K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-04-2012, 14:19   #1
kimmik
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2007
Indlæg: 257
Styrke: 17
kimmik er ny på vejen
Kan man stole på ask.

Hej
Jeg fik min flexjobbevilling i april 2011 efter 7 års kamp.
Jeg fik midertlidig erstatning fra 2006 30 %. Efter jeg fik min flexjobbevilling
i april 2011 skulle ask gøre det endeligt op med min ehveresevnetab de satte det til 45% løbene ydelse,det klagde jeg over til dem og sagde de skulle gøre det endeligt op for min skade var fra før 2006.Jeg fik så en ny afgørlse fra dem men den var så mærkligt nok sat ned til 40% til udbetaling og der står ikke nogen begrundelse hvorfor at den er sat ned med 5%,hm det skulle være det samme eller ikke??.
Og så her i 2012 sætter regeringen pension alderen op for dem der født i
fortsætter frem til pensionen

Omkring 1.500 tilskadekomne, som tidligere har fået erstatning for tab af erhvervsevne frem til pensionsalderen, skal på grund af forhøjet pensionsalder enten have deres erstatning forlænget eller have et ekstra engangsbeløb udbetalt.

Hvis man tidligere har fået sin erstatning udbetalt som et engangsbeløb, får man en afgørelse fra Arbejdsskadestyrelsen om, hvor meget man har ret til at få udbetalt ekstra. Beløbet bliver herefter udbetalt af arbejdsgiverens forsikringsselskab eller af Arbejdsmarkedets Erhvervssygdomssikring.

Hvis man derimod får sin erstatning udbetalt hver måned, får man et brev fra styrelsen om, at perioden med udbetaling af erstatning bliver forlænget frem til den nye pensionsalder. Herefter forlænger arbejdsgiverens forsikringsselskab eller Arbejdsmarkedets Erhvervssygdomssikring automatisk perioden.

De tilskadekomne skal ikke selv at gøre noget for at få erstatningen for tab af erhvervsevne forlænget. Arbejdsskadestyrelsen har fundet de relevante sager og er i gang med at kontakte de personer, som det drejer sig om.

Forlængelsen af erstatningen berører personer, som er født i perioden 1. januar 1954 til 30. juni 1960. Det er et krav, at man enten har været ude for en arbejdsulykke 1. januar 2004 eller senere eller har anmeldt en erhvervssygdom den 1. januar 2005 eller senere. Endelig skal man tidligere have fået udbetalt erstatning for tab af erhvervsevne, enten i form af et engangsbeløb eller månedlige beløb.

Personer, som tidligere har fået udbetalt engangsbeløb til erstatning for permanente udgifter til behandling eller hjælpemidler, kan også få udbetalt mere i erstatning. De personer skal selv kontakte arbejdsgiverens forsikringsselskab eller Arbejdsmarkedets Erhvervssygdomssikring for at få udbetalt et ekstra engangsbeløb.
Og da jeg er fra 1957 høre jeg jo til i den gruppe
omfattet?

Den forhøjede folkepensionsalder, der er trådt i kraft fra 1. januar 2012, omfatter kun personer, som er født i perioden 1. januar 1954 til 30. juni 1960.

• Hvis man er født før den 1. januar 1954, er folkepensionsalderen uændret 65 år

• Hvis man er født i perioden 1. januar 1954 - 30. juni 1954, er folkepensionsalderen forhøjet fra 65 år til 65 ½ år

• Hvis man er født i perioden 1. juli 1954 - 31. december 1954, er folkepensionsalderen forhøjet fra 65 år til 66 år

• Hvis man er født i perioden 1. januar 1955 - 30. juni 1955, er folkepensionsalderen forhøjet fra 65 år til 66 ½ år

• Hvis man er født i perioden 1. juli 1955 – 31. december 1958, er folkepensionsalderen forhøjet fra 65 år til 67 år

• Hvis man er født i perioden 1. januar 1959 – 30. juni 1959, er folkepensionsalderen forhøjet fra 65 ½ år til 67 år

• Hvis man er født i perioden 1. juli 1959 – 31. december 1959, er folkepensionsalderen forhøjet fra 66 år til 67 år

• Hvis man er født i perioden 1. januar 1960 – 30. juni 1960, er folkepensionsalderen forhøjet fra 66 ½ år til 67 år

• Hvis man er født den 1. juli 1960 eller senere, er folkepensionsalderen uændret 67 år

For at komme i betragtning til yderligere erstatning, skal du opfylde følgende betingelser:

1. Du skal være omfattet af den forhøjede folkepensionsalder. Det vil sige, at du skal være født i perioden 1. januar 1954 til 30. juni 1960.

2. Du skal have været ude for en ulykke 1. januar 2004 eller senere, eller du skal have anmeldt en erhvervssygdom den 1. januar 2005 eller senere

3a. Du skal have modtaget en afgørelse fra Arbejdsskadestyrelsen, der giver ret til en endelig erstatning for tab af erhvervsevne - enten i form af et engangsbeløb eller i form af månedlige beløb

eller

3b. Du skal have modtaget et engangsbeløb fra din arbejdsgivers forsikringsselskab eller Arbejdsmarkedets Erhvervssygdomssikring til erstatning for permanente udgifter til behandlinger eller hjælpemidler.
gøre?

Permanente udgifter til behandling eller hjælpemidler
Hvis du har ret til yderligere erstatning for permanente udgifter til behandlinger eller hjælpemidler, skal du selv kontakte din arbejdsgivers forsikringsselskab eller Arbejdsmarkedets Erhvervssygdomssikring.

Erstatning for tab af erhvervsevne
Hvis du har ret til yderligere erstatning for tab af erhvervsevne, skal du ikke selv gøre noget. Arbejdsskadestyrelsen kontakter dig via brev i løbet af det første halvår af 2012.

Hvad betyder det for dig?
Hvis du har ret til yderligere engangsbeløb i erstatning for tab af erhvervsevne, træffer Arbejdsskadestyrelsen en afgørelse om det. Vi sender afgørelsen til både dig og forsikringsselskabet eller Arbejdsmarkedets Erhvervssygdomssikring. Herefter udbetaler forsikringsselskabet eller Arbejdsmarkedets Erhvervssygdomssikring beløbet til dig.

Hvis du har ret til at få forlænget perioden med udbetaling af månedlige beløb, sender vi et orienteringsbrev til dig og forsikringsselskabet eller Arbejdsmarkedets Erhvervssygdomssikring.
Herefter forlænger forsikringsselskabet eller Arbejdsmarkedets Erhvervssygdomssikring automatisk perioden med udbetaling af månedlige beløb.
Jeg ringer til dem midt i marts måned og spørger dem hvornår der sker noget nyt om det.Jeg får den besked at alle som skal have forhøjet det har fået besked om det pr brev.Hm siger jeg jeg har intet hørt og jeg kom til skade i 2004 febeuar,ja det forstod hun ikke noget af men hun skulle få 1 til at ringe til mig,og de gjorde de osse og hun forstod heller ikke noget af det men sagde ham der sad med disse sager ville ringe til mig:han ringede så til mig og havde set på min sag og sagde der må være sket et og andet men jeg skulle da osse have for 2 år ekstra. Hm hvor
mange er glemt derinde?????
kimmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2012, 15:59   #2
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Hmm jeg tænker lidt, at grunden til, at du er sat ned med 5 %, er at beløbet nu er skattefrit.

Ved nemlig fra andre at der modregnes noget på en eller anden måde fordi, at beløbet nu er skattefrit, og vi ikke modregnes i boligsikring m.v Ved ikke om det er derfor, bare et bud på grunden.

Mon ikke som tiden går, at sagerne genoptages, så vi får forlænget erstatningerne til vores pensionsalder.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2012, 16:12   #3
kimmik
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2007
Indlæg: 257
Styrke: 17
kimmik er ny på vejen
Hej tja måske har du ret jeg ved det ikke med de 5%,men lyder da lidt mærkeligt.
Ang forhøjlsen af pension alderen sagde han der ville gå ca 2 månder i min sag da forsikringsselskabet har 1 måned til at klage over det.
kimmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2012, 07:51   #4
Fiselback
Synes godt om👍🏻
 
Fiselbacks avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2007
Lokation: Danmark
Alder: 63
Indlæg: 127
Styrke: 17
Fiselback er ny på vejen
"Kan man stole på ask."

Det kan du!

Tror egentlig det er os selv der har et problem, med at affinde os med fra den ene dag til den anden og være et objekt der skal passe ind i div. satser, tabeller, og §. Osv.

Jeg var selv udsat for en arbejdsullykke i 1994.

Da jeg var i det kunne jeg bestemt ikke se fornuften i noget som helst mht. ASK.
Men nu her mange år efter kan jeg godt se den røde tråd.

Det eneste jeg godt kunne havde tænkt mig. Var en form for akut taksering, så man havde undgået Sygedagpenge, kontanthjælp. Osv.

Tror virkelig der er mange fysiske arbejdsskadede, der oven i pådrager sig psykiske men.
I perioden efter arbejdsskaden konstateres, til den anerkendes.
Fiselback er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvem kan man stole på ? Karo Politik og Samfund 7 24-05-2011 01:34
Kan jeg stole på min sagsbehandler palle jensen Spørgsmål ang fleksjob 14 03-04-2008 21:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension