K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-06-2012, 15:12   #11
Klep
Banned
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2012
Indlæg: 48
Styrke: 0
Klep er ny på vejen
Ja, det må være træls at være så fattig, at man ikke har råd til at handle i Danmark....det land som faktisk betaler folks overførselsindkomster vil man i hvert fald ikke støtte!
Klep er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2012, 15:58   #12
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Jeg synes at påstand om at alt er meget dyrt i DK er lidt er en overdrivelse. Mad er slet ikke så dyr og man kan finde gode madvarer til rimelige priser.

Problemet er udgifter til varme, el og husleje men det kan man ikke spare på ved at handle over grænsen.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2012, 19:01   #13
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jo vi handler træpiller til pillefyret....jeg har absolut ingen dårlig samvittighed over at handle hvor jeg gør...det gør mere el.mindre alle sønderjyder...nu har jeg så 1 time til bilka og 3o min i føtex og ja så er det nemmere for mig at køre den anden vej..

jeg ka ihvertfald høre syd for grænsen at der pt er andre end sønderjyder der er begyndt at handle der..vi har ALTID gjort det og det bliver vi da ved med - så længe der er så vanvittige priser..

men havde jeg haft en bilka el.føtex i nærheden havde jeg nok gået derhen engang imellem....

stribe førtidspensionist 2010
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2012, 19:21   #14
Klep
Banned
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2012
Indlæg: 48
Styrke: 0
Klep er ny på vejen
Måske i kan få lov til at blive en del af Tyskland igen....det er jo så pokkers slemt i Danmark!
Klep er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2012, 19:41   #15
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Nød lærer som bekendt nøgen kvinde at spinde.

Personligt foretrækker jeg at handle i Danmark. Men må da ærligt indrømme, at noget af den "dårlige samvittighed" over evt at handle i Tyskland røg, da regeringen valgte at fremlægge en skattereform, hvor overførselsindkomsterne skal financiere skattelettelser til de rige. Og dét efter et energiforlig, der betyder højere energiudgifter til ALLE borgere - også den på overførsel! I støbeskeen ligger også højere afgifter på bl.a. fedt og kaffe/the - det rammer også dem på overførsel! Så hvis indtægten for dem på overførsel falder, mens udgifter til nødvendige ting som fx varme og mad stiger, ja, så må man da være åben for mulighederne. Og tilbuddene...! Det burde selv politikerne kunne indse!

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2012, 20:00   #16
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
RISA

nu må jeg tilstå at jeg er opvokset med det med at handle derovre..men jo mere tingene herhjemme stiger - ja jo flere dialekter høre jeg derovre..og typpisk den sætning - nøj det er billigt,vi sparer så og så meget..og jeg tror det bliver værrer og værrere..

hvis det bare var os der som det naturligste altid har gjort det..men nej folk ville få et chok hvis de så hvad der blev langet over disken..det er altså ikke småting..folk fylder bilerne og har trailere med..det ser lidt voldsomt ud

nu er jeg opdraget med det - og ja det er da mit valg..men jo mere tingene herhjemme stiger - jo flere kører over..
indtil for kort tid siden ville thor moger ikke indrømme det var et problem,men det har han erkendt..
nogen gør det for at OVERLEVE - ikke andet

ka ikke huske om det er hver 3 el.4 øl der bliver lavet,der bliver solgt derovre og det er meget..
'

nu vil jeg så lige nævne ,at der er en del tyskere som også arbejder i det sønderjydske..da der var opsving kom de hertil og har arbejdsgiverne været glade for dem,ja så beholder de dem..så det er dobbelt..
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2012, 20:19   #17
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
det er ikke sikkert folk er klar over det..men det sydligste sønderjylland samarbejder tværs over grænsen..ambulance,hospitaler og redningshelikoptere...
men det tænker sønderjyderne ikke på som noget negativt..kommer vi til skade tæt på grænsen er der kortere til flensborg og så blir man kørt derned
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2012, 06:28   #18
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
@ stribe: Ok, jeg udtrykte mig vist ikke klart: Jeg er også begyndt at handle i Tyskland. En gang i mellem i alt fald. Men det er svært for mig at tage derned pga sygdom. Turen er lang og det er ikke lige muligt at stoppe midt på motorvejen, hvis jeg bliver dårlig. Derfor foretrækker jeg at handle i Danmark. Men jo, har været dernede et par gange. Og det er rigtigt mange år siden, jeg sidst var det. Har slået mig sammen med andre ftp'ere, og vi kører så sammen og fylder en stor bil godt op.

Og jeg har det ikke dårligt med det. Ikke mere.. Hvis politikerne ikke har det dårligt med at beskære overførslerne for at finansiere skattelettelser til de rige, hvorfor skulle jeg så have det dårligt med at handle, hvor det er billigst...?! Og bliver beskæringen af overførslerne og øgede afgifter gennemført bliver det nok til flere ture derned - ikke af lyst, men fordi vi kan blive NØD til det. Det må jo være den logiske konsekvens... Og dét burde politikerne kunne indse... Men som sagt: ville hellere vær fri pga. turen...


Sidst redigeret af Risa; 15-06-2012 kl. 06:32.
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2012, 10:47   #19
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
RISA

så fes den ind hvad du mente...smiler...lyder til du bor langt fra grænsen...når i så skal derned håber jeg i handler de rigtige steder - jeg giver gerne et par tip...

ja som jeg også skrev - jeg mener det er borgen egen skyld - som dig..og der kommer flere og flere dialekter...

og bare et eksempel..1 liter mælk ka mam få for under 4 kr..og da det er i eu er det underlagt samme regler mht kvalitet - nu køber jeg det v.naboen...har bare lagt mærke til det..og ketchup,rødkål,pålæg,køb,smør - endda kærgård..osv..
har lagt mærke til lidl og aldi er begyndt at føre flere og flere varer vi kender og hvorfor..jo fordi mange kommer..
og vil dem fra borgen ha vi ikke skal handle der må de ændre de afgifter..
3 kasser cola cola ca 145 kr..3 kasser carlsberg ca det samme - måske lidt mere--osv...du ka selvfølgelig også få billige udgaver

3 kg matador mix 1oo kr..det er da billigt..

uanset hvad folk på k1o mener om mine shoppingvaner er der mange andre der gør det og der kommer flere og flere - AF NØD......
og mange bliver klippet,får lavet tænder og køber tøj - nu de er der..det mister dk også..
en herreklip 1o euro - det er da billigt..

men ja spørger du borgen er det nærmest forbudt at køre over - men mange gør det ---og det er politikkernes egen skyld
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2012, 11:06   #20
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Stribe, vi kidnapper da vist tråden fuldstændig nu

Men kort: Ja, bor langt fra grænsen. Og vi kører helt ind til Flensborg. Vi HAR nemlig godt opdaget, at butikkerne tæt ved grænsen sælger billige drikkevarer - men til gengæld lige tager 1-2-3 kr mere pr almindelig dagligvare. Og det er dagligvarer vi går efter og ikke så meget sodavand, slik mv. Selvom 100gr lækker, mørk kvalitetsmærkechokolade til en tysk normalpris af under 5 kr da ikke skal skille os af...

For at komme tilbage til Karo og det oprindelige emne: synes godt nok politik både i lille Danmark og det store EU er lidt bizart for tiden! På den ene side er EU-Parlamentet på nakken af os og vil boycotte først Danmark og så hele Europa - og så blir der indgået en stor energiaftale, der bliver kaldt en "dansk EU-success"...

http://www.information.dk/telegram/303434

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Rasende på sb..... jasch Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 30-06-2011 22:09
Rasende !!! FrkSilverfox Dit og Dat 15 16-04-2011 08:51
Jeg er rasende - Jeres bedste råd? Carmen Spørgsmål ang fleksjob 25 12-12-2010 19:22
Jeg er rasende! sun-lady Det er da strengt ! 18 24-10-2008 20:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension