Wink helenekr

ja du kender sq desværre alt til dette system

åh ja bilen det kender jeg også til haha
fik en større diskussion om min bil, den er et gammel lig nu, den har været med mig hele vejen i gemme systemet

den er nu ved at synge på sidste vers øv snøft

men jeg fik lov til at beholde den, da kommunen gerne ville have mig i arbejds prøvninger og så er bilen jo god, da jeg døjer med at køre med bus
og bilen var den gang ikke en dyr bil ,så en bil kan de godt se bort fra,

kender flere der er på kontanthjælp der har bil, bare ikke en dyr bil som regl en gammel spand som min hihi men køre kan den og betal også ,så kan folk grine ligeså tosset de vil, når de ser den, og for den skyld høre den
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2008, 06:41   #20
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Jeg kender en, der lige er kommet i den situation, at hun skal på kontanthjælp, da sygedagpengene stopper. Hun var også noget nervøs for det, da hun har en friværdi i sin andelslejlighed.

Derfor var hun nede og snakke med banken, som sagde at de kunne skrive et brev til kommunen om, at de ikke ville låne hende pengene fra friværdien. Dette brev tog hun med til kommunen, og hun kan derfor få kontanthjælp.

Jeg ved ikke, om det altid kan gøres på denne måde, men det er jo ikke en særlig god løsning at belåne sin lejlighed på kontanhjælp, det vil da være nærmest umuligt at betale tilbage!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Spørgsmål om kontanthjælp? KMH22081990 Politik og Samfund 71 23-03-2012 01:23
Spørgsmål kontanthjælp. MandySisse Alt det andet 6 02-10-2011 12:37
Spørgsmål om kontanthjælp LRS.. Alt det andet 21 17-07-2011 13:28
Kontanthjælp - spørgsmål Sass Alt det andet 1 01-04-2011 16:31
Spørgsmål om kontanthjælp Dorthemusen Alt det andet 9 05-10-2008 15:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension