K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-03-2011, 12:21   #1
stolpesten
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-12 2010
Indlæg: 57
Styrke: 14
stolpesten er ny på vejen
Méngrad

Hej.
Jeg var for en uge siden til lægeundersøgelsen der skal fastlægge mit mén af min arbejdsskade.. Hvor lang tid kan jeg forvente, der går før jeg hører noget fra ASK, både mht. til mén og erhvervsevnetab?

mvh

Johnny
stolpesten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2011, 12:54   #2
sibt
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Indlæg: 164
Styrke: 0
sibt er ny på vejen
Ingen kan fortælle dig ventetiden på afgørelser i ASK, men du kan prøve at ringe til dem og forhøre dig. Der er lige blevet fyret ret mange i ASK og det påvirker naturligvis ventetiden. En ventetid på flere år, er bestemt ikke unormalt - men for nogle kan det gå hurtigt.

Ventetid på en afgørelse er afhængigt af mange ting, og måske skal ASK indhente oplysninger andre steder fra, b.la din læge/speciallæger/hospital/kommune før en mèngrad kan afgøres - ASK undersøger også på andet end lige din specifikke arbejdsskade, f.eks om det er muligt at din skade/sygdom er opstået af andet end en arbejdsskade og der undersøges hvad du har fejlet før o.s.v.

Når en mèngrad engang bliver fastsat, så kigges der b.la på om din sag i kommunen er afgjort, og om det er p.g.a arbejdsskaden at du har et indtægtstab af betydning (15% eller mere samt en mèngrad på 5% eller mere) før der kan blive tale om udbetaling for erhvervsevnetab.

Jeg ventede selv 18 mdr. på en afgørelse af mèngrad og ialt har jeg ventet 4 år på at HELE min sag blev afgjort, og det var FØR ASK fyrede rigtig mange ansatte - så du skal have stor tålmodighed.

Surf rundt her på k10, der ligger mange tråde omkring ASK og ventetider/sagsbehandling.
sibt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2011, 18:36   #3
Siv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2010
Indlæg: 136
Styrke: 14
Siv er ny på vejen
Hej!
Jeg har 2 anerkendte arbejdsskader.

Begge er skulderskader og de 2 tilfælde ligner hinanden temmelig meget.

Den ene var afgjort og afregnet på lige godt et år.

Den anden kører på 7.år og er ikke afregnet endnu

Såååå det er meget svært at spå om sagsgangen.
Siv er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ang. sagsbehandlingstid på mengrad Frk.Himmelblå Dit og Dat 4 26-08-2013 14:44
Genoptagelse af sag om mengrad? Frk.Himmelblå Dit og Dat 3 14-03-2013 22:03
problemer med mengrad tumnus Dit og Dat 10 13-10-2010 09:04
méngrad spørgsmål jango Alt det andet 16 19-09-2010 19:22
Ask mengrad Allstar Alt det andet 3 17-05-2010 10:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension