K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-06-2009, 21:48   #11
Gadefejer
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2008
Indlæg: 122
Styrke: 16
Gadefejer er ny på vejen
Den slags er jeg også vidende om.

Det ville bekymre mig langt mere, hvis det offentlige aldrig tabte en sag og altid optrådte fuldkomne. Jeg har forsøgt at beskrive mit helhedssyn på et misserabelt korthus og tror ikke meget på nogle sammensværgelsesteorier, man ofte kan få, når man bliver udsat for et dårligt fungerende system, og iøvrigt altid har regnet med at kunne få hjælp af velfærdssamfundet, hvis det skulle komme så langt.

Nogle sager der bliver omstødt og tabes, underbygger for mig at se ikke pståndene om, at hele standen som sådan i hemmelighed bevidst forfølger borgerne for at køre deres økonomi i sænk og derigennem redde kommunen, mens de sover trygt om natten. Der kan i forskellige sammenhænge selvfølgelig være tale om at de arbejder under nogle politiske rammer, som går til juridiske grænser og lidt over eller bliver præsenteret for nogle målsætninger, men du kommer nok til at skulle skaffe mere dokumentation, hvis du vil overbevise nogle tvivlere.
Gadefejer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2009, 22:03   #12
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Nu kommer der nok snart et stort ramaskrig, men jeg har utallige
gange læst ZUZA skrive, at man ikke kan være for syg til fleks eller for
rask til førtidspension, at kommunen skal afklare det, men jeg ser
jævnligt folk falde ud af systemet, og har også læst om term modellen,
håber ZUZA kommer på banen, er ikke ferm til EDB, men måske burde
der være nogen som oprettede en ny tråd, som hed, er det lovligt at
folk falder ud af systemet, ZUZA, har jeg misforstået alt.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2009, 22:03   #13
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Jeg vil ikke vove mig ud i påstande om, at sagsbehandlere generelt er fulde af løgn, og ude på at køre borgernes økonomi i sænk, men jeg ved at der findes sagsbehandlere, og andre i systemet, som er totalt og aldeles kolde i r.... over, om de skal benytte sig af løgne, for at få det ud af en sag som de vil.

Jeg har haft en sagsbehandler (diplomsagsformidler) som videregav fejlagtige oplysninger i forb. med en arb.prøvning, og set i lyset af hvordan hele sagen kørte, er der ingen der får mig overbevist om, at det skete ved en fejl.

Jeg har siddet til møde på kommunen, med en afdelingsleder, jobcenterchefen og en faglig konsulent, hvor den faglige konsulent sad og løj mig lige op i ansigtet.

Og ja, jeg er igang med klagerne.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2009, 22:13   #14
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Det har nu ikke været min mening at generalisere sagsbehandlere,
den jeg havde sidst mente også, at mange stod i det forkerte system,
for syge til at arbejde, men jeg tror mange går op i kommunens økonomi,
hvilket jeg synes mange her på k10 er et bevis på.

Flere har fået førtidspension efter flere års kamp, og så får de
en ny sagsbehandler og pludselig ender kampen.

Sidst redigeret af Tanja; 19-06-2009 kl. 22:15.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2009, 22:13   #15
Gadefejer
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2008
Indlæg: 122
Styrke: 16
Gadefejer er ny på vejen
Det er jeg ikke i tvivl om Trold.

Det skulle også undre mig noget, hvis de var rene buddha’er og ikke opførte sig som mennesker har for vane – ikke mindst forholdene taget i betragtning.

Lidt subjektivt betragtet og af det udsnit, jeg har mødt, så foretrækker jeg dog dem som stand frem for en lang række andre, f.eks. ejendomsmæglere, bankrådgivere, IT-konsulenter, sælgere osv.
Gadefejer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2009, 22:20   #16
Gadefejer
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2008
Indlæg: 122
Styrke: 16
Gadefejer er ny på vejen
Tanja, det med kommuners økonomi i udligningsøjemed bl.a., det har jeg også hørt mange gange. Såfremt der er fugls føde på sagen, hvilket der i teorien godt kan være i diverse sammenhænge eller kommuner, så ville det formodentligt også være muligt at få nogle til at stå frem. Så sammenspiste er mennesker nok få steder, medmindre der er store personlige interesser og beløb på spil.

Jeg mindes ikke umiddelbart nogle de store historier i medierne, og kommer det til sensationer er det nok ikke svært at vække en bladskrivers interesse.
Gadefejer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2009, 22:21   #17
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tanja Se meddelelser
Nu kommer der nok snart et stort ramaskrig, men jeg har utallige
gange læst ZUZA skrive, at man ikke kan være for syg til fleks eller for
rask til førtidspension, at kommunen skal afklare det, men jeg ser
jævnligt folk falde ud af systemet, og har også læst om term modellen,
håber ZUZA kommer på banen, er ikke ferm til EDB, men måske burde
der være nogen som oprettede en ny tråd, som hed, er det lovligt at
folk falder ud af systemet, ZUZA, har jeg misforstået alt.
Ja, det er korrekt, at jeg har skrevet det, for det er noget ævl. Er man for syg til fleksjob, så er man på ledighedsydelse eller på fleksordningen. Jeg har andet sted på siden lagt afgørelse fra Ankestyrelsen, som netop handler om, at en varigt nedsat arbejdsevne berettiger til visitation til fleksordningen, selvom man IKKE kender graden af nedsættelsen... og varigheden er så det springende punkt. Nogle steder nævnes kronisk som eet år, i forbindelse med fibromyalgi mv., nævner ankestyrelsen, at man skal have lidt af det i 5 år.

Men kommuner forsøger at hælde borgere i det "hul" for at spare penge, og mange orker ikke at klage eller har for stor tillid til kommunale afgørelser.

Jeg ved ikke, hvorfor du nævner TERM i denne forbindelse her.

Men hvis jeg skal gætte, så er princippet det samme. Det offentlige - sundhedssystemet (bl.a. vagtlæger som for højere pris for at UNDLADE at henvise opkald til undersøgelser for at spare penge i sundhedssystemet) og kommunerne kan med deres "raskmeldinger" spare mange penge for både regioner, kommuner, forsikringsselskaber osv. osv.

Det er nogle monster store systemer med meget magt, som en syg borger kæmper med. En meget ulige kamp.

Gadefejer...

Det er refusionssystemet fra staten til kommunerne, der er det store omdrejningspunkt og spekuleres i.

Bl.a. tvangsfjernelsessager standses sidst på året, når kommunens kasse er tom. Det samme gælder førtidspensionssager, hvor man kan se store udsving i kvartalerne.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 19-06-2009 kl. 22:25.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2009, 22:28   #18
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Jeg vil gernre tilføje, at det ikke har noget med dig at gøre, at jeg nævner
term modellen, men jeg kan altså ikke forstå, at man ikke kan gøre noget
for alle de mennesker, som ryger ud af systemet, gad vide om der findes
et link, hvor der står, at det er ulovligt.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2009, 22:31   #19
Gadefejer
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2008
Indlæg: 122
Styrke: 16
Gadefejer er ny på vejen
Man kommer nok ikke langt i medierne med at hævde, der bliver spekuleret!!

Hvor er der en muldvarp?
Gadefejer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2009, 22:35   #20
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du kan tjekke under nyttige links her på siden. Der ligger det meste, der er værd at vide, som er relevant for k10.

Du kan evt. tjekke Arbejdsevnebekendtgørelsen, eller linket om Arbejdsevne.

Men logikken må jo også være, hvis man skal følge loven, at :

1. Først undersøges, om man kan arbejde UDEN støtte... altså ordinært arbejde.

2. Så undersøges, om man ved hjælp af omskoling, revalidering, kan blive selvforsørgende. Og allerede ved revalidering er arbejdsevnen truet og begrænset.

3. Dernæst fleksjob - først flest mulige timer, ellers på minimum, som kan betyde selvforsørgelse.
4. Og til sidst pension.

Alt det SKAL der tages stilling til - ifølge loven - FØR sygedagpengene udløber. Det kan du læse under sygedagpengeloven under nyttige links.


__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension