K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-04-2017, 15:20   #1
miav123
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2016
Indlæg: 30
Styrke: 9
miav123 er ny på vejen
erstatningspligt i straffesag

Hej K10.
-Jeg håber i kan være behjælpelige herinde, da jeg snart går ud af mit gode skind.

Jeg har lavet ballade i 20xx, jeg stjal fra min arbejdsgiver. Jeg har fået diagnosen kleptomani og borderline. Jeg har fået en dom, jeg skal betale min arbejdsgiver 16.xxx kr. og har fået 1 år i tilsyn.

Nu er det desværre sådan, at den måned min arbejdsgiver bortviste mig i har jeg aldrig fået udbetalt løn for. hvilket er omkring 10.xxx kr.
I retten blev jeg dømt til at betale h*n en erstatning, vi kunne i følge advokaten ikke tage min løn med i retten da det er en anden sag.

Nu var det i xxxx 20xx jeg blev dømt til at betale beløbet, siden xxxxx har min advokat + hans kollega prøvet at få fat i min tidligere arbejdsgiver, da jeg INTET kontonummer har fået.
Jeg har ringet til retten og til politiet og de kan ikke være behjælpelige med dette. Der står i brevet fra retten at der bliver tillagt procesrente allerede pr. 29 xxxxx 20xx.

De har efter 7 måneder fået fat i hende, aftalen var i xxxxx at hun lige ville modregne beløbet og vende tilbage med et kontonummer inden en uge. Hun havde ikke kontaktet nogen endnu, da hun ventede på jeg kontaktede hende. ( dette sagde min advokats kollega, at hun havde sagt)
-Sagen er nu, at min advokat desværre afgik ved døden i marts, og nu er det hans kollega som har prøvet at hive det her kontonummer ud af hende.
- Han har nu opgivet og rykket hende d.5 xxxxx og igen d.22 dog uden svar.
Jeg har samtidig med dette selv sendt hende 3 mails, som hun ikke respondere på.

-Jeg er ved at gå ud af mit gode skind, jeg græder hver eneste aften-da jeg er ret påvirket af den her sag.
Derudover har jeg solgt mit arbejdstøj for hendes butik, idag spurgte min x kollega ind til størrelse på en jakke, selvom det stod tydeligt i beskrivelsen. Jeg vil mene hun blot er ude på at stikke mig, til min arbejdsgiver. Selvom sagen er afsluttet.

- Det skal siges at min tidligere arbejdsgiver har været langsom igennem hele sagen. Både med at aflevere bevismateriale og hun dukkede heller ikke selv op i retten.


Nogen der ved hvad jeg kan gøre nu? I følge min advokats kollega er det ikke nok bevis at man har prøvet at kontakte hende pr.mail / sms da hun bare kan sige hun ikke har modtaget.
Jeg kan ikke helt set på hvad, da mit arbejdstøj er betalt-og sagen er blevet afgjort? ( og så vidt jeg fik fortalt herinde, kan man ikke genåbne en sag)

Nogen der ved hvem jeg kan kontakte for at få hjælp?Kriminalforsorgen er ikke behjælpelig, det samme er politiet og retten heller ikke. Min advokat er opgivet.
Jeg vil blot vide, hvad der skal til-som bevis for jeg har prøvet at kontakte hende? Hun har jo sådan set frem til jeg kontaktede hende (not)

-Min frygt er enten hun er igang med at starte en ny sag, eller hun venter til mit lønkrav er udløbet og beder derefter om hendes penge.

Jeg vil bare rigtig gerne videre med mit liv, og jeg begynder at føle mig som offeret.

-Hun arbejder i en stor virksomhed, så respekt for man har travlt. Men det tager intet tid at sende et kontonummer. Min tanke har hele tiden været at hun følte det hele gik ud med ét.... men eftersom hun har set frem til jeg kontaktede hende, betvivler jeg hvad hun ønsker.
miav123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2017, 15:29   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Åh hvor bliver jeg frustreret på dine vegne.
Du vil jo så gerne bare betale det du skal, og have det ud af verden.

Nu kan jeg ikke huske hvor i landet du bor, men forskellige stedet i landet, er der gratis retshjælp. Har du prøvet at kontakte dem?
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2017, 16:19   #3
miav123
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2016
Indlæg: 30
Styrke: 9
miav123 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Åh hvor bliver jeg frustreret på dine vegne.
Du vil jo så gerne bare betale det du skal, og have det ud af verden.

Nu kan jeg ikke huske hvor i landet du bor, men forskellige stedet i landet, er der gratis retshjælp. Har du prøvet at kontakte dem?

Tusind tak mistymiss
-Jeg har tjekket retshjælp og tager derop på torsdag. Der står dog, at de ikke hjælper med straffesager, så det mig en undring om det også gælder erstatningsspørgsmål
miav123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2017, 16:28   #4
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Tænker da at det er forsøget værd
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2017, 16:34   #5
miav123
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2016
Indlæg: 30
Styrke: 9
miav123 er ny på vejen
Jeg har faktisk lige fundet et kontonummer hun bad mig om at indbetale noget tøjregning på.
- jeg tænker:at jeg går i hendes bank, danske. indsætter pengene på hendes konto med erstatningsbetaling.
Herefter tager jeg vagtplanen udstreger alle de timer hun skylder mig med rødt og en beregning på d. 9985 kr.
-Jeg tager fotokopi af indsættelsen af pengene på hendes konto.

Alt sammen vedlægger jeg i et brev, jeg sender pr. efterkrav. Så er jeg sikker på hun modtager og kvittere for dette.
-jeg vil selvfølgelig lige hører retshjælp, men ved ikke om det lyder tosset.

For det negative er, at nu ved retten hvis jeg har fundet en potentielt kontonummer jeg kunne indbetale de 16.000 på, og dette gør jeg ikke ved kun at indsætte de 6000 ca.
-Man kan dog just sige, at min advokat har sagt, at hun gerne vil modregne min løn i det skyldige beløb..

det er måske også dumt, eftersom jeg ikke ved 100% hvem det kontonummer tilhører. Jeg må nok bare bevæbne mig med tålmodighed.

- Jeg overvejer at give det et sidste forsøg tirsdag næste uge, og ringe hende op og indtale en besked hvis hun ej besvarer. Eftersom det så er 2 uger siden, jeg sendte hende endnu en mail...

Ja jeg er meget nervøs, ked af det, og vred.
Jeg er som sagt paranoia for hun er igang med at starte en ny sag, eftersom hun ej vender tilbage men samtidig har hun stortset ikke vist interesse i sagen fra dag 1.
miav123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2017, 16:42   #6
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Du kan også risikere, at hun siger at det ikke længere er hendes konto.
Eller at det måske er arbejdspladsens konto, ikke hendes konto?
Det ved jeg ikke om banken må oplyse. Men du kan jo prøve at forklare banken, at du skal betale den her erstatning til hende (hav evt dokumentation på det), og hør om de kan hjælpe med det

Jeg vil nok fraråde dig at modregne de penge hun skylder dig, hvis du ikke har dokumentation på, at hun vil modregne lønnen i det skyldige beløb.
Retten havde jo sagt at du ikke kunne det, da det er en anden sag.
Dommen lyder på at du skal betale 16.000 kr, og så skal du betale 16.000 kr.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2017, 16:42   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg vil også sætte de penge ind minus løn, så sende hende en opgørelse på efterkrav

hermed indsat 6005 kr (eller´hvad det nu er) samt ikke udbetalt løn fra den dato til den dato 9999, i alt 16000.

med venlig hilsen

xxx

vedlæg et koppi af kvitering fra banken.

har du fået kopi af din løn seddel? for der skal jo betales skat af dem og hvad med ferie penge, fordi du har gjort noget forkert ,skal hun jo stadig følge loven.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2017, 16:44   #8
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
du har også mulighed for at kontakte lønmodtagernes garanti fondt og få din løn derfra
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2017, 16:50   #9
miav123
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2016
Indlæg: 30
Styrke: 9
miav123 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Du kan også risikere, at hun siger at det ikke længere er hendes konto.
Eller at det måske er arbejdspladsens konto, ikke hendes konto?
Det ved jeg ikke om banken må oplyse. Men du kan jo prøve at forklare banken, at du skal betale den her erstatning til hende (hav evt dokumentation på det), og hør om de kan hjælpe med det

Jeg vil nok fraråde dig at modregne de penge hun skylder dig, hvis du ikke har dokumentation på, at hun vil modregne lønnen i det skyldige beløb.
Retten havde jo sagt at du ikke kunne det, da det er en anden sag.
Dommen lyder på at du skal betale 16.000 kr, og så skal du betale 16.000 kr.
Det har du nemlig ret i, og det tænkte jeg ikke lige over i min frustration.
Ja jeg ved faktisk ikke konkret hvis konto det er. Jeg tør nok ikke at modregne noget. Det nok bedst at vente, for hun skal jo indgå i en dialog med mig før jeg kan få hendes kontonummer. Så chancen er størst hvis jeg ikke gør noget. Jeg ved bare ikke hvad der tæller som bevis for jeg har prøvet at kontakte hende. Måske er det kun det brev pr.efterkrav hvor hun kvitterer.

- Jeg undre mig blot over man siger man ordner det dagen efter, eller den kommende uge, og nu er det 7 uger siden.

Hvorfor ønsker man ikke at få det afsluttet?

Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
jeg vil også sætte de penge ind minus løn, så sende hende en opgørelse på efterkrav

hermed indsat 6005 kr (eller´hvad det nu er) samt ikke udbetalt løn fra den dato til den dato 9999, i alt 16000.

med venlig hilsen

xxx

vedlæg et koppi af kvitering fra banken.

har du fået kopi af din løn seddel? for der skal jo betales skat af dem og hvad med ferie penge, fordi du har gjort noget forkert ,skal hun jo stadig følge loven.
Ja der skal i princippet betales SKAT, derfor jeg håbede hun blot ville modregne det, for så slap vi for alt det fis-og dette har hun da også bekræftet for min advokat hun ville.

Jeg har iNGEN lønseddel eller andet fra xxxxxx hvor jeg blev bortvist. Har kun vagtplanen...

Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
du har også mulighed for at kontakte lønmodtagernes garanti fondt og få din løn derfra
Hmhm, der står hun skal været gået konkurs og det er hun ikke

https://www.f-f.dk/kviksvar/opsigelse/bortvisning hos FF står der hun faktisk godt må tilbageholde løn for at dække eventuelle tab.

Men disse var ikke betingelser i sagen og er ikke nævnt i dommen eller noget andet. Det har slet ikke været på tale, hun har blot tilbageholdt dem
miav123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2017, 17:16   #10
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Normal procedure er at man indbetaler de 16.000 på en konto hos advokaten, der så på den måde kan bevise overfor retten, at pengene er indbetalt til rådighed, og at der derfor ikke kan påløbe renter. Han skriver så til arbejdsgiver eller arbejdsgivers advokat, og meddeler at de blot kan henvende sig og få pengene overført eller udbetalt.
Derefter skal der oprettes et krav mod arbejdsgiver på manglende løn, der kan indbetales til et kontonummer hos dig eller advokaten.
Det vil være fint hvis han kan sende begge breve samtidig samt anbefalet. Det er sløseri hvis din advokat ikke har sørget for noget af det. Så skift evt advokat.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension