K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-06-2009, 09:13   #11
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
altså,, jeg vil gerne have lov at brokke mig, min mand siger jeg er ekstremt god til det,

men jeg har ikke lov at stemme, så..... fremmedarbejder er jeg ikke, for jeg er jo som sagt langtidssyg...
jeg gider ikke ansøge om dansk statsborgerskab, især ikke hvis jeg skal igennem den der prøve.. for den klarer jeg ikke godt nok..

hvem man skal vælge at stemme på, tja.. det kan være svært at beslutte.

jeg glæder mig til at se resultatet af jeres andres stemmer.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2009, 10:37   #12
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Vil nu ikke stole på en tilfældig test og lade den bestemme hvad jeg skal stemme

Og nej det handler ikke om vi skal have euro i stedet for kronen... det er noget vi afgør nationalt og ikke i eu...
Men der er så meget andet vigtigt der bliver afgjort i eu så vil da helt sikkert bruge denne domokratiske rettighed til at stemme...

Havde ellers besluttet at stemme på Dan Jørgensen men så begyndte han at ævle om at genindføre skilderhusene ved grænsen... nope... det gider jeg ikke... så det bliver Magrethe Auken...eller måske en anden fra den røde blok...

Stemmer blankt ang kongehuset da jeg mener afstemningen burde dreje sig om ja eller nej til at det burde afskaffes... var på tide med en sådan afstemning om denne forældede institution...


Jeps så har man retten til at brokke sig når man har stemt...

...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2009, 10:45   #13
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Citat:
Selvfølgelig skal I stemme. Stemmer man ikke er man sq ikke berettiget til at brokke sig.
Uenig...

Selvfølgelig har man ret til at brokke sig...om man stemmer eller ej...

og angående tronfølgerhoveder så mener jeg at som det står nu, lugter det mere af regeringens støtteparti DF forsøg på at lukke en grundlovs debat ned. Den vil jeg ikke danse med på.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2009, 11:27   #14
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Har det også sådan at jeg stemmer på en af de røde til EU

Ang. tronfølgerloven, stemmer jeg ikke for jeg mener at så skal/ skulle der være mere der skulle ændres i grundloven.

Og man må da brokke sig alt det man vil uanset om man stemmer eller ej. Det er vi da også bare gode til.... ha ha
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2009, 23:14   #15
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Tronfølgeloven der setter jeg mit kryds, mens EU... jeg stemmer blankt, det kan rande mig et hvist sted, vi har alt for lidt indflydelse til at kunne gøre en prut ved de love der vedtages (ligegyldigt om vi (den vi har stemt på) er for eller imod loven) Vi er ALT for lidt med i EU med vores forbehold, samtidig er vi ALT for meget med,. forvi vi er så lille et land, og derfor aldrig får noget som helst indflydelse selv om at vi går med til at fjerne forbeholdene.

Helst ville jeg stemme på dem der er imod, EU og mest deltager for at beskytte DK mest muligt, men havd nytter det, vi selv ikke en positiv indstilling til en lov, vil ændre på resultatet? Så hellere TYDELIGT vise min holdning til EU, og det gør jeg altså bedst ved at stemme blankt... jeg vil ikke være medlem, jeg har alligevel ingen indflydelse, det er alt for langt væk, foruden at DK alligevel ikke følger de love der vedtages, som kan komme lille mig og min familie (og de svageste i samfundet) til gode (også det får DK tilsyneladende lov til uden problemer, en lille verbal næse og det er alt)

Så her bliver den blank, det er den eneste måde jeg kan vise hvad jeg mener... for sofavælge viser kun at jeg ikke har fattet en skid, og ikke har den mindste intarasse i hvad der foregår, det viser ikke holdning, det viser KUN! at jeg er ligeglad, og det er jeg bestemt ikke.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2009, 00:04   #16
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Her er den test jeg tog på TV2's hjemmeside.

http://nyhederne.tv2.dk/politik/ep/h...profil.php/?ss
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2009, 16:01   #17
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
tja, det var så det, har sat mit kryds uanset om det gør en forskel eller ej

Sønnike har også for første gang været til stemmeurnen og tænk engang, han kan dårligt vente til resultatet bliver offentliggjort -og er da temmelig utilfreds med at det ikke var et Folketingsvalg

Hm, ja i hans tilfælde(sagt i al beskedenhed) kunne man jo godt ønske at valgretsalderen var 16 år og ikke 18!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2009, 16:20   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tog lige testen, og jeg er åbenbart mest enig med Jeppe Jacobsen fra Dansk folkeparti

Ja DF får sgu ikke min stemme...


Jeg er mindst enig med socialdemokratiet....

Stemmer blankt, for NU er jeg da HELT BLANK!!!!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2009, 17:49   #19
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
ja ja det er sgi da meget sjov med sådan en test he he

for år tilbage var jeg mest enig med df kan jeg huske så derfor tog jeg ikke testen men efter at have været nede og stemme ja så tog jeg den lige alligevel og he he he sikke et resultat , jeg er IKKE 100% eu modstander i følge mig selv ..

men ikke desmindre så mit resultat sådan ud


Du er mest enig med:
N. Folkebevægelsen mod EU Ole Nors Nielsen 78%
V. Venstre Hans Jørgen Dalum 76%
J. JuniBevægelsen Pia Raug 76%

Du er mindst enig med:
O. Dansk Folkeparti Aia Fog 50%
C. Det Konservative Folkeparti Thomas Krarup 51%
A. Socialdemokraterne Henning A. Jensen 51%


Giiiisp ja ja må da trøste mig med at jeg ikke er enig med df og K så må jeg leve med v

Men hvor om alt er ja så stemte jeg på SF *GGGG* så helene hvad piver du for he he he vi kan alle være lidt vægelsindet
  Besvar med citat
Gammel 07-06-2009, 18:31   #20
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Hold da helt op, hvor sidder TV2 News i disse timer og fortsat forsøger at mobilisere sofavælgere til at gå ud og stemme inden valgstederne lukker. Oplæseren Jannie Petersen, hende med den høje pande, tynd og drengeklippet, omkring de 45-50 år... hun gentager og gentager de samme tal, smiller bedende eller lidt "appellerende" ind i kameraet og lægger tonen an så den nærmest åbenlyst beder folk om at gå ind og stemme.

Skal man dømme efter HVOR OFTE genudsendes Foghs og Løkkes LANGE enetaler om afstemningens vigtighed, specielt den del med "ligestilling" til tronen - er der ingen tvivl om, hvem TV2 ønsker, skal vinde i dag... Foghs og Løkkes lange enetaler genudsendes på skift, og ellers få sekunders klip med oppositionen en sjælden gang imellem.

Og så kalder TV2 sig sørme for en public service kanal, med snablen i licenskassen. Det troede jeg, man kun måtte når man var en politisk uafhængig tv-kanal for alle borgere. Ikke en tv-kanal kæmpende for kun de borgerlige og for kongehuset.
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvem skal vi stemme på for at få fair behandling i København ? Nøgne tær Politik og Samfund 13 20-11-2013 13:45
Kun de bedst stillede og de dårligst stillede skal stemme logikeren Politik og Samfund 4 24-12-2011 12:47
Hjælp mig! Hvem skal jeg stemme på? logikeren Politik og Samfund 35 14-09-2011 09:58
Dér røg min stemme til S-SF!!! logikeren Politik og Samfund 10 12-01-2011 03:26
Hvem skal man stemme på? Hejdien Politik og Samfund 25 09-09-2007 12:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension